ساعت های هوشمند اندرویدی

شاید سامسونگ ساعت های هوشمند اندرویدی بسازد

شایعات جدیدی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد سامسونگ می‌خواهد ساعت های هوشمند اندرویدی بسازد و پلتفرم تایزن خود را کنار بگذارد.

سامسونگ همچنان از پلتفرم تایزن برای لوازم هوشمند خانگی و گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. این به سامسونگ اجازه می‌دهد بتواند کنترل کاملی روی تجربه نرم افزاری دیوایس‌هایی مانند گلکسی واچ اکتیو و یا آخرین نسل گلکسی واچ داشته باشد. با این حال چشم انداز نرم افزاری آن خیلی دل‌انگیز نیست. در واقع اپلیکیشن‌های کافی برای ساعت‌های هوشمند تایزنی وجود ندارد. شاید این مهم‌ترین دلیلی باشد که باعث شده سامسونگ تصمیم بگیرد تایزن را رها کرده و به سمت تولید ساعت های هوشمند اندرویدی گرایش پیدا کند.

سامسونگ با گلکسی واچ بعدی به دنیای ساعت های هوشمند اندرویدی باز می‌گردد

ما از برخی منابع شنیده‌ایم که سامسونگ می‌خواهد در ساعت‌های هوشمند آینده خود اندروید (Wear OS) را جایگزین سیستم عامل تایزن کند. این ادعا دقیقاً توسط یک افشاگر مطرح با نام کاربری UniverseIce نیز در توییتر مطرح شده است. اینکه چرا سامسونگ چنین تصمیمی را گرفته، تنها خود این شرکت می‌داند. می‌توان فرض را بر این گرفت که یکی از عمده‌ترین دلایل این تصمیم تعداد اپلیکیشن‌هایی است که نسبت به ویر او اس گوگل بسیار کم است و در بین آن‌ها برنامه‌های محبوبی وجود دارد که برای این پلتفرم توسعه پیدا نکرده‌اند. بنابراین یک گلکسی واچ جدید با ویر او اس می‌تواند بیشتر مورد توجه توسعه‌دهندگان نرم افزاری قرار ‌گیرد.

این اولین باری نیست که زمزمه مهاجرت از تایزن به اندروید در اسمارت واچ‌های سامسونگ شنیده می‌شود. اولین بار این شایعات در سال ۲۰۱۸ ظهور پیدا کردند؛ زمانی که سامسونگ برند ساعت‌های هوشمند خودش را از “Gear” به “Galaxy” تغییر داد. انتظار این مهاجرت با توجه به عملکرد خود سامسونگ در گذشته به وجود آمده است. سامسونگ زمانی ساعت‌های اندرویدی تولید می‌کرد و آن‌ها بخشی از برند گلکسی بودند. با این حال در سال ۲۰۱۴ با معرفی دو ساعت هوشمند Gear 2 و Gear 2 Neo از اندروید به تایزن مهاجرت کرد. هر دو این اسمارت واچ‌ها درست شش ماه بعد از معرفی Galaxy Gear وارد بازار شدند و به جای اندروید، از تایزن قدرت می‌گرفتند.

معمولاً سامسونگ از برند گلکسی برای تولید محصولات اندرویدی خودش استفاده می‌کند. گرچه نشان داد که به این سنت پایبند نیست. گلکسی واچ اکتیو، واچ اکتیو ۲ و گلکسی واچ ۳ همگی به سیستم عامل Tizen مجهز شده‌اند.

ساعت های هوشمند اندرویدی

شماره مدل اسمارت واچ بعدی گلکسی روز گذشته فاش شد. در حال حاضر رسماً تأیید نشده است که این ساعت هوشمند به اندروید مجهز خواهد بود، با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اتفاق امکان‌پذیر است. گلکسی واچی که از Wear OS قدرت بگیرد عملکرد متفاوتی نسبت به ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ خواهد داشت. رابط کاربری آن متفاوت است و البته ویژگی‌های متفاوتی نیز خواهد داشت. گوگل اجازه نمی‌دهد تولیدکنندگان تغییرات زیادی روی ویر او اس ایجاد کنند و این یعنی دستیار Bixby اجازه حضور در این ساعت هوشمند جدید را نخواهد داشت.

در حال حاضر گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد. آیا فریمور Wear OS در قالب یک به‌روزرسانی به جدیدترین اسمارت واچ عرضه شده سامسونگ، گلکسی واچ ۳ نیز خواهد آمد؟ آیا سامسونگ ساعت‌های هوشمند تایزن و اندرویدی را متفاوت از یکدیگر به بازار عرضه می‌کند؟ همه این‌ها مواردیست که فقط زمان می‌تواند در موردشان قضاوت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*