بازی Curse Of The Dead Gods

بازی Curse Of The Dead Gods و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Curse Of The Dead Gods – نفرین خدایان مرده، یکی از عناوین روگ لایک (Roguelike) محبوب این روزهای بازار است که اگر آن را به تازگی آغاز کرده‌اید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

اگر عناوین سبک روگ لایک را تجربه کرده‌اید، احتمالا می‌دانید تا چه اندازه چالش برانگیز هستند. بازی Curse Of The Dead Gods هم به همین منوال، می‌تواند مخاطب را به دردسر بیندازد. نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، شاید در این مسیر کمک کننده باشند.

با افزایش محبوبیت سبک روگ لایک، هر روز عناوین نوآورانه‌ای در این ژانر منتشر می‌شود. اگر چه، در حال حاضر این هیدس (Hades) و لوپ هیرو (Loop Hero) هستند که حرف اول و آخر را می‌زنند و سبک روگ لایک در تسخیر آن‌ها است اما بازی Curse Of The Dead Gods هم اثر قابل توجهی محسوب می‌شود که نباید آن را از دست دهید.

راهنمای بازی Curse Of The Dead Gods برای تازه واردها

بازی نفرین خدایان مرده، سخت، تاریک و البته پیچیده است. باید به معابد ترسناک قدم بگذارید و با انواع هیولاها دست و پنجه نرم کنید. اگر بدون آمادگی و اطلاعات قبلی وارد این بازی شوید، احتمالا شوکه خواهید شد و برای عدم درک مکانیک‌های گیم پلی، مجازات می‌شوید. این بدین معناست که بارها و بارها کشته شده و حتی ممکن است این بازی را کنار بگذارید. بنابراین، نکات زیر را در ذهن داشته باشید تا شاید در بعضی از بخش‌ها، با مشکلات کمتری رو به رو شوید.

– نور را همیشه روشن نگاه دارید

بازی Curse Of The Dead Gods

نور در این بازی یک مکانیک کلیدی است و این مسئله اتفاق عجیبی نیست، زیرا بیشتر زمان خود را داخل معابد تاریک سپری می‌کنید. می‌دانید انجام چه کاری در تاریکی سخت است؟ مبارزه، استفاده از تجهیزات و تلاش برای بقا. سازندگان دوست داشتنی بازی برای اینکه کار را سخت‌تر هم کنند، شخصیت شما را در تاریکی، آسیب پذیرتر طراحی کرده‌اند. هر ضربه‌ای که در تاریکی دریافت کنید، آسیب بیشتری به شما وارد می‌کند.

پس روشنایی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. شما می‌توانید دشمنان را آتش بزنید یا از آیتم‌های آتش زا استفاده کنید. بین استفاده از تجهیزات و نور تعادل برقرار کنید و خواهید دید که شرایط بهتر می‌شود.

– بلیزینگ شیلد (Blazing Shield) یک اسلحه فوق العاده است

بازی Curse Of The Dead Gods

تا اینجا متوجه شده‌اید که با فضاهای تاریکی در بازی Curse of the Dead Gods رو به رو هستید. اگر فکر می‌کنید که مشعل چندان کارآمد نیست و در هنگام استفاده از آن، معمولا در محاصره دشمن قرار گرفته و نتیجه مناسبی نمی‌گیرید، می‌توانید از بلیزینگ شیلد استفاده کنید.

این اسلحه را از همان اوایل بازی و با نابودی بعضی از دشمنان می‌توانید به دست بیاورید، همچنین در صندوقچه‌ها هم یافت می‌شود. این آیتم کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و دشمنان را آتش می‌زند، بنابر این دیگر نیازی نیست که نگران استفاده از مشعل باشید. جارچد اتک (Charged attack) یا حمله ویژه این اسلحه نیز کمک شایانی به بازیکن می‌کند.

– کلید پیروزی در پیشروی تدریجی است

بازی Curse Of The Dead Gods

مدیریت استامینا (Stamina) مهم است، خصوصا در اوایل بازی که آیتم‌های زیادی ندارید و شخصیت خود را ارتقا نداده‌اید. استامینای شخصیت اصلی با هر حرکتی که انجام می‌دهید و هر حمله‌ای که می‌کنید، کاهش می‌یابد. بنابر این اگر کورکورانه وارد مبارزات پی در پی شوید و در میان دشمنان، شمشیر بچرخانید و به اصطلاح آرتیست بازی در بیاورید، خیلی زود انرژی شما تمام می‌شود و بدون انرژی، شانسی برای پیروزی نخواهید داشت.

عجله نکنید، آرام پیش بروید، از تله‌ها دوری کنید، ضربات دشمن را جاخالی داده و همیشه اجازه دهید تا استامینا شارژ شود. هنگامی که این اتفاق افتاد، یک بار دیگر مبارزه را آغاز کنید و به دشمنان هجوم ببرید. با پیشرفت در بازی، استامینای شما بهتر می‌شود، پس قرار است تا انتها آرام پیش بروید و در این زمینه، دغدغه داشته باشید.

– استفاده از تله‌ها

بازی Curse Of The Dead Gods

طرفداران سبک روگ لایک، خاطرات بدی از تله‌ها دارند و هزاران بار به دام آن‌ها افتاده‌اند. این تله‌ها ناگهان در جلوی بازیکن ظاهر می‌شوند و باعث ایجاد دردسر می‌شوند. اما اگر نفرت خود از تله‌ها را کنار بگذارید، در بازی Curse of the Dead Gods می‌توانید از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید.

درست است که تله‌ها می‌توانند آسیب زیادی به بازیکن وارد کنند اما این مسئله در رابطه با دشمنان نیز صدق می‌کند. بنابر این چرا آن‌ها را به سوی تله‌ها هدایت نکنید تا به جای شما منفجر شوند؟ فقط مواظب باشید که در نزدیکی انفجار نباشید. بعدها، رلیک‌ها و آیتم‌هایی پیدا می‌کنید که در این زمینه کمک رسان هستند، برای مثال میزان آسیب انفجار را کاهش می‌دهند یا باعث می‌شوند تا ضربه مهلکی به دشمن وارد شود.

– اهمیت مکانیک ضد حمله (Parrying)

بازی Curse Of The Dead Gods

بازی Curse of the Dead Gods در مقایسه با دیگر عناوین روگ لایک اخیر، به مهارت بیشتری نیاز دارد و این مسئله ناشی از مکانیک ضد حمله است. انجام موفقیت آمیز آن آسان نیست اما با تمرین می‌توانید بهتر شوید و باید بدانید که این مکانیک بیش از اندازه قوی است. فقط باید زمان بندی‌های درستی داشته باشید. عملکرد ضد حمله شبیه به جا خالی دادن است، با این تفاوت که وقتی از حمله دشمن جاخالی دادید، می‌توانید یک ضربه محکم هم در ادامه به او وارد کنید.

در مبارزات سخت، استفاده درست از ضد حمله بسیار مهم تلقی می‌شود و می‌تواند نجات بخش شما باشد. همچنین لازم به ذکر است که زره‌ها انجام ضدحمله را آسان‌تر می‌کند، البته همیشه زره به همراه ندارید.

– از کُراپشن (Corruption) دوری کنید

بازی Curse Of The Dead Gods

کُراپشن یکی از عناصر این بازی است که به آن اضافه شده تا چالش‌های مخاطب را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. تقریبا هر کاری که انجام می‌دهید، شما را کمی آلوده می‌کند، حتی هنگامی که وارد یک اتاق جدید می‌شوید اما باید این مسئله را کنترل کنید، برای مثال توسط ضربات دشمن آلوده نشوید (ضربات بنفش رنگ).

کُراپشنِ شخصیت شما ممکن است خیلی زود بالا برود اما اجازه ندهید که از کنترلتان خارج شود، چرا که بخش اعظمی از قدرت خود را از دست می‌دهید و حتی نمی‌توانید تا مراحل پایانی برسید. اگر میزان کُراپشن به 100 برسد، به نفرین پنجم (Fifth curse) دچار می‌شوید که سلامتی شما را به تدریج کاهش می‌دهد تا زمانی که HP شخصیت اصلی به 1 برسد!

– اتاق‌های مخفی

بازی Curse Of The Dead Gods

هیچ معبدی بدون اتاق‌های مخفی تکمیل نمی‌شود. این اتاق‌ها را ممکن است در هر گوشه‌ای پیدا کنید، گاهی با انفجار تله‌ها، دیوارها می‌شکنند و به آن‌ها می‌رسید. گاهی هم کافی است که خودتان دست به کار شوید و از اسلحه سنگین خود برای شکاندن یک دیوار کمک بگیرید.

البته این اتاق‌ها محافظ دارند و باید با تعدادی هیولا مبارزه کنید اما جایزه نهایی، ارزشش را خواهد داشت. ناگفته نماند که در ابتدای بازی، اسلحه‌ای ندارید که با آن بتوانید دیوارها را نابود کنید، بنابر این وقت خود را برای پیدا کردن گنج تلف نکنید.

– سبز، آبی و قرمز به چه معناست؟

بازی Curse Of The Dead Gods

مکانیک‌های بازی Curse of the Dead Gods در ابتدا کمی سرگیجه‌آور و پیچیده به نظر می‌رسند اما همه روگ لایک‌ها این گونه هستند و باید برای یادگیری جزئیات مختلف، زمان بگذارید. به عنوان یک تازه وارد، باید به سه آیکون روی صفحه (سمت چپ، پایین) که به رنگ‌های قرمز، آبی و سبز مشخص شده‌اند، توجه داشته باشید. در طول مراحل، پوینت‌های رنگی به دست می‌آورید که باید آن‌ها را به کار بگیرید.

رنگ قرمز، سلامتی را افزایش می‌دهد و هر پوینت، 50 سلامتی به شخصیت شما اضافه می‌کند. رنگ آبی، قدرت هجوم شما را افزایش می‌دهد و برای هر پوینت، 5 درصد قوی‌تر می‌شوید. رنگ سبز هم شانس شما برای پیدا کردن طلا و تجهیزات را افزایش می‌دهد. فراموش نکنید که با یک روگ لایک رو به رو هستید و پس از هر مرحله، پوینت‌هایی که استفاده کرده‌اید، حذف می‌شوند.

– الگوی مبارزات غول آخرها

بازی Curse Of The Dead Gods

این بازی دارای چندین غول آخر است که اجازه دهید آن‌ها را اسپویل نکنیم تا ملاقات با آن‌ها هیجان انگیز باشد! اما چیزی که باید در ذهن داشته باشید، این است که نباید به آن‌ها نزدیک شوید و اگر می‌خواهید شکستشان دهید، باید فاصله خودتان را حفظ کرده و از دور به آن‌ها شلیک کنید.

غول آخرها حملات مختلفی دارند اما غیرقابل پیش بینی نیستند و از الگوهای تکراری پیروی می‌کند. الگوی حمله هر کدامشان را یاد بگیرید تا بتوانید آن‌ها را به راحتی شکست دهید، خصوصا در ملاقات‌های دوباره.

– با دسته بازی کنید

بازی Curse Of The Dead Gods

کسانی که بر روی رایانه‌های شخصی بازی می‌کنند، معمولا پافشاری زیادی بر روی استفاده از موس و کیبورد دارند اما توصیه می‌کنیم که اگر کنترلر دارید، این بازی را به وسیله آن انجام دهید. اثر به خوبی برای دسته بهینه سازی شده و نه تنها کار شما آسان‌تر می‌شود بلکه می‌توانید مبارزات و حرکت دادن شخصیت را بهتر مدیریت کنید.

حتی سازندگان نیز به مخاطبان پیشنهاد کرده‌اند که از دسته استفاده نمایند و با این کار، تجربه متفاوت و عمیق‌تری از بازی خواهید داشت. البته این بازی تنها برای رایانه منتشر نشده و می‌توانید آن را بر روی پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان نیز خریداری کنید.

آیا بازی Curse Of The Dead Gods را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین از اینجا می‌توانید نکات مرتبط با عناوین دیگر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*