مصرف آسپرین باعث کاهش خطر ابتلا به کرونا

مصرف آسپرین باعث کاهش خطر ابتلا به کرونا می‌شود

شواهد و مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف آسپرین با دوز کم می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

نتایج به دست آمده از یک تحقیق مشخص می‌سازد که مصرف آسپرین با دوز کم می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد و دوره بیماری برای افرادی که پیش از این داروی مذکور را مصرف کرده و به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند را کوتاه کند.

بر اساس اعلام یونایتدپرس،‌ هم اکنون تعداد کثیری از افراد به‌منظور کمک به جلوگیری از مشکلات قلبی آسپرین می‌کنند. اکنون تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد که مصرف دوز پایین آسپرین به احتمال فراوان خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

محققان عنوان کرده‌اند که آسپرین در شیوع آنفولانزای اسپانیایی ۱۹۱۸، چندین دهه پیش از تأیید شدن فعالیت آن برای مقابله با ویروس‌های RNA ، به شکل وسیعی مورد استفاده قرار گرفته است. تمام این موضوع‌ها منجر به آن شد که محققان میزان تأثیرگذاری مصرف آسپرین را در کاهش خطر ابتلا به کرونا و همینطور طول مدت بیماری در صورت بروز عفونت بررسی نمایند.

در این تحقیق، محققان اطلاعات مربوط به حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر که در جریان موج اول فراگیری کووید-۱۹ از فوریه سال پیش تا پایان ماه ژوئن همان سال آزمایش کرونا انجام داده بودند را ردیابی نمودند.

تأثیر‌گذاری مصرف دوز پایین آسپرین بر کاهش خطر ابتلا به کرونا

محققان با انجام این تحقیق پی بردند که اشخاصی که تا پیش از این به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، آسپرین با دوز پایین مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که آسپرین مصرف نمی‌کردند، ۲۹ درصد کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شدند. همچنین میزان مصرف آسپرین در بیماران کرونایی از افرادی که به کرونا مبتلا نشده بودند کمتر بوده است.

از طرف دیگر در بین اشخاصی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند مدت زمان بهبود یافتن افرادی که آسپرین استفاده کرده بودند به شکل چشم‌گیری کوتاه‌تر بوده است.

ویروس کرونا در اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴  آذر ۱۳۹۸)  در شهر ووهان چین گزارش شد. نخست از این بیماری به عنوان ذات الریه یاد می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به شکل رسمی از شیوع این بیماری در چین خبر داد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه مورخ ۲۱ اسفند ماه ۹۸ طی یک کنفرانس اعلام کرد که  ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را همه‌گیر جهانی معرفی می‌نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*