شهرهای قرمز

ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی در نوروز ممنوع است

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از ممنوعیت ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی در نوروز خبر داد.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در شصتمین جلسه این کمیته جزئیات دستورالعمل‌های سفرهای نوروزی در شرایط کرونا را شرح داد.

ممنوعیت ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی در نوروز

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص دستورالعمل‌های سفرهای نوروزی در شرایط کرونا عنوان کرد:

اصل بر نرفتن سفر و پرهیز هرگونه جابه‌جایی بین شهری است. سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از ۲۵ اسفند ماه که رنگ بندی شهرها اعلام می شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود. چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین سه روز مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی‌تواند وارد آن شهر بشود. هم استان‌ها و هم نیروی انتظامی برای کنترل کامل شهرهای قرمز و نارنجی متمرکز باشند.

ذوالفقاری در ادامه افزود حتما مردم می‌بایست فاصله اجتماعی را رعایت کنند و این فقط ویژه افرادی که به سفر می‌روند نیست. همچنین اگر فردی تست کرونا آن مثبت باشد و قرنطینه را رعایت نکرده و مسافرت کند، علاوه بر جلوگیری در مسیر و برگرداندن مبلغی را جریمه خواهند شد و باید به مراکز قرنطینه بروند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*