رندر آیفون 13 پرو

ماکت آیفون 13 پرو از وجود یک ناچ جدید خبر می‌دهد + ویدیو

ماکت آیفون 13 پرو – Apple iPhone 13 Pro در یک ویدیو به نمایش در آمد. چیزی که بیشتر جلب توجه می‌کند، طراحی جدید ناچ و کوتاه شدن آن است.

در ماکت آیفون 13 پرو ناچ صفحه نمایش با ابعاد 26.8 در 5.35 میلی‌متری توصیف شده؛ این به معنای کاهش طول و افزایش عرض ناچ در قیاس با مدل‌های فعلی است. علت این تغییر را به تصمیم اپل برای انتقال اسپیکر مکالمه به حاشیه فوقانی نمایشگر نسبت داده‌اند.

تغییر دیگر به دوربین سلفی مربوط می‌شود. هم‌اکنون، لنز دوربین در گوشه سمت راست ناچ قرار دارد؛ ولی ظاهرا در سری آیفون 13 به سمت چپ منتقل خواهد شد.

ماکت آیفون 13 پرو

اما از روی این ماکت می‌توانیم به ابعاد آیفون 13 پرو نیز پی ببریم؛ چرا که سازندگان قاب و محافظ صفحه نمایش، از چنین ماکت‌هایی به عنوان الگو برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

با توجه به این ویدیو و گزارش‌های قبلی، به نظر می‌رسد اعضای خانواده آیفون 13 و 12 هم‌اندازه باشند. این یعنی باید منتظر مدل مینی 5.4 اینچی، مدل‌های معمولی و پرو 6.1 اینچی، و مدل پرو مکس 6.7 اینچی باشیم.

برای دو مدل Pro وجود پنل LTPO و رفرش سریع 120 هرتز ProMotion نیز پیش‌بینی می‌شود. این ویژگی، نرخ تازه‌سازی متغیر را بسته به محتوای در حال پخش، امکان‌پذیر می‌سازد؛ چیزی که ذخیره انرژی را در پی دارد. مثلا انیمیشن‌های یک ویدیو گیم، با نرخ 120 هرتز نمایش داده خواهند شد؛ ولی متن و ایمیل نه!

هر چهار مدل آیفون 13 از تراشه 5 نانومتری A15 Bionic قدرت خواهند گرفت. یک دوربین فوق عریض هم برای همه آن‌ها قابل انتظار است؛ البته با گشودگی دیافراگم f/1.8 به جای f/2.4 که در سری آیفون 12 وجود داشت. تحلیلگر برجسته، مینگ-چی کو نیز درباره آزادسازی بخشی از فضای داخلی گوشی‌ها برای گنجاندن باتری بزرگ‌تر گفته است.

همچنین گزارش شده که اپل مگنت‌های مورد استفاده برای لوازم جانبی MagSafe را با انواع قوی‌تر جایگزین خواهد کرد تا اتصال بهتری برقرار شود.

شایعاتی هم از تولید نسخه یک ترابایتی آیفون شنیده می‌شود؛ چیزی که تاکنون سابقه نداشته است. احتمال وجود Touch ID درون صفحه‌ای نیز غیرممکن نیست.

البته در مورد اتصال 5G نباید منتظر تغییر خاصی باشیم؛ زیرا هر چهار مدل آیفون 12 توانایی دریافت سیگنال‌های sub-6GHz و mmWave را داشتند. فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز، پوشش‌دهی بیشتر و سرعت کمتری دارند. در سوی مقابل، امواج میلی‌متری سخت‌تر دریافت می‌شوند؛ ولی سرعت حداکثری را به ارمغان می‌آورند.

سال گذشته، همه‌گیری کرونا باعث تاخیر در معرفی گوشی های اپل شده بود؛ اما انتظار می‌رود امسال در ماه سپتامبر (شهریور)، شاهد رونمایی از سری آیفون 13 باشیم.

ماکت آیفون 13 پرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*