پرفروش ترین گوشی های سال 2020

اینها پرفروش ترین گوشی های سال 2020 هستند

به تازگی لیستی توسط Omdia منتشر شده که در آن 10 مدل از پرفروش ترین گوشی های سال 2020 مشخص شده‌اند؛ در ادامه این 10 گوشی را معرفی خواهیم کرد.

اگر به یاد داشته باشید در سال گذشته نیز یک لیست منتشر شد که پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2019 را به ما معرفی کرد، در سال 2019 اپل توانست با فروش 46.3 میلیون نسخه از گوشی iPhone XR در صدر جدول پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2019 قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این دستگاه با قیمت 777 دلار (میانگین قیمت) در بازار جهانی فروخته می‌شد. بعد از این دستگاه، گوشی iPhone 11 اپل با فروش 37.3 میلیون نسخه در رتبه دوم قرار گرفت.

گوشی iPhone 11 در سال 2019 به عنوان دومین گوشی پرفروش شناخته شد، اما با توجه به لیست منتشر شده از Omdia، این گوشی در سال 2020 با فروش 64.8 میلیون نسخه توانست به پرفروش‌ترین گوشی سال 2020 تبدیل شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، در سال 2019 اپل توانست 46.3 میلیون نسخه از گوشی آیفون ایکس آر بفروشد و این تعداد فروش تنها 9 میلیون از گوشی آیفون 11 بیشتر بود. در سال گذشته اپل توانست تنها 24.2 میلیون نسخه از گوشی آیفون اس ای 2020 بفروشد، با این وجود این گوشی به عنوان دومین گوشی پرفروش سال گذشته شناخته شد. اما همانطور که متوجه شده‌اید، تفاوت فروش این دو گوشی 40.6 میلیون نسخه بوده و این تفاوت بسیار زیاد است. برخی از کاربران بر این باورند که به علت همه گیری ویروس کرونا، شرکت اپل نتوانسته است تعداد زیادی از این دستگاه را تولید کند. لازم به ذکر است که اپل گوشی iPhone SE 2020 را با قیمت میانگین 451 دلار در دسترس کاربران قرار داد.

سومین دستگاه در لیست پرفروش ترین گوشی های سال 2020، گوشی آیفون 12 است. همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا اپل این گوشی را در ماه اکتبر به بازار عرضه کند، اما با این وجود شرکت اپل توانست 23.3 میلیون نسخه از این دستگاه بفروشد. همانطور که می‌دانید این دستگاه، اولین گوشی شرکت اپل است که از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کند، لازم به ذکر است که گوشی آیفون 12 با قیمت میانگین 896 دلار فروخته می‌شود.

پرفروش ترین گوشی های سال 2020

شرکت سامسونگ توانست مقام‌های چهارم، پنجم و ششم را به دست بیاورد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید گوشی Galaxy A51 با فروش 23.2 میلیون نسخه در رتبه چهارم، گوشی Galaxy A21s با فروش 19.4 میلیون نسخه در رتبه پنجم و گوشی اقتصادی Galaxy A01 با فروش 16.9 میلیون نسخه در رتبه ششم قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید گوشی Galaxy A01 با قیمت میانگین 115 دلار به عنوان ارزان‌ترین گجت در لیست پرفروش ترین گوشی های سال 2020 قرار گرفته است.

گوشی‌های پرچمدار اپل در لیست پرفروش ترین گوشی های سال 2020

گران قیمت‌ترین گوشی در این لیست متعلق به اپل است. شرکت اپل توانسته است که 16.8 میلیون نسخه از گوشی iPhone 12 Pro Max بفروشد و به همین دلیل این دستگاه به عنوان هفتمین گوشی پرفروش سال 2020 شناخته شد، لازم به ذکر است که این دستگاه با قیمت تقریبی 1,232 دلار به فروش می‌رسد. بعد از این گوشی دوباره شاهد یک گوشی از شرکت سامسونگ هستیم که این شرکت توانسته 15.3 نسخه از این گوشی را بفروشد، این دستگاه با نام گلکسی ای 11 شناخته می‌شود.

در رتبه نهم، گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو قرار گرفته است و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید شرکت شیائومی توانسته 15 میلیون نسخه از این دستگاه را با قیمت تقریبی 161 دلار بفروشد. آخرین گوشی در لیست پرفروش ترین گوشی های سال 2020، گوشی آیفون 12 مینی است. اپل توانسته 14.5 نسخه از این گوشی را بفروشد و همانطور که می‌دانید این دستگاه زیاد مورد توجه کاربران قرار نگرفت، اما با این وجود این دستگاه در این لیست قرار گرفته است. با توجه به اطلاعات اخیر منتشر شده از شرکت اپل، تولید گوشی آیفون 12 مینی در سه ماهه دوم سال جاری متوقف خواهد شد.

گوشی‌های سری آیفون 12 کم‌تر از دو ماه در سال 2020 در دسترس بودند و با این وجود به دلیل محبوبیت شرکت اپل، این گوشی‌ها در مدت زمان کم‌تر از دو ماه در لیست پرفروش ترین گوشی های سال 2020 قرار گرفته‌اند. با مقایسه کردن لیست گوشی‌های پرفروش سال 2019 و 2020 متوجه خواهید شد که تنها شرکت اپل توانسته است که گوشی‌های پرچمدار را به مدت زمان دو سال در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها قرار دهد.

در رابطه با همین موضوع، Jusy Hong مدیر ارشد تحقیقات و قطعات Omdia گزارشی منتشر کرد. در این گزارش توضیح داده است که این لیست می‌تواند قدرت و محبوبیت شرکت اپل را نشان دهد، زیرا شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، شیائومی و… نتوانسته‌اند که یک مدل از گوشی‌های پرچمدار خود را در این لیست قرار دهند. همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید، هیچ گوشی از سری اس یا نوت سامسونگ در لیست پرفروش ترین گوشی های سال 2020 وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. 12 مینی شده جز تاپ 10 فروش های سال بعد اپل میگه فروشش کم بوده -_-

  2. تنها دلیل پرفروش بودن اینها قیمت بسیار پایین بوده و بعضی گوشی های سال ۲۰۱۹ است و از عواملی که مورد توجه مثل رابط کاربری .ظاهر .برند
    تنها چیزی که مورد توجه نیست اگاهی کافی برای خرید
    مثال کدام یک از گوشی های پایین رده سامسونگ دوربین یا صفحه نمایش بهتری دارد؟

    • پرفسور…
      کدوم گوشیه پایین رده سراغ داری که صفحه نمایش و دوربین عالی داشته باشه؟
      تنها برندی که در میان رده هاش صفحه نمایش سوپر امولد میزنه سامسونگه که حتی تو پرچمدارهای خیلی از برندها نیست
      سامسونگ قیمت پایینش برابر با قیمت نجومی خیلی از برندهاست
      پس دلیل این فروش اول از همه سیستم عامل انحصاری اپل بوده و دوم کیفیت بالا و کارایی گوشیهای بقیه برنده ها
      از کی A51 پایین رده شده و سال سختش زیر 2021؟

  3. به لطف تحریم بی نظیر امریکا کبیر هووای که تویه سال 2018 از همه سر بود الان نیست نابود شده.