ال‌جی پلتفرم webOS TV را به تلویزیون‌های دیگر برندها می‌برد

ال جی امکان استفاده از پلتفرم webOS TV را در اختیار دیگر سازندگان تلویزیون های هوشمندی که از اندروید تی وی استفاده می‌کنند، قرار داده است.

علیرغم محبوبیت تلویزیون‌های هوشمند، هیچ برنده‌ی واضحی را نمی‌توانیم از میان پلتفرم‌های مختلف اسمارت تی‌وی انتخاب کنیم. پلتفرم Android TV گوگل شاید شناخته شده‌تر از ماباقی گزینه‌ها باشد، اما نفوذ آن اختلاف زیادی با پلتفرم Tizen سامسونگ، پلتفرم webOS TV ال جی، Fire TV شرکت آمازون و چندین پلتفرم موجود دیگر نظیر Roku ندارد. در این بین به نظر می‌رسد ال جی جاه‌طلبی بیشتری از رقبای دیگر دارد و می‌خواهد با صدور مجوز استفاده از این پلتفرم توسط دیگر سازندگان تلویزیون‌های هوشمند، آن را گسترده‌تر کند.

وب او اس از زمان راه اندازی خود با نام Palm webOS تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده است. این سیستم عامل از مالکیت شرکت آمریکایی HP درآمد و غول کره‌ای، شرکت LG آن را به تصاحب خود درآورد تا از آن به صورت انحصاری  در تلویزیون‌های هوشمندش استفاده کند. به قدری تغییرات این پلتفرم زیاد بوده است که شاید کسانی که از نسخه‌های اولیه آن استفاده کرده‌اند، با دیدن نسخه‌های جدیدترش آن را نشناسند.

اکنون این سیستم عامل که ال جی آن را وب او اس تی وی نامیده، طی چند سال گذشته در بازار تلویزیون‌های هوشمند رشد و بلوغ خوبی را تجربه کرده است. علاوه بر این باید به انبوه منابع محتوایی اشاره کرد که احتمالاً در webOS TV بیشتر از سایر رقبا و سیستم‌عامل‌هایشان است. به عنوان مثال این سیستم عامل نه تنها از دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند، بلکه از آمازون الکسا و اپل هوم و ایرپلی اپا نیز پشتیبانی می‌کند.

مشتریان پلتفرم webOS TV ال جی

ال جی اکنون امکان استفاده از پلتفرم تلویزیونی خودش را در اختیار دیگر تلویزیون‌هایی که از پلتفرم اندروید تی‌وی گوگل استفاده می‌کنند قرار داده است. البته سوال اینجاست که کدام یک از شرکت‌ها از پلتفرم الجی استفاده خواهند کرد؟ RCA ، Ayonz و Konka از اولین مشتریان این شرکت کره‌ای خواهند بود. این شرکت‌ها فاقد سیستم عامل شخصی برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند خود هستند و از اندروید تی وی استفاده می‌کنند. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم در آینده‌ای نزدیک برندهای بزرگ‌تری هم از این پلتفرم استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*