کلاب هاوس

کلاب هاوس جعلی بلای جان کامپیوترهای شخصی شد!

تبلیغات دروغین برای نصب نسخه ناموجود Clubhouse در فیسبوک، کاربران PC را به دام انداخت؛ چرا که این کلاب هاوس جعلی چیزی جز بدافزار نبوده است.

کلاب هاوس اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده؛ اما برای پیوستن به چت‌روم‌های صوتی آن نیاز به دعوتنامه دارید. ضمن اینکه فقط از اپ استور قابل دانلود است. همین محدودیت‌ها، سبب شد برخی افراد سودجو، کاربران را به دانلود نسخه‌های آلوده به بدافزار و جعلی کلاب هاوس ترغیب کنند. پس از اندروید، حالا کاربران PC نیز در این دام افتاده‌اند؛ آن هم با کلیک روی تبلیغات دروغین در فیسبوک!

کلاب هاوس تقلبی

این تبلیغات، افراد را به صفحاتی هدایت می‌کردند که به ظاهر، برای Clubhouse بودند؛ اما منجر به نصب بدافزار روی کامپیوترها می‌شدند. حتی برخی کاربران، دستگاه خود را آلوده به باج افزاری یافتند که کنترل سیستم را به دست می‌گرفت و از آن‌ها طلب پول می‌کرد.

فیسبوک از اعلام تعداد کلیک‌ها روی تبلیغات تقلبی کلاب هاوس خودداری می‌کند؛ اما ظاهرا فقط از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته، 9 تبلیغ روی فیسبوک قرار گرفت. جالب اینکه وب‌سایت‌های جعلی کلاب هاوس در روسیه میزبانی می‌شدند.

این تبلیغات با ضمیمه کردن عکس بنیان‌گذاران کلاب هاوس (Paul Davison – Rohan Seth) و ادعای در دسترس بودن آن برای PC، کاربران را فریب می‌دادند. البته حالا فیسبوک آن‌ها را حذف کرده؛ ولی به یاد داشته باشید که فعلا آی او اس تنها پلتفرم معتبر کلاب هاوس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من نمیدونستم نصب کردم و گوشیم هک شد
    الان حذفش کردم چیکار کنم که دسترسی قطع بشه؟