لخته خون در ریه بعد از تزریق واکسن آسترازنکا

احتمال ایجاد لخته خون در ریه بعد از تزریق واکسن آسترازنکا رد شد

سازمان جهانی بهداشت در جدید‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است که تزریق واکسن آسترازنکا هیچ ارتباطی با ایجاد لخته خون در ریه ندارد.

سازمان جهانی بهداشت به‌تازگی اعلام کرده است که هیچ ارتباطی میان تزریق واکسن آسترازنکا با ایجاد لخته خون در ریه وجود ندارد. این در حالی است که تا به حال ۳۰ نفر در اروپا پس از استفاده از واکسن مذکور با این عارضه مواجه شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت از کشورها تقاضا کرده تا همچنان به تزریق دوزهای واکسن آکسفورد – آسترازنکا برای مقابله با کرونا ادامه دهند، زیرا هیچ نشانه‌ای از ارتباط آن با لخته‌های خونی که در روزهای گذشته در بعضی از افراد ظاهر شده وجود ندارد.

توقف تزریق واکسن آسترازنکا در برخی کشورها

این در حالی است که بعد از مشاهده چند مورد ترومبوآمبولیک (لخته خونی در عروق ریه) در افرادی که واکسن مذکور را تزریق کرده‌اند، مقامات بهداشتی کشورهای دانمارک، ایسلند و نروژ و چند کشور دیگر تزریق آن را متوقف کرده‌اند. اکنون هیچ نشانه‌ای از اینکه این واکسن باعث به وجود آمدن این لخته‌های خونی شده وجود ندارد. همچنین این مورد در عوارض جانبی واکسن آسترازنکا نیامده است.

بر اساس بیانیه جدید سازمان بهداشت جهانی، یک کمیته متشکل از متخصصان در حال بررسی گزارش‌ها است؛ اما این سازمان اعلام کرده که هیچ دلیلی برای ارتباط میان لخته خون با تزریق واکسن آسترازنکا کشف نشده است.

دکتر مارگارت هریس یکی از سخنگویان این سازمان اعلام کرده که واکسن مذکور ایده‌آل است و هیچ ارتباط مستقیمی بین آن و چالش‌های بهداشتی ایجاد شده، وجود ندارد و توقف استفاده از آن نیز یک اقدام احتیاطی محسوب می‌شود.

طبق گزارش آژانس دارویی اروپا، تاکنون ۳۰ مورد ترومبوآمبولیک بعد از تزریق واکسن مذکور در این منطقه دیده شده است و ۵ میلیون شهروند اروپایی و ۱۱ میلیون شهروند انگلیسی این واکسن را تزریق کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*