بازیابی رمز اینستاگرام

آموزش روش های مختلف بازیابی رمز اینستاگرام

اگر رمز عبور اکانت اینستا خود را فراموش کرده‌اید، ما در این مقاله روش‌های مختلفی را برای بازیابی رمز اینستاگرام – Instagram آموزش می‌دهیم.

از خاطر بردن رمز عبور شبکه های اجتماعی یک اتفاق تلخ و اجتناب‌ناپذیر است. در میان شبکه های اجتماعی فراموش کردن رمز اینستاگرام یک اتفاق ناگوار برای کاربران است، چراکه افراد پس از فراموش کردن رمز دیگر نمی توانند به اینستاگرام دسترسی داشته باشند؛ اما بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده کار خیلی سختی محسوب نمی‌شود.

پس چنانچه رمز اینستاگرام خود را از خاطر بردید آرامش خود را حفظ کنید و مراحلی را که ما در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم به‌ترتیب انجام دهید.

روش نخست: بازیابی رمز از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

نخستین و کاربردی‌ترین روش برای بازیابی رمز اینستاگرام استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام است. در این روش فقط به واسطه یک ایمیل یا پیامک شما می‌توانید رمز ورودتان را بازیابی کنید. بله درست شنیدید فقط ایمیل و پیامک، یعنی اگر شما نام کاربری یا رمز عبور خود را هم فراموش کرده باشید می‌توانید باز هم نسبت به بازگرداندن حساب کاربری خود اقدام کنید، برای انجام این کار باید اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید و سپس مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

۱- ابتدا در صفحه ورود گزینه Get help logging in را انتخاب نمایید.

بازیابی رمز اینستاگرام

۲- مشخصات حساب کاربری مربوط به خود را وارد نمایید. چنانچه نام کاربری خود (Username) را به‌خاطر دارید، آن را وارد کنید. اگر آن را فراموش کرده‌اید می‌توانید ایمیل (email)یا شماره تلفن (Phone) که با اکانت اینستاگرام ساختید را وارد نمایید.

بازیابی رمز اینستاگرام

۳- پس از وارد کردن اطلاعات فوق شما باید روش بازیابی رمز فراموش شده را مشخص نمایید.

۱- بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

نخستین گزینه‌ای که در اختیار شما قرار دارد استفاده از ایمیلی است که شما اینستاگرام خود را با آن ساخته‌اید و حساب شما به آن متصل است. اکنون برای ریست کردن پسورد باید ۳ مرحله زیر را انجام دهید:

1- Send an Email را انتخاب نمایید.

بازیابی رمز اینستاگرام

۲- به صندوق ورودی ایمیل خود مراجعه نمایید و ایمیلی که اینستاگرام برای شما فرستاده است را باز کنید. این ایمیل یک لینک برای بازنشانی رمز اینستاگرام یا ریست کردن پسورد اینستاگرام (Reset Password) در بر دارد. اگر ایمیلی در اینباکس (Inbox) موجود نبود لازم است تا پوشه اسپم (Spam) را بررسی نمایید.

بازیابی رمز اینستاگرام

۳- روی لینک کلیک کنید و در  این صفحه، یک رمز عبور جدید (New Password) برای حساب خود برگزینید و سپس آن را تأیید (New Password, again) کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام

اکنون کار شما به اتمام می‌رسد. اگر قصد دارید که رمز شما روی تلفن همراهتان ذخیره شود Save Password را انتخاب نمایید و اگر چنین قصدی ندارید گزینه Not Now را انتخاب نمایید، با انجام این عملیات رمز شما با موفقیت تغییر می‌کند.

بازیابی رمز اینستاگرام

۲- بازیابی رمز اینستاگرام به وسیله پیامک

بازیابی رمز از طریق پیامک دقیقا مشابه روش قبلی است و فقط یک تفاوت با روش قبل دارد؛ این که که اینستاگرام لینک بازنشانی رمز عبور را از طریق پیامک برای شما ارسال می‌نماید. برای انجام این کار باید مرحل زیر را طی نمایید:

۱- Send an SMS را انتخاب نمایید.

2- به واسطه انتخاب این گزینه پیامکی از طرف اینستاگرام برای شما ارسال خواهد شد که شامل لینک ریست کردن پسورد اینستاگرام است.

۳- لینک ارسال شده را لمس نمایید و به صفحه ریست پسورد مراجعه نمایید یک رمز عبور جدید (New Password) برای حساب خود انتخاب نمایید و سپس آن را تأیید (New Password, again) کنید.

با انجام فرآیند بالا رمز عبور اینستاگرام شما تغییر می‌یابد.

۳- استفاده از حساب‌کاربری فیسبوک

آخرین راهی که برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد استفاده از فیسبوک است. اگر قبلا حساب‌کاربری اینستاگرام خود را به حساب کاربری فیسبوک وصل کرده باشید می‌توانید بدون هیچ دردسری رمز عبور را بازیابی نمایید، برای انجام این کار لازم است تا عملیات زیر را انجام دهید:

۱- Log in with Facebook را انتخاب نمایید.

۲- اکنون به اکانت فیسبوک وارد شوید و از آنجا رمز فراموش شده را بازیابی نمایید.

اگر در هر کدام از روش‌های مذکور، در مرحله ورود ایمیل یا نام کاربری با خطایی مبنی بر اینکه یوزرنیم وارد شده صحیح نمی‌باشد رو‌به‌رو شدید، این احتمال وجود دارد که آن را درست وارد نکرده باشید. اگر شما از صحت یوزرنیم با ایمیل وارد شده اطمینان دارید، ولی اینستاگرام آن را قبول نمی‌کند، احتمال دارد که اکانت شما به دلایل خاصی از طرف اینستاگرام حذف شده باشد.

روش دوم: بازگردانی رمز اینستاگرام فراموش شده از طریق سایت اینستاگرام

در این روش برای بازگردانی رمز اینستا از سایت اینستاگرام استفاده می‌نماییم. انجام این روش نیز بسیار آسان است، به‌منظور انجام این کار باید مراحل زیر را سپری نمایید:

بازیابی رمز اینستاگرام

۱- نخست به سایت اینستاگرام مراجعه نمایید و گزینه ?Forgot Password را انتخاب نمایید.

بازیابی رمز اینستاگرام

۲- در این صفحه در کادر سفید رنگ، نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن مربوط به خودتان را وارد نمایید و سپس Send Login Link را انتخاب کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام

۳- اکنون اینستاگرام از طریق ایمیل یا پیامک یک لینک را به‌منظور ریست کردن کلمه عبور ارسال می کند. به قسمت صندوق ورودی ایمیل یا پیامک مراجعه نمایید و پس از باز کردن ایمیل روی لینک گذرواژه اینستاگرام خود را بازیابی نمایید یا روی (Reset Password) کلیک نمایید.

بازیابی رمز اینستاگرام

۴-در صفحه جدید و در کادر اول رمز جدید اینستاگرام (New Password) را وارد نمایید و نهایتا در کادر دوم آن تأیید (New Password confirmation) کنید، اکنون با کلیک روی دکمه Reset Password کار به اتمام خواهد رسید و رمز اینستاگرام شما بازیابی خواهد شد.

بازیابی رمز اینستاگرام

نکات ایمنی مهم در رابطه با رمز اینستاگرام

اکنون ما قصد داریم تا به برخی از نکات امنیتی مربوط به رمز اینستاگرام اشاره کنیم. دانستن و انجام این نکات از یک طرف امنیت صفحه شما در اینستاگرام را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر در زمان‌هایی که رمز عبور خود را فراموش می‌کنید به کارتان می‌آید.

۱- ثبت نام با ایمیل معتبر

نخستین نکته‌ ثبت نام با ایمیل معتبر است. تلاش کنید که اکانت اینستاگرام خود را با ایمیلتان بسازید تا در صورت بروز مشکل، ابتکار عمل داشته باشید. اگر اکنون اکانت شما به هیچ ایمیلی وصل نیست بهتر است که سریع‌تر این کار را انجام دهید.

۲- ثبت شماره تلفن مطمئن

نکته دومی که ما به آن اشاره می‌کنیم ثبت شماره تلفن همراهتان در اینستاگرام است. شما حتما باید شماره‌ای را انتخاب نمایید که همیشه در دسترس شما قرار داشته باشد. با فعال کردن این گزینه در زمان‌های خاصی مانند فراموشی پسورد اینستاگرام و عدم دسترسی به ایمیل، شما می‌توانید رمز عبور خود را بازیابی نمایید.

۳- انتخاب رمز عبور قدرتمند

نکته سومی که ما به آن تأکید می‌کنیم انتخاب رمز عبور قدرتمند است. برای نمونه رمزهایی مانند ۱۲۳۴۵۶۷۸ و ۱۲۳۴۵۶۷۸۹a در مدت زمان کوتاهی شکسته می‌شوند. همچنین بهتر است که از نام، شماره تلفن و کد ملی خود نیز برای ساخت رمز استفاده ننمایید، چراکه امنیت پیج شما را شکننده می‌کند. یک رمز مطمئن حداقل ۸ کاراکتر دارد و حاوی اعداد، علامت‌هایی مثل @%! ، حروف کوچک و بزرگ است.

۴- فعال کردن ورود دو مرحله‌ای

آخرین نکته مهمی که ما به آن اشاره می‌کنیم فعال کردن ورود دو مرحله‌ای یا Two step verification است. این شیوه به‌تازگی در تمام شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با فعال کردن این گزینه‌ها امنیت پیج شما افزایش پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*