ساخت کلاب هاوس داخلی

از بخش خصوصی برای راه اندازی کلاب هاوس داخلی دعوت شد

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی ضمن دعوت از بخش خصوصی، عنوان کرد که راه‌اندازی کلاب هاوس داخلی به‌ راحتی امکان‌پذیر است.

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با دعوت از بخش خصوصی به‌ منظور ساخت سرویسی مشابه کلاب هاوس در داخل کشور عنوان کرد که ساخت کلاب هاوس داخلی با توجه به زیرساخت‌های داخلی به‌ آسانی امکان‌پذیر است.

اپلیکیشن کلاب هاوس افراد را قادر می‌سازد که در چت‌رو‌م‌های صوتی در ارتباط با موضوع‌های مختلف با یکدیگر صحبت نمایند که امروزه با محبوبیت فراوانی مواجه شده است و البته به مکانی برای گفت‌وگوی مسئولان نیز تبدیل شده است. محمد جواد آذری جهرمی که در اکثر شبکه‌های اجتماعی حضور دارد نیز به‌ عنوان یکی از حاضران چت‌روم‌های مختلف این اپلیکیشن شناخته می‌شود.

اما و اگرهای ساخت کلاب هاوس داخلی

در همین راستا امیر خوراکیان معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که در فضای مجازی ایده‌ها و نوآوری‌ها، پدیده‌ساز و تعیین کننده هستند، عنوان کرد که هر سرویس متناسب با ویژگی‌هایی که دارد مورد استقبال کاربران و مخاطبان واقع می‌شود. ساخت برخی از این سرویس‌ها نیازمند دانش فنی بالا، زیرساخت‌های ارتباطی گسترده و هزینه‌های گزاف است؛ اما ویژگی‌های فنی و ترافیکی بعضی دیگر به‌ نحوی است که راحت‌تر می‌توان مشابه داخلی آن را ساخت. سطح دانش فنی و تجربه کشور به‌ گونه‌ای است که هم‌اکنون ساخت کلاب هاوس داخلی به آسانی مقدور است.

معاون حقوقی امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که لازم نیست حتما سرویسی فیلتر شود و بعد به فکر ساخت مشابه داخلی آن بیفتیم، اضافه کرد که راه‌اندازی سرویس‌ها و خدمات داخلی در فضای مجازی به معنای نفی سرویس‌های خارجی نیست، بلکه راه‌اندازی خدمات این‌چنینی در داخل کشور اولا ضریب استقلال کشور را بالا می‌برد و ثانیا منجر به رشد و ارتقای دانش فنی کشور می‌شود، هم‌اکنون راه‌اندازی کلاب هاوس داخلی برای تعداد کثیری از شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال و موجود در کشور به‌ آسانی امکان‌پذیر است.

مرکز ملی فضای مجازی ضمن دعوت از بخش خصوصی به‌ منظور راه‌اندازی خدمت این‌چنینی تأکید می‌کند ایجاد ضمانت‌های حقوقی برای پرهیز از مداخلات غیر منطقی بخش‌های مختلف در این‌گونه مسائل، اطمینان‌بخش و بهترین مشوق برای بخش خصوصی است که به چنین اقداماتی ورود پیدا کند.

وی همچنین گفت اگر تأکید می‌شود که سرویس داخلی راه‌اندازی شود، به معنای مسدودسازی مشابه خارجی آن نیست و در ادامه اظهار کرد که هدف اصلی از این کار این است که کشور به یک استقلال نسبی در این حوزه دست پیدا کند. بالاخره این شرکت‌ها با کشور ما تعامل ندارند و کاملا تحت هدایت و نفوذ دولت‌های متخاصم قرار دارند و به صورت ابزاری برای آن‌ها عمل می‌نمایند. بنابراین باید سرویس‌های داخلی تقویت شود تا در مواقعی که آن‌ها برای ما محدودیت و مشکل به وجود می‌آورند، بتوان به نیازهای کاربران پاسخ داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*