اطلاعات کاربران اینستاگرام

کلاهبرداران با ارسال پیام جعلی اطلاعات کاربران اینستاگرام را سرقت می‌کنند

کلاهبرداران با ارسال پیام جعلی در خصوص قوانین کپی رایت اطلاعات کاربران اینستاگرام به خصوص اطلاعات ورود به حساب کاربری آنها را سرقت می‌کنند.

اینستاگرام که با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، اخیرا با انتشار بیانیه‌ای به کاربران خود هشدار داد تا نسبت به پیام‌های جعلی در بخش پیام خصوصی (بخش دایرکت) هوشیار باشند. طبق اعلام اینستاگرام، سودجویان به روش جدیدی روی آوردند تا از کاربران این شبکه اجتماعی سوءاستفاده کنند، در این روش کلاهبرداران با ارسال پیام جعلی اطلاعات ورود به حساب کاربری آنها را سرقت می‌کنند.

روش جدید سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام

سودجویان در این روش یک پیام جعلی منتسب به مرکز Instagram Copyright Help Center برای کاربران ارسال می‌کنند و می‌گویند شما قوانین کپی رایت را نقض کرده‌اید، سپس سودجویان از کاربران می‌خواهند برای رفع این مشکل اطلاعات مهمی چون اطلاعات ورود به حساب کاربری را در اختیار آنها قرار دهند که متاسفانه برخی از کاربران به دلیل عدم آگاهی با مشکلات جدی مواجه شدند.

در همین راستا اینستاگرام تاکید کرد هیچ وقت به دلیل نقض قوانین کپی رایت برای کاربران خود پیام مستقیم (پیام در بخش دایرکت) ارسال نمی‌کند و به همین دلیل کاربران نباید روی لینک‌هایی که در این پیام‌های جعلی وجود دارد کلیک کنند. همچنین کاربران نباید اطلاعات کاربری خود را در اختیار این افراد قرار دهند.

متن پیام جعلی که کلاهبرداران در بخش دایرکت برای کاربران ارسال می‌کنند به شرح زیر است:

A copyright violation has been detected in a post on your account. If you think copyright infringement is wrong, you should provide feedback. Otherwise, your account will be closed within 24 hours

در یکی از پست‌های حساب شما نقض قانون کپی رایت شناسایی شده است. اگر فکر می‌کنید این تشخیص اشتباه است، باید بازخورد را ارائه دهید. در غیر این صورت، حساب شما ظرف مدت 24 ساعت بسته خواهد شد.

همچنین کلاهبردارن از کاربران می‌خواهند تا روی لینکی که در این پیام وجود دارد کلیک کنند و با وارد شدن به آن اطلاعات کاربری نظیر رمز عبور و نام کاربری خود را وارد نمایند که چنین اقدامی باعث می‌شود کلاهبرداران به اطلاعات خصوصی افراد دسترسی پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*