خودروهای قرعه کشی شده

خاک خوردن نیمی از خودروهای قرعه کشی شده در پارکینگ خریداران

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی دبیر انجمن قطعه سازان، حدود 60 درصد از خودروهای قرعه کشی شده در پارکینگ خریداران دپو شده‌اند.

دبیر انجمن قطعه سازان ضمن انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودروها، آمار جالب توجهی را منتشر نموده و عنوان کرده است 60 درصد از خودروهای قرعه کشی شده در پارکینگ‌ها دپو شده‌اند و از گارانتی آن‌ها استفاده نشده است. به عبارت دیگر این خودروها به منظور حفظ ارزش پول به متقاضیان تحویل داده شده است.

خودروهای قرعه کشی شده به دست مصرف کنندگان واقعی نرسید

بهار سال 1399 بعد از کش و قوس‌های فراوان، فرآیند عرضه ماشین‌های شرکت‌های خودروسازی به شیوه قرعه کشی تغییر پیدا کرد. روشی که گرچه با انتقادهای زیادی مواجه شده است، اما با توجه به فیلترهای مختلف از جمله نداشتن پلاک جاری یا نخریدن خودرو از خودروسازان طی دو سال گذشته و همچنین در رهن بودن سند خودرو این امیدواری به وجود آمد که خودروهای تولید شده به طور مستقیم در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار گرفته است. با این وجود، هم‌اکنون آماری توسط دبیر انجمن قطعه سازان مطرح شده است که مشخص می‌سازد بخش عمده خودروهای قرعه کشی شده به مصرف نرسیده است. مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان عنوان می‌کند که با بررسی صورت گرفته 60 درصد خودروهای قرعه کشی شده در پارکینگ‌ها دپو شده‌اند و از گارانتی آن‌ها استفاده نشده است، یعنی حدود 60 درصد از این اتومبیل‌ها به منظور حفظ ارزش پول و نه به منظور مصرف واقعی به مشتریان تحویل داده شده است.

قیمت‌گذاری دستوری مهم‌ترین مانع در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی

دبیر انجمن قطعه‌سازان قیمت‌گذاری دستوری را اصلی‌ترین مانع در صنعت قطعه‌سازی و به تبع آن در صنعت خودروسازی می‌داند و اظهار می‌کند که مزایای قیمت‌گذاری دستوری به تعداد اندکی از افراد می‌رسد. آن  نیز اعداد بسیار بزرگی است که نصیب دلالان و سوداگران می‌شود. وی میانگین توزیع رانت بازار خودرو را به ازای هر اتومبیل 50 میلیون تومان اعلام کرده که با در نظر گرفتن آمار تولید یک میلیون اتومبیل در سال، رقم مذکور به 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد. لازم به ذکر است که این رقم چیزی در حدود زیان دو  شرکت خودروسازی و قطعه‌سازان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*