نسخه آزمایشی اندروید ۱۲

نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ برای توسعه‌دهندگان منتشر شد؛ تغییرات را ببینید

نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ – Android 12 گوگل برای توسعه‌دهندگان منتشر شد. اگر مشتاقید با نسخه جدید اندروید ملاقات کنید، این مقاله را دنبال کنید.

روز پنجشنبه انتشار نسخه بعدی سیستم عامل اندروید، البته به صورت آزمایشی آغاز شد. گوگل اولین نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ را مخصوص توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. با این حال به لطف همین نسخه اولیه هم ما می‌توانیم تا حدودی با نسخه بعدی سیستم عامل گوگل برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی آشنا شویم.

نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ منتشر شد

قابلیت‌های جدید فراوانی در این پلتفرم گنجانده شده است که البته ما فعلاً فقط به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. به عنوان مثال حالت استفاده یک دستی که در نسخه نهایی Android 12 حضور خواهد داشت، در این نسخه آزمایشی فعال نشده است.

البته یکی از کدنویس‌های مشهور به نام میشل رحمان موف شده حالت یک دستی را در این نسخه فعال کند. او می‌گوید حالت One Handed جدید اندروید چیزی شبیه به آنچه در iOS است خواهد بود و به شما اجازه می‌دهد برای مدتی صفحه را به صورت کوچک شده در گوشه‌ای از نمایشگر در اختیار داشته باشید.

نسخه آزمایشی اندروید ۱۲

تغییر سایز پنجره تصویر در تصویر اکنون آسان‌تر شده است. به جای آنکه با یک انگشت گوشه پنجره شناور را بکشید، شما می‌توانید با دو انگشت خود آن را کوچک و بزرگ کنید. رابط کاربری هم بیش از گذشته خودش را نسبت به جایی که پنجره را می‌کشید و رها می‌کنید، مطابقت خواهد داد.

کنترل‌های جدید پخش کننده چندرسانه‌ای که با اندروید ۱۱ معرفی شدند، تمام اپلیکیشن‌های چندرسانه‌ای که اخیراً از آن‌ها استفاده کرده‌اید را به نمایش می‌گذارد. یک منوی جدید تعبیه شده که به شما اجازه می‌دهد انتخاب کنید به کدام اپلیکیشن‌ها قصد دارید مجوز نمایش کنترل‌های چندرسانه‌ای را بدهید.

نسخه آزمایشی اندروید ۱۲

اندروید ۱۲ راهکار سریع‌تری برای تماس اضطراری را ارائه می‌کند. به جای آنکه وارد صفحه پاور شوید، یک شورتکات جدید اکنون اضافه شده که به شما امکان می‌دهد با ۵ مرتبه ضربه زدن روی دکمه پاور، بتوانید یک تماس اضطراری برقرار کنید. این راه آسوده‌تری برای تماس سریع با سرویس‌های اورژانسی و اطلاع دادن به مخاطبینی است که پیشتر آن‌ها را انتخاب کرده‌اید.

غیرفعال کردن موقتی نوتیفیکیشن‌ها شاید در رابط کاربری سفارشی برخی از گوشی‌سازها چیز جدیدی نباشد، اما اکنون به صورت پیشفرض در اندروید 12 حضور دارد. یک دکمه به نام Snooze در نوتیفیکیشن وجود دارد که می‌تواند تنظیم کند نوتیفیکیشن در زمان مشخص دیگری برای شما مجدداً ارسال شود.

اسکرین شات‌های اسکرولی تمام صفحه هم اندروید ۱۲ اضافه خواهد شد. این قابلیت که هنوز در نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ قرار نگرفته، در نسخه نهایی آن حضور خواهد داشت.

ویرایشگر اسکرین شات‌ها نیز نسبت به گذشته ارتقاء یافته است. اکنون شما می‌توانید علاوه بر اینکه بخشی از متن در تصویر مورد نظر را برجسته کنید، متن و اموجی‌های مورد نظر خودتان را هم به اسکرین شات اضافه کنید.

نسخه آزمایشی اندروید ۱۲

به طور کلی رابط کاربری اندروید شبیه به نسخه قبلی است، با این حال برخی تغییرات در آن ایجاد می‌شود، قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌شوند و بسیاری از بخش‌ها ارتقاء پیدا می‌کند. از نظر بصری هم یک رنگ آبی روشن در منوهای مختلف این پلتفرم مشاهده می‌شود که البته مشخص نیست در نسخه نهایی چقدر رابط کاربری منوها تغییر کنند. منوها در تم تاریک هم کاملاً مشکی نیستند، بلکه نزدیک به مشکی هستند. مشکی خالص از نظر فنی می‌تواند مصرف انرژی توسط پنل‌های OLED را بکاهد، اما در پنل‌های LCD تغییری ایجاد نمی‌کند.

گوگل فقط روی ویژگی‌های جدید اندروید تمرکز نکرده است، بلکه در حال کار روی اصلاحات متعددی در امکانات موجود نیز هست. ما مشتاقانه فرآیند تغییرات اندروید ۱۲ تا زمان انتشار نسخه نهایی آن را دنبال می‌کنیم. انتظار می‌رود اندروید ۱۲ همراه با نسل جدید گوشی‌های پیکسل بین سه ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۲۱ (پاییز و زمستان ۱۴۰۰) منتشر شود.

اگر مشتاق هستید می‌توانید نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه دهندگان Android 12 را روی دیوایس خود نصب کنید،‌ ولی ما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم آن را روی دستگاه اصلی خود نصب کنید. این نسخه بیشتر یک طرح مفهومی است که به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد بر اساس آن برنامه‌هایشان را توسعه ببخشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*