فرمول ساخت واکسن فایزر

فرمول ساخت واکسن فایزر و مدرنا در اینترنت منتشر شد

پژوهشگران به‌تازگی موفق شده‌اند تا از طریق باقی‌مانده‌های شیشه‌های واکسن کرونا به فرمول ساخت واکسن فایزر و مدرنا دست پیدا کنند.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد آمریکا فرمول ساخت واکسن فایزر و مدرنا را از شیشه‌های دور ریخته شده واکسن و آنچه که در آن باقی مانده بود کشف کردند و در پایگاه اینترنتی گیت هاب (Github) به انتشار رساندند.

آن‌ها موفق شدند تا با بهره‌گیری از واکسن‌های ته شیشه، توالی پیام‌رسان آر ان ای واکسن‌های مذکور را رمزگشایی نمایند. کارشناسان عقیده دارند که این عمل به پژوهشگران تمام دنیا کمک می‌کند تا هنگام آزمایش نمونه‌ها، دریابند که این توالی ویروس است یا واکسن و این فرآیند تا حد زیادی از نتایج مثبت کاذب جلوگیری می‌کند.

کشف فرمول ساخت واکسن فایزر و مدرنا

دانشمندان استنفورد به وب‌سایت مادربورد توضیح دادند که برای کشف فرمول ساخت واکسن کرونا فایزر و مدرنا هیچ واکسنی را هدر ندادند و برای انجام رمزگشایی با شرکت مدرنا تماس برقرار کردند؛ اما هیچ پاسخی را دریافت نکردند.

آن‌ها عنوان کردند که با تأیید سازمان نظارت غذا و داروی آمریکا به منظور انجام تحقیق در آمریکا باقی مانده را جمع‌آوری نموده و با هدف تحقیق، رمزگشایی نمودند. توالی واکسن فایزر، پیش از این هم در اختیار عموم مردم قرار داده شده بود؛ اما توالی واکسن مدرنا برای نخستین بار به انتشار رسیده است.

دانشمندان اظهار می‌کنند که دستیابی به کد پیام رسان آر ان ای که قسمتی از واکسنی است که به مردم تزریق می‌شود قابل توجه و هیجان‌انگیز است و اطلاعات گسترده‌تری را در ارتباط با واکسن در دسترس قرار می‌دهد؛ به‌خصوص در زمانی که جهان برای انجام واکسیناسیون عمومی در تکاپو قرار دارد.

اما در اختیار داشتن توالی واکسن‌ها بدان معنا نیست که همه افراد بتوانند در خانه خود واکسن درست کنند، زیرا فرآیند ساخت واکسن، بسیار سخت و پیچیده است و بسیاری از افراد آن را شبیه به یک معجزه می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*