دوربین گلکسی S21 اولترا

نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در DxMark کمتر از S20 اولترا اعلام شد!

نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در بنچمارک DxOMark به تازگی اعلام شده و میانگین آن را کمتر از پرچمدار سال قبل سامسونگ نشان می‌دهد.

بنچمارک DxOMark و نمره‌های داده شده توسط آن یکی از منابع بسیار معتبر در رتبه‌بندی گوشی‌های هوشمند است و پرچمداران سامسونگ هرساله در آن پیشرفت خوبی را داشته‌اند. با این حال امسال ظاهرا اوضاع کمی متفاوت بوده و نمره دوربین گلکسی اس 21 اولترا بسیار نا امید کننده نشان می‌دهد.

نمره دوربین گلکسی S21 اولترا نشانه پسرفت سامسونگ است؟

دوربین گلکسی S21 اولترا

حدودا چند ماه از عرضه پرچمداران جدید سامسونگ می‌گذرد و بدون شک یکی از ویژگی‌های برتر مدل اولترا آن، ساختار دوربین و قابلیت‌های مربوط به آن با وجود دو لنز تله فوتو و یک دوربین اصلی بسیار قدرتمند است. دوربین این دستگاه به خوبی توانسته که با رقیب خود یعنی آیفون 12 پرو مکس رقابت کند، اما حال ظاهرا رقیبی از گذشته پیدا شده که در مقابل اس 21 اولترا قد علم می‌کند.

درواقع نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در بنچمارک DxOMark معادل با 121 اعلام شده که نه‌تنها به هیچ وجه رقم مناسبی برای این پرچمدار ۲۰۲۱ نیست، بلکه از گلکسی اس 20 اولترا عرضه شده در سال گذشته هم کمتر است که نمره ۱۲۶ را در تست‌های همین بنچمارک ثبت کرده بود.

با نگاهی به جزئیات این تست، می‌بینیم که Galaxy S21 Ultra به ترتیب نمرات فوتوگرافی ۱۲۸، زوم ۷۶ و در زمینه ثبت ویدیو نمره ۹۸ را کسب کرده است. درحالی که Galaxy S20 Ultra به ترتیب نمرات فوتوگرافی ۱۲۸، زوم ۸۸ و در ضبط ویدیو نمره ۱۰۶ را کسب کرده بود.

اگر دقت کنید ظاهرا مشکل دوربین گلکسی اس 21 اولترا در زمینه زوم و ضبط ویدیو است که کاملا متفاوت با آنچه که درباره این گجت فکرش را می‌کردیم نشان می‌دهد؛ چراکه دوربین اس 21 اولترا بهترین قابلیت آن است که هنگام معرفی تعریف‌ها و مقایسه‌های بسیاری از آن را طی یک ویدیو چند دقیقه‌ای شاهد بودیم. با این وجود جالب است بدانید که در تست‌های گرفته شده در DxOMark این دستگاه می‌بینیم که تنها یک نمره از میانیگن امتیازات نوت 20 پایه و چند نمره در بخش زوم بیشتر است.

در مقایسه با پرچمدار سال ۲۰۲۰ سامسونگ یعنی اس 20 اولترا هم اختلاف چند نمره‌ای بین آن‌ها دیده می‌شود که البته دلیل آن هم بیان شده و ظاهرا مشکل از دوربین اولترا واید و لنزهای تله فوتو به کار رفته در این گجت است. به نحوی که لنز 10× پریسکوپ به کار رفته در گلکسی اس 21 اولترا باعث شده تا تمرکز کار از روی سایر لنزها برداشته شود و در عین حال، هیچ پیشرفتی به دلیل عدم هماهنگی حاصل نکند.

در زمینه ضبط ویدیو هم نمره دوربین گلکسی S21 اولترا دقیقا در یک حد با گوشی ارزان قیمت پیکسل 4a قرار دارد و هردو امتیاز ۹۸ را از DxOMark دریافت کرده‌اند. با این حال دلیل این نمره پایین در تست‌های گرفته شده در حالت 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، عدم لرزشگیری خودکار و ثبات اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کاملا اشتباهه
    این گوشی بهترین دوربین رو در حال حاظر داره این رو من نمیگم
    برین برسی هاشو ببینین حالا چه برسی های ایرانی و چه خارجی
    همه از دوربین این گوشی خیلی تعریف میکنن

  2. مطمئنا با یک آپدیت حل میشه مشکل فیلم برداری و زوم
    سلطان این سوپرلوکس

  3. این پسرفت خوب و دلنشین ماحصل یک سال تلاس سنسور 108فوق پیشرفته بنجلسونگ را به اثبات میرسونه (عکس ماه دیدم فهمیدم حسابی رو فتوشاپ کار کرده سام اینده مریخ شکار میکنه و سال بعدش خورشید فتوشاپ و تحویل دگزومارک میده)
    این امتیاز و پیشرفت معکوس حاصل عکاسی کامپیوتری و نرم افزار فول نویز(نویز برفکی و نویز رنگی) را به تمامی دلبسته های دگزومارک تبریک و تهنیت عرض مینمایم

    • از امتیازات گوشیهای سونبنجل چه خبر؟؟؟خخخخخخخخ
      تو لیست حتی نمیتونه مقام 15 رو کسب کنه؟؟؟خخخخخ
      سونبنجل نماد فسیل و آشغال بودن