جوان ترین میلیاردر جهان

جوان ترین میلیاردر جهان چه کسی است؟

کوین داوید لمن در هجدهمین سالگرد تولد خود لقب جوان ترین میلیاردر جهان را کسب کرده است. اما او چگونه به این ثروت رسیده است؟

در مدت زمان یک سال جمعیتی معادل با 600 نفر به میلیاردرهای جهان افزوده شده‌اند. تا به امروز در فهرست میلیاردرهای مجله فوربس، نام کایلی جنر به عنوان جوان ترین میلیاردر جهان ثبت شده بود؛ اما اکنون ستاره 23 ساله شبکه‌های اجتماعی به رتبه دوم سقوط کرده و کوین داوید لمن (Kevin David Leman) به عنوان جوان ترین میلیاردر جهان شناخته می‌شود. کوین داوید لمن در هجدهمین سالگرد تولدش لقب جوان ترین میلیارد جهان را کسب نمود. او اکنون 50 درصد از سهام بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای خوراکی و مواد بهداشتی اروپا را در اختیار دارد.

جوان ترین میلیاردر جهان چگونه به ثروت رسید؟

گونتر لمن، پدر کوین سهم خود را از فروشگاه زنجیره‌ای مواد بهداشتی و خوراکی دروگری مارکت (dm) در سال 2017 به پسرش واگذار کرد. در آن زمان کوین تنها 14 سال سن داشت، به همین علت پدرش برای انجام کارهای اقتصادی او یک وکیل استخدام کرد. هم‌اکنون به واسطه رسیدن به سن قانونی او مجاز است تا اداره امور را خودش در اختیار بگیرد.

این مسئله که آیا او این کار را انجام خواهد داد و به تجارت مشغول خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست. تجربه پدر جوان ترین میلیاردر جهان نشان داده که می‌شود مسئولیت کارها را بر گردن دیگران انداخت و خود فقط به کنترل امور پرداخت و از زندگی لذت برد. بر خلاف اکثر میلیاردرها، گونتر لمن تا اکنون در هیچ زمینه‌ای خبرساز نشده است و به تعداد اندکی عکس او در رسانه‌ها به انتشار رسیده است.

از کوین 18 ساله نیز عکس واضحی در دسترس نیست و پدر و مادرش موفق شده‌اند که تا به امروز او را از دید عکاسان دور نگه دارند. او در هیچ‌کدام از شبکه‌های مجازی نیز فعالیت ندارد و حتی فوربس نتوانسته تا از وی عکس بگیرد. دارایی جوان ترین میلیاردر جهان 3 میلیارد و 300 میلیون دلار تخمین زده شده می‌شود؛ به این ترتیب او حتی از دونالد ترامپ نیز سرمایه‌دار‌تر است.

رمز موفقیت فروشگاه زنجیره‌ای dm

در اوایل دهه 1970 گوتس ورنر، بنیان‌گذار dm در تنها فروشگاه خود واقع در شهر کارلسروهه آلمان توانسته بود از طریق سلف‌سرویس، تعداد فروشنده‌های مغازه را کاهش دهد و در عوض قیمت کالاها را مقداری ارزان‌تر کند. موفقیت این روش کار، باعث شد تا او به فکر افتتاح شعبه دوم فروشگاه بیفتد؛ اما هنوز سرمایه لازم برای این کار را در اختیار نداشت. به همین دلیل با گونتر لمن شریک شد و 50 درصد از سهام فروشگاه را به او واگذار کرد.

آن‌ها رفته‌رفته به تعداد سوپرمارکت‌های بهداشتی-خوراکی اضافه کردند و در دهه 1980 بازار اتریش را نیز تصاحب کردند. بعد از فروپاشی نظام سوسیالیستی در شرق اروپا، فروشگاه dm به کشورهای شرق اروپا نیز سفر کرد و در مدت زمان کمی صدها شعبه آن در بوسنی‌وهرزگوین، صربستان، کرواسی، مجارستان، اسلوونی، اسلواکی و مقدونیه شمالی شروع به فعالیت کردند.

از سال 2017 ایتالیا نیز به لیست dm ورود پیدا کرد و در حال حاضر در این کشور 48 شعبه از آن فعالیت دارند. dm با 700 شعبه و 62 هزار کارمند به‌ عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای مواد بهداشتی و خوراکی در اروپا شناخته می‌شود. این برند با تکیه بر محصولات ارگانیک محبوبیت زیادی پیدا کرده و در بعضی تولیدات با فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرآورده‌های طبیعی نیز رقابت می‌نماید. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت فروشگاه dm شده است، ایجاد شورای کارکنان در هر شعبه و دخالت دادن شورا در تصمیم‌گیری‌های جزئی است.

جوان ترین میلیاردر جهان

دیگر میلیاردرهای فهرست فوربس

تعداد میلیاردرها در سی‌وپنجمین فهرست سالانه مجله فوربس به دو هزار و 755 نفر رسیده و در مقایسه با سال قبل 600 نفر افزایش یافته است. کل ارزش دارایی این افراد بیش از 1 هزار و 300 میلیارد دلار محاسبه می‌شود که نزدیک به 800 میلیارد دلار بیش‌تر از مجموع دارایی میلیاردرها در سال 2021 است. تعداد افراد تازه‌وارد مشخص می‌سازد که به طور متوسط هر 17 ساعت، یک میلیارد به این فهرست افزوده شده است. 210 نفر از آن‌ها اهل کشور چین و هنگ‌کنگ و 98 نفر نیز اهل ایالات متحده آمریکا هستند.

ثروتمند‌ترین زن این فهرست میریام آدلسون آمریکایی است که بخش اعظم دارایی خود را از همسرش یعنی شلدون آدلسون، سلطان کازینو به ارث برده است. یکی از میلیاردرهای زن خودساخته جهان، ویتنی ولف هرد با ثروت 1 میلیارد و 300 میلیون دلار است.

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون برای چهارمین سال متوالی به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد. دارایی وی نزدیک به 177 میلیارد دلار محاسبه شده است که نزدیک به 64 میلیارد دلار از دارایی او در سال قبل بیش‌تر است.

در رتبه دوم ایلان ماسک صاحب شرکت تسلا با سرمایه 151 میلیارد دلاری قرار دارد. وی طی یک سال گذشته بیش از 126 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده است. برنار آرنوی فرانسوی با حدود 150 میلیارد دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. بیل گیتس که برای مدت طولانی به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شد با 124 میلیارد دلار ثروت، در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته است. نفر پنجم این لیست نیز مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیسبوک است، دارایی وی 97 میلیارد دلار محاسبه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. جوون های ۱۸ ساله ایرانی الان کجا وایسدن