سامسونگ گلکسی کوانتوم 2

گوشی سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با چیپ امنیتی QRNG معرفی شد

سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 – Galaxy Quantum2 فقط در کره جنوبی عرضه می‌شود. اما انتظار می‌رود این گوشی بدون چیپ QRNG و با نام گلکسی A82 به بازارهای جهانی هم راه پیدا کند.

سال گذشته، سامسونگ گوشی Galaxy A Quantum را در کشور کره عرضه کرده بود و حالا جانشین آن از راه رسیده است. سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 محتوا را با یک پنل سوپر آمولد 6.7 اینچی نمایش می‌دهد که رزولوشن 1440p و نرخ رفرش 120 هرتز دارد.

دستگاه از تراشه اسنپدراگون 855 پلاس قدرت می‌گیرد که با 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی همراه است. یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژر 15 واتی هم دارد؛  هر چند که خود گوشی از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند.

اما ویژگی برجسته Galaxy Quantum2 امکان رمزگذاری کوانتومی به لطف چیپ QRNG است. این چیپ 2.5 میلی‌متر مربعی (کوچک‌ترین در نوع خود) با دریافت نویز از یک LED و به کمک سنسور CMOS، کدهای تصادفی تولید می‌کند که در سرویس‌ها و اپ‌های بانکی کاربرد دارد.

برای پشتیبانی از چیپ QRNG گوشی، سامسونگ با چند بانک از جمله شینهان و استاندارد چارترد کره نیز همکاری کرده است.

از دیگر مشخصات فنی باید به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال، تاییدیه ضد آب IP67 و قابلیت اتصال به شبکه 5G اشاره کنیم.

قیمت سامسونگ گلکسی کوانتوم 2

شرکت مخابراتی SK Telecom پیش‌فروش محصول را با قیمت 699 هزار و 600 وون آغاز کرده که برابر با 622 دلار است. این گوشی از روز سوم اردیبهشت (23 آوریل) عرضه خواهد شد. جعبه گشایی کوانتوم 2 را نیز می‌توانید از این لینک تماشا کنید.