دوربین وان پلاس 8T

دوربین وان پلاس 8T نمره متوسطی را در بنچمارک DxOMark کسب کرد

طبق اعلام بنچمارک DxOMark دوربین وان پلاس 8T نتوانست انتظارها را برآورده کند و به نمره 111 رضایت داده است.

حدودا چند ماه پیش بود که شرکت وان پلاس لیست پرچمداران خود را با عرضه OnePlus 8T به‌روز کرد؛ درحالی که این گوشی جدید قدرتش را از اسنپدراگون 865 می‌گیرد، قرار بود تا از نظر قدرت دوربین و نمایشگر پیشرفت‌هایی را داشته باشد.

نتیجه تست دوربین وان پلاس 8T

با این وجود، در تست بنچمارک DxOMark که چند روز پیش نمره پایینی را برای گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا لحاظ کرده بودند، پرچمدار جدید وان پلاس نیز نمره 111 را به دست آورده که شامل 115 امتیاز برای عکسبرداری، 102 امتیاز برای فیلمبرداری و 52 امتیاز برای قدرت زوم دوربین می‌شود.

ساختار چهارگانه دوربین این دستگاه شامل یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی از نوع سونی IMX586، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی مونوکروم می‌شود. با این حال طبق اعلام DxOMark «تصاویر گرفته شده با این گوشی بسیار عالی هستند، اما در شرایط خاص»؛ این بدان معناست که عملکرد دوربین OnePlus 8T در جای خود فوق‌العاده است، ولی تنها در نور کافی و شرایطی که گوشی بتواند به خوبی اجسام را نشان دهد.

برای مثال عکسبرداری در شب دقت بسیار پایینی را داشته و بین هر چند عکس، بُرد داینامیک تصاویر شدیدت متغیر نشان می‌دهد. همچنین طبق اعلام اعضای تیم فعال در DxOMark ظاهرا مشکل اصلی عکس‌های گرفته شده با این گوشی نمایش رنگ‌های طبیعی است که در عکس‌های پشت سر هم ثبات کافی را به خصوص در نور کم، ندارند. به علاوه، مقدار نویز حاضر در تصاویر گرفته شده با وان پلاس 8T به قدری بالا بوده که خود تاثیر بسیاری روی میانگین نمره دوربین این گجت داشته است.

این در حالی است که ویدیوهای ضبط شده با این گجت همگی با قابلیت لرزشگیری خودکار ثبت شده و رنگ‌های بسیار طبیعی و خوبی را نشان می‌دهند؛ اما باز هم نور کم، مانع پیشرفت امتیازات این گجت شده است. علاوه بر آن، ظاهرا فوکس خودکار و در مجموع دقت روی اجسام متحرک هم در ویدیوهای گرفته شده با این گوشی بسیار ضعیف نشان داده شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وقتی سنسور آشغال سونبنجل بخری میشه همین دیگه