اینترنت ماهواره ای استارلینک

تجهیزات مورد نیاز اینترنت ماهواره ای استارلینک و هزینه راه‌اندازی آن+عکس

تصاویر منتشر شده از تجهیزات مورد نیاز اینترنت ماهواره ای استارلینک نشان می‌دهد کاربران برای راه‌اندازی آن کار آسانی را در پیش خواهند داشت. در ادامه قیمت تجهیزات و اشتراک ماهیانه سرویس اینترنتی استارلینک را بررسی می‌کنیم.

شرکت استارلینک اخیرا پیش فروش اینترنت ماهواره ای خود را آغاز کرد که طبق آن کاربران باید حدود 499 دلار برای تجهیزات مورد نیاز این سرویس هزینه کنند و اشتراک ماهانه آن نیز 99 دلار خواهد بود. این سرویس در فاز نخست در کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس به فروش می‌رسد و به تدریج در سایر کشورها نیز ارائه خواهد شد.

تجهیزات مورد نیاز اینترنت ماهواره ای استارلینک

بر اساس تصاویری که از تجهیزات مورد نیاز اینترنت ماهوراه ای استارلینک منتشر شده است مشترکان باید یک گیرنده، دیش ماهواره و پایه مخصوص به آن را خریداری کنند که قیمت این تجهیزات طبق اعلام شرکت استارلینک حدود 499 دلار است. ایلان ماسک مدتی قبل در خصوص راه‌اندازی این سرویس توسط کاربران عنوان کرد نصب این تجهیزات بسیار آسان بوده و گیرنده استارلینک دارای موتورهایی است که به صورت خودکار برای قرار گرفتن در بهترین زاویه تنظیم خواهد شد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

ایلان ماسک با اشاره به این که کاربران خودشان می‌توانند این تجهیزات را نصب کنند و به نصاب متخصص نیازی نخواهد بود گفت کافی است این گیرنده به برق متصل شود و در فضای باز رو به آسمان قرار بگیرد. همچنین کاربران می‌توانند این تجهیزات را در پشت بام، باغچه، روی میز مشرف به آسمان و یا هر جای دیگری که دیش ماهواره آن به سمت آسمان باشد قرار دهند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

در خصوص ارائه این سرویس برای کشورهای خاورمیانه از جمله ایران نیز باید گفت این سرویس در حال حاضر عرض جغرافیایی 44 تا 52 شمالی را پوشش می‌دهد که ایران در عرض 20 تا 40 درجه شمالی قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود این سرویس تا یک سال و نیم دیگر به ایران برسد. شرکت استارلینک تاکنون 1051 ماهواره را در مدار زمین قرار داده است که برای پوشش تمامی کشورها به 12 هزار ماهواره نیاز خواهد بود. گفتنی است ایلان ماسک به تازگی اعلام کرد سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink تا پایان سال به 300 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

گفتنی است فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی مدتی قبل اعلام کرد با ارائه اینترنت ماهواره ای در واقع امکان دارد کل شبکه ملی اطلاعات زیر سوال برود. از این رو باید منتظر تصمیم‌گیری مسئولان مربوطه در خصوص اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران باشیم.

همچنین بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر . ای کاش شرکت ایلان عقل توی کلش باشه و روی ایران پوشش نده

  2. بسیار عالی امیدوارم هرچه زودتر اینترنت ماهواره ای استارلینک به ایران برسد تا از دست این اپراتورهای حکومتی دزد( ایران سوسول و همراه آخر و… راحت بشیم.

  3. خیلی گرونه که ۵۰۰دلار بندو بساطش ماهی هم۱۰۰دلار.ماهی ۲/۵ملیون بدیم واسه اینترنت؟؟؟؟؟؟ماهی ۵۰هزارتومن دارم میدم مقعدم اتیش گرفته

  4. لطفا این تجهیزات که ورود به فساد و فحشا را آزاد میکنند را تبلیغ نکنید . غرب استکبار جهانی با این تجهیزات میخواهد مغز امت ایران اسلامی را شست و شو دهد . مردم انقلابی ایران اسلامی از مسئولان میخواهند تا ورود این تجهیزات ساخت غرب استکبار به داخل کشور ممنوع کنند . لطفا به گوش مسئولان برسانید بسیار نگران هستیم .