رایج ترین ارورهای آیفون و راه‌حل‌های آن‌ها

رایج ترین ارورهای آیفون و راه‌حل‌های آن‌ها

ممکن است آیپد و آیفون شما در طول استفاده با ارورهای مختلفی همراه شوند. اکنون ما رایج ترین ارورهای آیفون و راه حل آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اگر شما با آیفون و آیپدهای اپل سر و کار دارید یا مشغول تعمیرات آن‌ها هستید، به احتمال فراوان با ارورهایی که براثر دلایل مختلفی به‌وجود می‌آیند مواجه شده‌اید و یا مواجه خواهید شد. اگر بنابر هر دلیلی آیفون یا آیپد شما با مشکل همراه شده، می‌توانید با مطالعه این مطلب مشکلات دستگاه خود را حل کنید.

لیست ارورهای آیفون و آیپد

ارورهای آیفون و آیپد اکثرا با شماره نشان داده می‌شوند که رایج ترین ارورهای آیفون و آیپد به شرح زیر است:

ارور۱، ارور۲، ارور۳، ارور۴، ارور۱۳، ارور۱۴، ارور۲۱، ارور۲۳، ارور۲۹، ارور ۱۰۱۱، ارور ۱۰۱۲، ارور ۱۶۰۰، ارور ۱۶۰۱، ارور ۱۶۰۲، ارور۱۶۰۳، ارور ۱۶۰۴، ارور ۱۶۱۱، ارور ۱۶۳۸، ارور ۱۶۴۳، ارور ۱۶۴۴، ارور ۱۶۴۵، ارور ۱۶۴۶، ارور ۱۶۴۷، ارور ۱۶۴۸، ارور ۱۶۵۰، ارور ۱۶۶۹، ارور ۲۰۰۱، ارور ۲۰۰۹، ارور ۳۰۰، ارور ۳۰۰۱، ارور ۳۰۰۲، ارور ۳۰۰۳، ارور ۳۰۰۴، ارور ۳۰۰۶، ارور ۳۰۱۴، ارور ۳۰۱۵، ارور ۳۱۹۴، ارور ۳۲۹۵، ارور ۴۰۰۵، ارور ۴۰۱۳، ارور ۴۰۱۴، ارور ۹۰۰۶ و… .

ارور 0xE800000، ارور 0xE800006b،ارور 0xE800001، ارور oxE8000065 و….

ارور ۱۴۱۵، ارور ۱۴۱۷، ارور ۱۴۱۸، ارور ۱۴۲۸، ارور ۱۴۲۹، ارور ۱۴۳۰ و… .

ارورهای فوق رایج ترین ارورهای آیفون و آیپد هستند که ممکن است شما با آن‌ها مواجه شده باشید؛ اما راه‌حل‌های برطرف شدن این ارورها چیست و اصلا به چه دلیل نشان داده می‌شوند؟ در ادامه در رابطه با هر یک از این ارورها و شیوه برطرف کردن آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

۱- ارورهای آیفون مرتبط با مشکلات سخت افزاری

ارورهای مربوط به مشکل سخت افزاری آیفون به شرح زیر می‌باد:

ارور۱،ارور۳، ارور۱۰، ارور۱۱، ارور۱۲، ارور۱۳، ارور۱۴، ارور۱۶، ارور۲۰، ارور ۲۱، ارور ۲۳، ارور ۲۶، ارور ۲۷، ارور ۲۸، ارور ۲۹، ارور ۳۴، ارور ۳۵، ارور ۳۶، ارور ۳۷، ارور ۴۰، ارور ۵۳، ارور ۵۶، ارور ۱۰۰۲، ارور ۱۰۰۴، ارور ۱۰۱۱، ارور ۱۰۱۲، ارور ۱۰۱۴، ارور ۱۶۶۷، ارور ۱۶۶۹

ارور ۵۳ معمولا به دلیل یک اختلال امنیتی به‌وجود می‌آید و نهایتا منجر به تعویض تاچ آیدی یا کار نکردن آن می‌شود. معمولا در صورت بروز ارورهای فوق گوشی در ریکاوری مد باقی می‌ماند و توان بوت شدن نخواهد داشت. ما در ادامه به راه‌حل‌هایی که توانایی برطرف کردن این ارورها را دارند اشاره خواهیم کرد.

از موارد زیر مطمئن شوید

۱- مطمئن شوید که یوزر کامپیوتری که قصد دارید از آن استفاده کنید به عنوان Administrator انتخاب شده و یک یوزر میهمان (Guest) نیست.

۲- مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید و سرعت آن مناسب است.

۳- تنظیمات تاریخ و زمان دستگاه‌ خود را به گونه صحیح تنظیم نمایید.

۴- مطمئن شوید که نرم افزار آیتونز متصل نصب شده روی کامپیوتر شما آپدیت باشد. برای آپدیت کردن برنامه آیتونز باید در ابتدا برنامه آیتونز را اجرا کنید و از منوی فوقانی روی گزینه Help (در نسخه ویندوزی) یا iTunes (در نسخه مک) کلیک کنید. اگر آپدیت جدیدی برای نرم افزار iTunes ارائه شده باشد یک پیغام هشدار با گزینه Download نشان داده می‌شود، پس از دانلود نسخه جدید را نصب و اجراء کنید.

۵- مطمئن شوید که برنامه‌هایی مانند آنتی ویروس، فایروال و … در کامپیوتر شما غیر فعال باشد.

رفع ارورهای سخت افزاری آیفون

برای برطرف کردن ارورهای سخت افزاری آیفون باید راه‌حل‌های زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- از طریق برنامه iTunes، آیفون خود را دو بار ریستور کنید. ریستور کردن آیفون باعث رفع ارورهای مذکور و اجراء بدون مشکل دستگاه می‌شود، این امر در شرایطی نتیجه قابل قبول خواهد داشت که سیستم عامل آیفون شما حداقل iOS 9.3.2 باشد.

۲- اگر به واسطه انجام ریستور مشکل رفع نشد، بهتر است که به یک شبکه اینترنت دیگر متصل شوید و عملیات ریستور را باز هم انجام دهید. این احتمال وجود دارد که بعضی از تنظیمات سیستم از ریستور شدن مناسب آیفون جلوگیری کرده باشند که با انجام عمل مذکور این مشکل برطرف خواهد شد.

۳- از حالت DFU Mode استفاده کنید. برای استفاده از این حالت باید به شرح زیر عمل کنید:

آیفون، آیپد و یا آیپاد خود را با یک کابل مناسب به کامپیوتر وصل کنید، در ابتدا برنامه iTunes را اجراء کنید و سپس دکمه‌های پاور و هوم آیفون را همزمان باهم فشار دهید و منتظر بمانید تا گوشی ریستارت شود. دکمه‌های پاور و هوم را برای مدت زمان ۵ ثانیه بعد از ریستارت شدن آیفون نیز نگه دارید، با انجام این کار آیفون شما به حالت DFU Mode منتقل می‌شود و در نهایت گزینه ریستور را انتخاب کنید و دستور ریستور شدن را صادر کنید و منتظر بمانید تا مراحل بعدی انجام شود.

۲- رایج ترین ارورهای آیفون مرتبط با اتصالات و بیس باند

یک بخش دیگر از ارورهای آیفون مرتبط با اتصالات شبکه و بیس باند گوشی است. ارور ۹، ارور ۴۰۰۵، ارور ۴۰۱۳ و ارور ۴۰۱۴ از اصلی‌ترین ارورهای آیفون مربوط به این حوزه به شمار می‌روند که در ادامه راه حل برطرف کردن آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

رفع ارورهای مرتبط با اتصالات، شبکه و بیس باند

برای رفع ارورهای مربوط به اتصالات، شبکه و بیس باند لازم است تا از روش‌های زیر استفاده کنید.

۱- برنامه iTunes را آپدیت کنید: در گام نخست برنامه iTunes را آپدیت کنید، برای انجام این کار ابتدا از منو فوقانی روی گزینه Help (نسخه ویندوزی) یا گزینه iTunes (در نسخه مک) کلیک کنید و سپس گزینه Check for Updates انتخاب نمایید. اگر آپدیت جدید برای این برنامه ارائه شده باشد گزینه Download نمایان می‌شود که لازم  است آن را انتخاب و نصب کنید.

۲- کامپیوتر خود را ریستارت کنید: در بعضی از موارد ریستارت کردن کامپیوتری که آیفون و یا آیپد به آن وصل است باعث می‌شود تا ارورهای مربوط به اتصالات و بیس باند برطرف شود.

۳- سیستم عامل کامپیوتر خود را آپدیت کنید: یکی دیگر از راه‌حل‌های برطرف کردن ارورها آپدیت کردن سیستم عامل کامپیوتر است. تأثیرگذاری این راه‌کار به طور کامل تأیید نشده؛ اما در بعضی از موارد و به‌ویژه در مک‌ وک‌های اپل باعث برطرف شدن مشکل و ارورهای مرتبط با بیس باند می‌شود.

۴- باتری آیفون خود را فول شارژ کنید: فول شارژ نبودن باتری آیفون می‌تواند باعث بروز ارور۹، ارور۴۰۰۵، ارور ۴۰۱۳ و ارور ۴۰۱۴  شود، به همین علت لازم است تا باتری آیفون خود را فول شارژ کنید.

۵- از یک کابل رابط دیگر استفاده کنید: برای این‌که از سالم بودن کابل رابط آیفون مطمئن شوید، عملکرد آن را با یک کابل دیگر آنالیز کنید، شاید تعویض کابل موجب برطرف شدن مشکل شود.

۶- از یک کامپیوتر متفاوت استفاده کنید: در بعضی از اوقات استفاده از یک کامپیوتر متفاوت باعث برطرف شدن مشکل و ارورهای مرتبط با بیس باند می‌شود، پس بهتر است که از این روش نیز استفاده کنید.

۶- آیفون خود را فورس ریستارت کنید: فورس ریستارت کردن آیفون می‌تواند منجر به رفع ارورهای ۹، ۴۰۰۵، ۴۰۱۳ و ۴۰۱۴ شود. برای فورس ریستارت کردن آیفون باید در ابتدا دکمه‌هاب پاور (Power) و هوم (Home) به طور همزمان فشرده و نگه دارید تا لوگوی اپل نمایان شود.

۷- از حالت ‌DFU Mode استفاده کنید: ورود به حالت DFU Mode و ریستور کردن به واسطه این حالت می‌تواند باعث رفع شدن ارورهای آیفون مرتبط با بیس باند و اتصالات شود. برای ورود به این حالت باید آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر وصل کنید و برنامه iTunes را اجراء کنید، سپس دکمه‌های پاور و هوم آیفون را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا گوشی ریستارت شده و لوگوی اپل نمایان شود. همچنان برای مدت زمین پنج ثانیه دکمه‌های پاور و هوم آیفون را نگه دارید تا به حالت DFU Mode وارد شوید و در نهایت گزینه ریستور را انتخاب نمایید.

۳- رایج ترین ارورهای آیفون مرتبط با مسائل امنیتی

در بعضی از شرایط مشکلات امنیتی می‌توانند باعث نمایان شدن ارورهای خاصی در آیفون شوند. ارورهای ۲، ۴، ۶، ۱۶۱۱ نمونه‌ای از رایج ترین ارورهای آیفون مرتبط با مسائل امنیتی هستند، ارورهای مذکور معمولا در زمانی ظاهر می‌شوند که شما می‌خواهید از طریق اتصال گوشی خود به کامپیوتر و از طریق نرم افزار ‌iTunes آن را ریستور کنید. برای رفع این مشکل و ارورهای آیفون راه‌حل‌های خاصی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رفع ارورهای مرتبط با بستر امنیتی

برای برطرف کردن ارورهای آیفون مرتبط با بستر امنیتی روش‌های زیر قابل استفاده هستند:

۱- آنتی ویروس و سایر نرم افزارهای امنیتی را غیر فعال یا حذف کنید: اگر نرم افزار‌های امنیتی مانند فایروال، آنتی ویروس و … روی دستگاه شما نصب شده باید آن را غیر فعال و در صورت لزوم پاک بکنید و سپس دوباره پروسه ریستور را انجام دهید. در بسیاری از موارد نصب این برنامه‌ها روی دستگاه منجر به بروز ارورهای ۲، ۶ و ۱۶۱۱ می‌شوند.

۲- کابل رابط را عوض کنید: مناسب نبودن کابل رابطی که آیفون را به کامپیوتر متصل کرده می‌تواند باعث بروز ارورهای امنیتی شود، به همین علت بهتر است که این کابل را عوض کنید و سپس به بررسی عملکرد بپردازید.

۳- آیفون و کامپیوتر خود را ریستارت کنید: ریستارت کردن آیفون و کامپیوتر یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند ارورهای مرتبط با بستر امنیتی را برطرف کند، به همین علت اقدام به انجام این کار کنید.

۴- ارورهای آیفون مرتبط با اتصال USB

بسیاری از ارورهای آیفون مرتب با اتصال USB هستند، بعضی از رایج ترین ارورهای آیفون مرتیط با اتصال USB شامل ارورهای ۳، ۱۴، ۱۶۰۰، ۱۶۰۱، ۱۶۰۲، ۱۶۰۳، ۱۶۰۴، ۱۶۱۱، ۱۶۴۳، ۱۶۵۰، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ می‌شوند. بروز مشکل در اتصال USB آیفون می‌تواند با ارور Invalid response ظاهر شود، ما در ادامه راه‌حل‌های رفع این مشکلات و ارورها را معرفی می‌کنیم.

رفع ارورهای آیفون مرتبط با اتصال USB

برای رفع ارورهای مرتیط با USB می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

۱- از کابل USB جدید و رابط جدید استفاده کنید: یکی از اولین دلایلی که باعث بروز ارورهای مرتبط با اتصال USB می‌شود، استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت است، به همین علت بهتر است که در گام اول کابل USB و رابطی که از آن استفاده می‌کنید را تعویض کنید، با انجام این پروسه به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد.

۲- پورت اتصال کامپیوتر خود را عوض کنید: در بعضی از اوقات پورت اتصال کامپیوتر به مشکل برخورده و دچار قطع و وصلی می‌شود که این امر باعث ایجاد اختلال در پروسه ریستور دستگاه از طریق iTunes می‌شود، به همین علت تعویض پورت اتصال کامپیوتر می‌تواند باعث برطرف شدن مشکل و ارورهای ۳، ۱۴، ۱۶۰۰، ۱۶۰۱، ۱۶۰۲، ۱۶۰۳، ۱۶۰۴، ۱۶۱۱، ۱۶۴۳، ۱۶۵۰، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ شود.

۳- از یک کامپیوتر متفاوت استفاده کنید: ممکن است تنظیمات کامپیوتر شما به‌گونه‌ای بهینه شده باشند که از برقراری ارتباط میان آیفون و کامپیوتر جلوگیری کنند، از این رو بهتر است تا کامپیوتر خود را عوض کنید و پروسه ریستور را در سیستم جدید انجام دهید.

۵- رایج ترین ارورهای آیفون در حوزه ارتباطات

بعضی از ارورهای آیفون در حین ریستور مرتبط با ارتباطات یا در اصطلاح Communication برای نمونه‌هایی از این ارورها می‌توان به ارورهای ۱۷، ۱۶۳۸، ۳۰۱۴، ۳۱۹۴، ۳۰۰۰، ۳۰۰۲، ۳۰۰۴، ۳۰۱۳، ۳۰۱۴، ۳۰۱۵، ۳۱۹۴ و ۳۲۰۰ اشاره کرد. همچنین ارورهایی که با مضمون There was a Problem downloading The device isn,t eligible for the requested build بروز پیدا می‌کنند نیز می‌توانند با این حوزه مرتبط باشند و با روش هایی که در ادامه می گوییم برطرف شوند.

رفع ارورهای آیفون در حوزه ارتباطات

برای رفع ارورهای آیفون و آیپد در حوزه ارتباطات اپل چند راه مختلف را ارائه داده است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها مشکلات را حل کنید. راه‌حل‌های مذکور به شرح زیر است:

۱- اتصال اینترنت را بررسی کنید: بروز اختلال در اینترنت در موارد بسیاری باعث نمایان شدن ارور There was a Problem downloading the software می‌شود، به همین علت بهتر است که از ثبات و پایدار بودن اینترنت خود مطمئن شوید و کامپیوتر خود را به یک شبکه اینترنت پرسرعت وصل کنید و سپس پروسه ریستور را تکرار کنید.

۲- سرورهای اپل را مورد بررسی قرار دهید: در بعضی اوقات ممکن است که سرورهای اپل به‌منظور انجام تعمیرات و ارتقا در مدت زمان خاصی از دسترس خارج شوند، شما در این مدت زمان نمی‌توانید از سرورهای اپل برای رد و بدل کردن اطلاعات استفاده کنید و این احتمال وجود دارد که در حین ریستور با ارورهایی مانند There was Problem downloading the software و یا ارورهای ۱۷، ۱۶۳۸، ۳۰۱۴، ۳۱۹۴، ۳۰۰۰، ۳۰۰۲، ۳۰۰۴، ۳۰۱۳، ۳۰۱۴‌، ۳۰۱۵، ۳۱۹۴ و ۳۲۰۰ رو‌به‌رو شوید. برای بررسی سرورهای اپل باید به وبسایت این شرکت مراجعه کنید، اگر سرورهای آن درحال تعمیر بودند چند ساعت دیگر اقدام به ریستور کردن آیفون یا آیپد خود کنید.

۳- فایل Host کامپیوتر خود را مورد بررسی قرار دهید: فایل Host مسئول برقراری ارتباط در میان برنامه iTunes و سرورهای اپل است، اگر این فایل درست تنظیم نشود برقراری ارتباط میان سیستم و سرورهای اپل با اختلال مواجه می‌شود و ارورهایی مانند ارور۱۷، ارور ۱۶۳۸، ارور ۳۰۱۴، ارور ۳۱۹۴ و ارور ۳۲۰۰ یا ارور There was a Problem downloading the software بروز خواهد کرد، برای بررسی این مشکل به شرح زیر عمل کنید:

اگر از مک بوک استفاده می‌کنید: ابتدا قسمت Finder را اجرا کنید و از آن قسمت گزینه Applications و سپس روی Utility کلیک کنید، سپس بخش Terminal را اجرا کنید و دستور sudo nano/ private /etc و بعد از آن hosts را تایپ کنید و کلید Return را فشار دهید. پسورد را وارد کرده و دوباره روی Return کلیک کنید، در این شرایط فایل host نشان داده می‌شود، اکنون به بخشی که با کلید فلش نشان داده شده مراجعه کنید و از عدم وجود دستور gs.apple.com دراین قسمت مطمئن شوید. اگر این دستور در بخش مذکور نمایان شد یک نماد # و سپس فاصله را به ابتدای آن اضافه کنید تا این عبارت به شکل gs.apple.com دربی‌آید، سپس گزینه کلید Control-O را بفشارید تا از این طریق تغییرات انجام شده ذخیره شوند. اکنون کلید Control-X را بزنید تا از ادیتور خارج شوید و در نهایت مک بوک خود را ریستارت کنید.

اما اگر از کامپیوترهای ویندوزی استفاده می‌کنید عملیات زیر را انجام دهید:

ابتدا کلید Start را فشار دهید تا منوی کامپیوتر ظاهر شود، سپس گزینه All Programs و بعد از آن Accessories را انتخاب کنید، بعد از آن گزینه ‌Notepad را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Run as administrator کلیک کنید. اکنون گزینه Continue را انتخاب کنید و زمانی که برنامه Notepad به اجرا درآمد از منوی فوقانی آن روی گزینه File و سپس Open کلیک نمایید. عبارت /C:/Windows/System32/Drivers/etc/ و بعد از آن hosts را در مسیردهی وارد کنید تا فایل هاست باز شود. اکنون از عدم وجود دستور gs.apple.com در فایل نوت پد مطمئن شوید و چنانچه این دستور وجود داشت یک نماد # و بعد از آن فاصله را به ابتدای آن اضافه کنید تا این عبارت به # gs.apple.com تغییر پیدا کند، سپس از منوی فوقانی برنامه نوت پد گزینه File را بزنید و بعد از آن روی Save کلیک کنید تا تغییرات انجام شده ذخیره شوند.

۶- رایج ترین ارورهای آیفون در حوزه جیلبریک

جیلبریک کردن آیفون و آیپدهای اپل نیز می‌تواند باعث بروز ارورهای خاصی در آیفون و آیپد شود، اصلی‌ترین اروری که در آیفون و آیپد نمایان می‌شود که مرتبط با جیلبریک است ارور ۱۰۱۵ است.

رفع ارورهای آیفون در حوزه جیلبریک

برای رفع این ارور مربوط به جیلبریک می‌توان از راه‌کارها زیر استفاده کرد:

استفاده از حالت DFU Mode: استفاده از حالت DFU Mode می‌تواند ارورهای مرتبط با جیلبریک مانند ارور ۱۰۱۵ را از بین ببرد. برای انجام این کار باید کابل رابط مناسب آیفون یا آیپدتان را به کامپیوتر با مک بوک وصل کنید و برنامه iTunes را اجرا کنید، سپس دکمه‌های پاور و هوم آیفون را به شکل همزمان فشار دهید و تا ۵ ثانیه پس از ریستارت شدن دستگاه دست نگه دارید. اکنون دکمه پاور را رها کنید؛ اما دکمه هوم را همچنان بفشارید، با انجام این کار صفحه نمایش آیفون سیاه باقی می‌ماند؛ ولی دستگاه توسط iTunes شناسایی می‌شود، در آخر گزینه ریستور را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا پروسه ریستور انجام شود.

۷- سایر ارورهای رایج در آیفون و آیپدهای اپل

بعضی دیگر از ارورهای آیفون مانند 0xE8000001،0xE8000006b، 0x800000a، 0x80000065 ممکن است در حین ریستور دستگاه ظاهر شوند که معمولا از بروز اختلال در بین ارتباط گوشی و کامپیوتر به‌وجود می‌آیند. این ارورها ۹۰ درصد در شرایطی ظاهر می‌شوند که از یک کامپیوتر ویندوزی برای ریستور آیفون یا آیپد از طریق نرم افزار iTunes استفاده کنید.

رفع سایر ارورهای رایج در آیفون و آیپدهای اپل

برای رفع ارورهای 0xE8000001، 0xE8000006b، 0x800000a، 0x80000065  اپل راه‌کارهایی را ارائه کرده است که ما در ادامه به‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

۱- برنامه iTunes و ویندوز کامپیوتر را آپدیت کنید: در گام نخست مطمئن شوید که آخرین آپدیت برنامه iTunes و تمام آپدیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز روی کامپیوتر شما نصب است، آپدیت بودن دو مورد مذکور می‌تواند باعث حل شدن مشکلات و ارورهای مذکور شود.

۲- پورت USB را عوض کنید: ممکن است که پورت USB که شما از آن برای متصل کردن آیفون به کامپیوتر استفاده می‌کنید مناسب نباشد و دچار قطعی و وصلی شده باشد، به همین علت بهتر است که از یک پورت USB دیگر برای کامپیوتر خود استفاده کنید و به وسیله آن میان آیفون و کامپیوتر خود ارتباط ایجاد کنید.

۳- فورس استاپ سه فایل اجرایی خاص: سه فایل‌ اجرایی که با نام‌های exe، AppleMobileDeviceServise.exe و iPodService.exe شناخته می‌شوند نیز می‌توانند باعث نمایان شدن ارورهایی مانند 0xE8000001، 0xE8000006b، 0x800000a و 0x8000065 شوند، برای غیر فعال کردن فایل‌های اجرایی مذکور لازم است تا کلیدهای Alt+Shift+Esc را از روی صفحه کلید خود انتخاب کنید تا بدین وسیله پنجره Task Manager ظاهر شود، سپس روی فایل‌های مذکور کلیک راست کنید و در نهایت گزینه ‌End Task را انتخاب کنید تا از این طریق این فایل‌ها غیرفعال شوند.

۴- پوشه ‌Lockdown را حذف کنید: پوشه‌ای به نام Lockdown نیز می‌تواند باعث بروز ارورهای 0xE8000001، 0xE8000006b، 0x800000a و 0x8000065 شود، به همین دلیل باید نخست آیفون یا آیپدتان را از کامپیوتر جدا کنید و از برنامه iTunes خارج شوید. سپس روی کلید ویندوز کلیک کنید یا گزینه کلید‌های ترکیب Esc+Ctrl را بفشارید، بعد از آن در بخش جستجو عبارت %ProgramData% را بنویسید و کلید ‌Enter را بزنید. اکنون روی پوشه اپل دو بار کلیک کنید تا باز شود، سپس پوشه Lockdown را انتخاب نمایید و گزینه Delete را انتخاب کنید تا دستور حذف آن صادر شود و سپس گزینه Yes را انتخاب کنید تا با حذف این پوشه موافقت شود، در نهایت کامپیوتر و آیفون خود را ریستارت کرده و دوباره دستگاه را ریستور کنید.

۵- نرم افزار iTunes را حذف و دوباره نصب کنید: یکی دیگر از روش‌های که می‌تواند باعث رفع مشکل و ارورهای 0xE8000001، 0xE8000006b، 0x800000a و 0x8000065 شود حذف و نصب مجدد برنامه ‌iTunes است، به همین علت شما می‌توانید با استفاده از روش‌های فوق ارورهای مذکور را برطرف کنید.

۸- اصلی‌ترین ارورهای مختص به آیپدهای اپل

بعضی از ارورها مخصوص به آیپدهای اپل هستند، برای نمونه‌ای از این ارورها می‌توان به ارورهای ۱۴۱۵، ۱۴۱۷، ۱۴۱۸، ۱۴۲۸، ۱۴۲۹ و ۱۴۳۰ اشاره کرد.

رفع ارورهای مختص به آیپدهای اپل

شرکت اپل برای برطرف کردن ارورهای مختص به آیپدهای اپل راه‌کارهایی را ارائه کرده است که ما در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱- نرم افزار iTunes را آپدیت کنید: اولین مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد آپدیت بودن نرم افزار iTunes است، شما باید نرم افزار iTunes را به جدیدترین نسخه موجود آپدیت کنید، با انجام این کار به احتمال فراوان ارورهای مذکور رفع خواهد شد.

۲- عوض کردن کابل و پورت USB: مناسب نبودن پورت USB کامپیوتر شما یا کابلی که به واسطه آن آیپد را به کامپیوتر وصل کرده‌اید باعث بروز ارورهای مختلفی می‌شود که برای نمونه می‌توان به ارورهای ۱۴۱۵، ۱۴۱۷، ۱۴۱۸، ۱۴۲۸، ۱۴۲۹ و ۱۴۳۰ اشاره کرد، برای برطف شدن این ارورها کابل USB و کابل ارتباطی مورد استفاده را عوض کنید.

۳- جداسازی سایر لوازم جانبی متصل به USB کامپیوتر: در بعضی از اوقات متصل بودن سایر لوازم جانبی به پورت USB کامپیوترها مانند کیبورد، موس و… باعث مختل شدن عملکرد iTunes و ریستور آیپاد می‌شود، به همین دلیل بهتر است تا یک بار تمام پورت‌های USB کامپیوتر یا لپ تاپ را آزاد بگذارید و برای اتصال آن به کامپیوتر فقط از کابل رابط آیپاد استفاده کنید، با انجام این کار به احتمال زیاد ارورهای مذکور رفع خواهند شد.

۴- آنتی ویروس و فایروال را غیرفعال کنید: ابتدا مطمئن شوید که آنتی ویروس و فایروال در حین ریستور آیپاد غیر فعال است، محدود کردن دسترسی از طریق آنتی ویروس و فایروال یکی از اصلی‌ترین دلایل نمایان شدن ارورهایی مانند ارور ۱۴۱۵، ارور ۱۴۱۷، ارور ۱۴۱۸، ارور ۱۴۲۸، ارور ۱۴۲۹ و ارور ۱۴۳۰ در آیپدهای اپل است، به همین علت بهتر است که موارد فوق را رعایت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*