گوشی های 2021

گوشی های 2021 که در ماه‌های اسفند/فروردین عرضه خواهند شد

در این مطلب با ما همراه باشید تا گوشی های 2021 که در ماه مارچ (اسفند/فروردین) عرضه می‌شوند را در یک فهرست دسته‌بندی کنیم.

پیش از شروع فصل بهار و پایان دوران سرما، دقیقا همان زمانی است که شرکت‌های مختلف، گوشی‌های جدید خود را روانه بازار می‌کنند. با این حال چندی از این گجت‌های مورد انتظار برای عرضه در ماه گذشته برنامه ریزی شده بودند، اما درواقع تاریخ مشخص شده خود را از دست داده و در ماه مارچ که اواسط اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ را شامل می‌شود، در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

گوشی های 2021 ماه March

به همین منظور تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب لیستی از گوشی های 2021 را که در این ماه عرضه می‌شوند در اختیار شما قرار دهیم. دقت کنید این لیست شامل گوشی‌هایی از شرکت‌های شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو، سامسونگ و غیره می‌شود که برخی از آن‌ها پرچمدار و برخی دیگر در دسته میان‌رده‌ها قرار خواهند گرفت.

1. میزو سری 18

گوشی های 2021

پس از تصمیم بر عرضه گوشی‌های جدید و پرچمدار، میزو تصمیم گرفته تا دو دستگاه میزو سری 18 و سری 18 پرو را در تاریخ ۱۳ اسفند (۳ مارچ) روانه بازار کند. این دو گوشی دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی هستند که به ترتیب کیفیت‌های FHD+ و QHD+ را ارائه می‌دهند؛ درحالی که مدل پرو، قابلیت نرخ تازه‌سازی صفحه ۱۲۰ هرتز را هم ارائه می‌دهد.

همچنین از نظر سخت‌افزاری، این گجت‌ها شامل پردازنده اسنپدراگون 870 برای مدل پایه و 888 پنج نانومتری برای مدل پرو خواهند بود که در کنار رم‌های LPDDR5 و باتری ۴,۰۰۰ و ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری، مشخصات فنی دو دستگاه سری 18 را جمع‌بندی خواهند کرد. در آخر نیز سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر اولترا سونیک و شارژ با سرعت ۳۶ و ۴۵ وات به همراه دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این دو پرچمدار هستند.

2. ویوو S9 و S9 e

گوشی های 2021

شرکت ویو قرار است تا در تاریخ ۱۳ اسفند (۳ مارچ) ماه گوشی ویو S9 را با قابلیت‌هایی نظیر پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 1100 5G، نمایشگر آمولد ۹۰ هرتزی و ساختار سه‌گانه دوربین با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی را روانه بازار کند.

سایر ویژگی‌های آن هم شامل حافظه رم ۱۲ گیگابایتی، باتری ۴,۱۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ تا ۳۳ وات و دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی به همراه سیستم عامل اندروید 11 خواهد بود.

به علاوه آن، یک نسخه ارزان‌قیمت‌تر نیز به نام ویو S9 e عرضه خواهد شد که مشخصات فنی آن شامل پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 820، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، رم ۸ گیگابایتی و باتری ۴,۱۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ تا ۳۳ وات خواهد بود.

3. سامسونگ گلکسی M62 و A32 4G

گوشی های 2021

سامسونگ در حال حاضر هم یکی از گوشی های 2021 میان‌رده خود به نام گلکسی F62 را در بازار هند عرضه کرده است؛ با این وجود جالب است بدانید که نسخه جهانی این گجت با نام M62 برای عرضه در ۱۳ اسفند ماه (۳ مارچ) در نظر گرفته شده و قابلیت‌های بسیار مشابهی را خواهد داشت.

بنا بر گزارش‌های اخیر، سامسونگ گلکسی M62 دارای یک نمایشگر ۶.۷ اینچی آمولد با کیفیت FHD+ خواهد بود که پردازش داده‌هایی که روی آن نمایش داده می‌شود توسط چیپ اگزینوس ۹۸۲۵ و حافظه رم ۸ گیگابایتی انجام خواهد شد. به علاوه از سایر ویژگی‌های این گوشی میان‌رده می‌توان به داشتن ۴ ماژول دوربین با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی اشاره کرد.

با این وجود، نمی‌توان این مورد را نادیده گرفت که درواقع قابلیت اصلی این دستگاه، باتری بزرگ ۷,۰۰۰ میلی‌آمپری آن با سرعت شارژ تا ۲۵ وات خواهد بود.

همچنین گوشی گلکسی A32 4G که در حال حاضر در کشور روسیه عرضه شده، به زودی و در تاریخ ۱۵ اسفند (۵ مارچ) در کشور هند در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. مشخصات فنی این دستگاه شامل چیپ مدیاتک هلیو 80G، شش گیگابایت فضای رم، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، نمایشگر ۶.۴ اینچی FHD+، چهار ماژول دوربین با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و در نهایت باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ تا ۱۵ وات خواهد بود.

4. ردمجیک 6

گوشی های 2021

شرکت نوبیا از جدیدترین پرچمدار گیمینگ خود به نام RedMagic 6 در تاریخ ۱۴ اسفند (۴ مارچ) رونمایی خواهد کرد. این گجت قابلیت‌های بسیاری دارد که به طرز شگفت‌انگیزی پرچمداران سایر شرکت‌ها مانند اپل و سامسونگ را با اختلاف پشت سر خواهد گذاشت؛ مانند صفحه نمایش OLED با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۶۰ هرتز و سرعت واکنش لمس ۵۰۰ هرتز در کنار دکمه‌های مخصوص گیم با سرعت واکنش ۴۰۰ هرتز که در کنار سیستم خنک‌کننده هوا و مایع، آن را به یک غول به تمام معنا تبدیل خواهند کرد.

همچنین از سایر مشخصات فنی این پرچمدار که از قوی‌ترین گوشی های 2021 خواهد بود، می‌توان به چیپ ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸، ساختار دوربین سه‌گانه، باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری با سرعت ۱۲۰ وات و یک لوگو مخصوص Tencent Games روی آن اشاره کرد!

5. ریلمی GT

گوشی های 2021

شرکت ریلمی پرچمدار جدید خود را در تاریخی مشابه با رد مجیک 6، یعنی ۱۴ اسفند عرضه خواهد کرد که در دو رنگ زرد و مشکی چرمی و سفید عرضه خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که این گجت یکی از قدرتمندترین گوشی های 2021 بوده و قرار است تا به سیستم خنک کننده Vapor Chamber مجهز باشد.

از مشخصات فنی این گجت نیز می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 888، حافظه رم LPDDR5، ماژول دوربین سه‌گانه با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی، قابلیت شارژ با سرعت ۶۵ وات، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و در آخر سیستم عامل اندروید ۱۱ و قیمت شگف‌انگیز ۴۵۰ دلار اشاره کرد!

6. سری ردمی نوت 10

گوشی های 2021

شرکت شیائومی تایید کرد که سری گوشی های 2021 ردمی نوت 10 خود را در تاریخ ۱۴ اسفند ماه (۴ مارچ) عرضه خواهد کرد که شامل مدل پایه، پرو و پرو مکس می‌شود.

از نظر مشخصات فنی، مدل پایه دارای باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ تا ۳۳ وات، نمایشگر آمولد ۶.۴۳ اینچی، چیپ اسنپدراگون ۶۷۸ و چهار ماژول دوربین با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین مدل‌های پرو و پرو مکس نیز به ترتیب دارای چیپ‌های اسنپدراگون 732G 4G و 768G 5G خواهند بود.

همچنین از سایر مشخصات مدل پرو، می‌توان به باتری ۵,۰۵۰ میلی‌آمپری، ۶/۸ گیگابایت فضای رم ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. در خصوص مدل پرو مکس نیز هنوز مشخص نیست که نمایشگر آن برای هزینه کمتر از نوع LCD است یا که نه، اما ظاهرا نمایشگر این دستگاه نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز داشته و دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

هر سه گوشی از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI پشتیبانی کرده و در رنگبندی متنوعی عرضه خواهند شد. مدل پایه شامل رنگ‌های سفید، سبز و مشکی، مدل پرو شامل آبی، برنز و خاکستری و در نهایت، مدل پرو مکس دارای رنگبندی آبی، مشکی و برنز خواهد بود.

7. ایسوس راگفون 5

گوشی های 2021

سال جدید میلادی به معنای عرضه گوشی گیمینگ جدید از شرکت ایسوس خواهد بود و این یعنی باید شاهد عرضه گوشی نسل چهارمی این شرکت، یعنی راگفون 5 باشیم.

این گجت که بدون شک از قوی‌ترین گوشی های 2021 است، مشخصاتی شامل چیپ ۵ نانومتری اسنپدراگون 888، باتری ۶,۰۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ تا ۶۵ وات، ۱۶ گیگابایت فضای رم LPDDR5، سه ماژول دوربین با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و در نهایت جک ۳.۵ میلی‌متری هندزفری به همراه دو اسپیکر خواهد بود.

8. سری اوپو فایند X3

گوشی های 2021

شرکت اوپو مدتی پیش این مورد را تایید کرده بود که در تاریخ ۲۱ اسفند (۱۱ مارچ) چهار گوشی جدید با نام‌های اوپو فایند ایکس 3 مدل پایه، پرو، لایت و نئو عرضه خواهند شد. با این وجود مدل پایه این گوشی ظاهرا تنها در کشور چین عرضه شده و سه مدل دیگر به صورت جهانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی مدل پایه و پرو

مشخصات احتمالی برای مدل‌های پایه و پرو گوشی اوپو فایند ایکس 3 داشتن نمایشگر ۶.۷۸ اینچی با کیفیت QHD+ و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز است. همچنین گزارش شده که مدل پایه دارای چیپ اسنپدراگون ۸۷۰ و مدل پرو دارای یک چیپ پنج نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود.

به هر حال نسخه پرو این دستگاه گفته می‌شود که از قوی‌ترین گوشی های 2021 بوده و از ویژگی‌های احتمالی دیگر آن می‌توان به داشتن ۱۲ گیگابایت فضای رم، باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ تا ۶۵ وات، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و در نهایت ۴ ماژول دوربین خواهد شد که خود شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مدل سونی IMX766، لنز اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی خواهد بود.

همچنین دوربین سلفی این گجت ۳۲ مگاپیکسلی سونی IMX766 بوده و لنز اصلی آن قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت. به علاوه آن، مدل پرو قابلیت زوم ۵ برابر هایبریدی و ۲۰ برابر دیجیتال را هم ممکن است در لیست ویژگی‌های خود داشته باشد.

مشخصات فنی مدل نئو و لایت

مشخصات فنی اوپو فایند X3 نئو بسیار به مدل پایه شباهت دارد؛ به نحوی که از ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن نمایشگر ۶.۵ اینچی آمولد با کیفیت FHD+ و نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز اشاره کرد. موتور راه‌انداز این دستگاه نیز چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ است که به همراه ۱۲ گیگابایت فضای رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، وظیفه نمایش توان اجرایی فایند ایکس 3 نئو را خواهند داشت.

همچنین از نظر ساختار دوربین، ظاهرا همان چهار ماژول در نظر گرفته شده برای مدل پرو در این گجت هم ظاهر خواهد شد؛ با این تفاوت که اینبار به جای لنز اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی وجود خواهد داشت‌. دوربین سلفی اوپو فایند ایکس 3 نئو نیز یه همراه باتری ۴,۵۰۰ میلب‌آمپری آن که با سرعت ۶۵ وات شارژ می‌شود هیچ تفاوتی را با مدل پرو ندارند.

در مقایسه با آن، مدل لایت مشخصات ضعیف‌تری را به نسبت قیمت پایین‌تر خود دارد که شامل چیپ اسنپدراگون 765G، هشت گیگابایت فضای رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۴,۳۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ تا ۶۵ وات، و یک نمایشگر آمولد ۶.۴۴ اینچی با کیفیت FHD+ خواهد بود که از نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

در قاب دوربین این گجت هم چهار ماژول دوربین از جمله لنز اصلی 64 مگاپیکسلی و سه دوربین دیگر ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی وجود خواهند داشت‌. دوربین سلفی این گجت نیز همان لنز ۳۲ مگاپیکسلی به کار رفته در سایر مدل‌های سری اوپو فایند ایکس 3 خواهد بود.

9. گوشی iQOO نئو 5

گوشی های 2021

شرکت iQOO پیش‌تر اعلام کرده بود که مدل نئو 5 خود را در سال ۲۰۲۱ و در تاریخ ۲۶ اسفند ماه (۱۶ مارچ) در کشور چین عرضه خواهد کرد که دنباله‌رو راه مدل نئو 3 از سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

از مشخصات فنی این دستگاه، می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 870، رم ۱۲ گیگابایتی DDR5، نمایشگر آمولد با کیفیت FHD+ و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز و در نهایت حافظه داخلی ۲۵۶ گیکابایتی UFS 3.1 خواهد بود. همچنین پشتیبانی از اتصال اینترنت 5G و باتری ۴,۴۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ ۶۶ وات از دیگر قابلیت‌های این گجت اندرویدی خواهد بود.

در آخر نیز درباره ماژول‌های دوربین این دستگاه، طبق شایعات و گزارش‌های اخیر اعلام شده که ساختار سه‌گانه دوربین iQOO نئو 5 دارای یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی سونی IMX 598 و یک دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی است.

10. سری وان پلاس 9

گوشی های 2021

تمامی گوشی های 2021 فوق برای عرضه در اسفند ماه سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده و به صورت رسمی تایید شده‌اند؛ با این حال پرچمداران جدید شرکت وان پلاس هنوز تاریخ معرفی دقیقی ندارند و تنها طبق گزارش‌ها و اطلاعات لو رفته می‌توان اعلام کرد که ممکن است بالاخره ما شاهد عرضه این گجت در تاریخ ۳ فروردین (۲۳ مارچ) باشیم.

این سری شامل وان پلاس 9، وان پلاس 9 پرو و یک مدل ارزان‌قیمت وان پلاس 9R خواهد بود. مدل پایه این دستگاه دارای یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی آمولد با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز و کیفیت FHD+ خواهد بود، درحالی که مدل پرو دارای نمایشگر ۶.۷۸ اینچی با کیفیت QHD+ است.

هر دو مدل وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو احتمالا با پردازنده اسنپدراگون 888 عرضه خواهند شد که همراه با ۱۲ گیگابایت فضای رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به گوشی های قدرتمند سال 2021 تبدیل می‌شوند. همچنین سیستم عامل هر دو دستگاه اندروید 11 بوده و دارای باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ تا ۶۵ وات خواهند بود.

با این وجود تفاوت بزرگ بین این دو دستگاه در ساختار دوربین آن‌ها خواهد بود؛ جایی که مدل پرو دارای ۴ ماژول دوربین شامل لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سه لنز دیگر ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسلی بوده و قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. امری که تنها به واسطه همکاری با شرکت Hasselblad میسر شده و می‌تواند وان پلاس 9 پرو را به رقیبی جدی برای سایر گوشی های پرومدار و مدعی 2021 تبدیل کند.

در مقابل نیز مدل پایه تنها دارای ۳ ماژول دوربین خواهد بود که لنز اصلی آن از نوع ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX689 گزارش شده است.

با این وجود درباره مدل سوم و ارزان‌تر وان پلاس 9R که گفته می‌شود تنها ۶۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، شایعه‌های متفاوتی وجود دارد که هرکدام دیگری را رد می‌کنند؛ درنتیجه بهتر است برای دانستن مشخصات فنی آن فعلا تا معرفی رسمی صبر کنیم. همچنین در کنار این پرچمداران، گفته شده که یک ساعت هوشمند وان پلاس نیز معرفی خواهد شد که مسیری جدید برای شرکت وان پلاس را باز می‌کند.

11. سایر معرفی‌های احتمالی

سامسونگ گلکسی A52 و A72

سال جدید میلادی به جز پرچمداران قدرتمند، بدون شک شامل گوشی های میان‌رده جدید هم خواهد شد که در سال 2021 عرضه خواهند شد و از این قرار، سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این حوزه خواهد بود که با سری A خود گوشی‌های نسبتا ارزان‌قیمتی را روانه بازار می‌کند.

با این حال طبق شایعه‌ها و گزارش‌های اخیر، انتظار می‌رود که دو مدل A52 و A72 در اواخر اسفند یا اوایل فروردین بدون تاخیر و طبق روال هرساله عرضه شوند. همچنین گفته شده که مدل A52 دارای دو نسخه 4G و 5G خواهد بود.

اوپو F19 پرو و F19 پرو پلاس 5G

شرکت اوپو مدتی است که تبلیغات گوشی F19 پرو و پرو پلاس خود را شروع کرده و با این حساب، انتظار می‌رود که ماه میلادی مارچ زمان مناسبی برای عرضه آن‌ها باشد.

مشخصات فنی مدل پرو، شامل نمایشگر ۶.۴ اینچی آمولد حفره‌ای، چیپ مدیاتک هلیو P95، چهار ماژول دوربین با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۴,۳۱۰ میلی‌آمپری خواهد بود که با سرعت ۳۰ وات مخزن آن پر می‌شود.

همچنین مشخصات فنی مدل پرو پلاس دقیقا یک نسخه پیشرفته از نسخه پرو است که از هر نظر مقداری ارتقا یافته است. این گوشی دارای سایزی مشابه با مدل پرو، دارای قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G، چیپ دایمنسیتی 800U، چهار ماژول دوربین با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری خواهد بود که با سرعت ۳۰ وات شارژ می‌‌شود.

سری G موتورولا

شرکت موتورولا اعلام کرده که سری جدیدی از گوشی‌های سری جی را در میان گوشی های سال 2021 عرضه خواهد کرد که شامل مدل‌های G10، G30، G50 و G100 خواهد بود. البته دو مدل G10 و G30 در حال حاضر هم در کشور هند به صورت رسمی در همین ماه عرضه خواهد شد؛ اما مدل‌های G50 و G100 دو گوشی 5G هستند که برخی مشخصات نسخه جی 30 با نام Ibiza لو رفته و گفته شده که مدل جی 100 درواقع یک نسخه جهانی از موتورولا اج اس خواهد بود.

پوکو X3 پرو

گزارش شده که مدل پرو گوشی پوکو X3 در همین ماه در کشور هند عرضه خواهد شد که دارای مشخصاتی نظیر چیپ اسنپدراگون 855 یا 855+، چهار ماژول دوربین با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، وای فای 5GHZ و رابط کاربری MIUI 12 است.

سری ویو X60 و iQOO 7

بنا بر گزارش‌های اخیر، انتطار می‌رود که شرکت ویو حدود ۱۱ گوشی هوشمند را پیش از ماه آپریل (اواسط فروردین) در بازار جهانی عرضه کند. با این حساب، ظاهرا سری X60 گوشی های بعدی ویو خواهند بود که در ماه مارچ 2021 شاهد عرضه آن‌ها خواهیم بود. همچنین گوشی ویو X50 پرو پلاس در کنار دستگاه‌های جدید این شرکت در کشور هند نیز عرضه خواهد شد.

به علاوه، با توجه به اینکه در حال حاضر نام گوشی iQOO 7 در تست‌های گیگ‌بنچ دیده شده، انتظار می‌رود که این دستگاه هم در همین ماه و احتمالا ابتدا در کشور هند عرضه شود.

شیائومی می 11 پرو

پرچمدار ۶۰۰ دلاری شرکت شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۰ در کشور چین عرضه شده بود که با چیپ اسنپدراگون 888 به اولین گجت اندرویدی تبدیل شد که از این پردازنده ۵ نانومتری استفاده می‌کند. با این حال گفته می‌شود که مدل پرو این دستگاه با قابلیت‌هایی نظیر سه ماژول دوربین با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مدل ISOCELL GN2 سامسونگ و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری با سرعت شارژ بی‌سیم ۶۷ واتی خواهد بود.

به هر حال ظاهرا ماه مارچ برای گوشی های 2021 یک رویداد بسیار بزرگ خواهد بود که چنین لیست طولانی را شامل می‌شود. با این وجود، امیدواریم که تمامی گجت‌های نام برده بدون تاخیر در تاریخ مشخص شده عرضه شوند تا در بررسی آن‌ها شما را همراهی کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ممنون از مطلب خوبتون. پوکو x3 پرو اگه امولد باشه محشره