بازیابی رمز جیمیل

نحوه بازیابی رمز جیمیل فراموش شده و ورود به اکانت Gmail

اگر شما هم پسورد Gmail خود را فراموش کرده‌اید، با ما همراه باشید چون در این مطلب قصد داریم نحوه بازیابی رمز جیمیل را به شما آموزش دهیم.

شاید برای شما غیر قابل باور باشد که شخصی رمز جیمیل خود را از خاطر ببرد؛ اما باور کنید که در طول روز عده زیادی از افراد با این مشکل مواجه می‌شوند. اگر به هر علتی رمز Gmail خود را فراموش کردید، اصلا نگران نباشید، زیرا با انجام چند مرحله آسان می‌توانید به بازیابی رمز جیمیل فراموش شده خود بپردازید.

روش بازیابی رمز جیمیل فراموش شده

بازیابی رمز جیمیل

در صورت از خاطر بردن پسورد جیمیل خود می‌توانید با انجام مراحل زیر آن را بازیابی کنید.

1- ابتدا با کلیک روی این قسمت به صفحه بازیابی پسورد فراموش شده اکانت جیمیل مراجعه کنید.

2- آدرس ایمیل اکانت را وارد نمایید و گزینه Next را انتخاب کنید.

3- در این مرحله گوگل از شما درخواست می‌کند که آخرین رمز عبوری که به خاطر می‌آورید را در فیلد موجود وارد نمایید. این روش یکی از شیوه‌هایی است که گوگل برای تأیید هویت شما به عنوان صاحب آن اکانت به کار می‌گیرد. چنانچه چیزی را به یاد آوردید آن را وارد و سپس گزینه Next را انتخاب کنید. اما اگر چیزی به ذهن شما خطور نکرد گزینه Try different question را لمس کنید تا روش دیگری برای صحت هویت شما به عنوان صاحب اکانت جیمیل مورد نظر به کار گرفته شود.

بازیابی رمز جیمیل

هر زمان که شما گزینه Try different question را انتخاب کنید، یک شیوه جدید برای تأیید هویت شما از طرف گوگل ارائه می‌شود. شما باید یکی ار روش‌هایی که گوگل برای تأیید هویت شما به عنوان صاحب اکانت جیمیل نیاز دارد را به شکل درست کامل کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید فرآیند بازیابی رمز جیمیل اکانت خود را تکمیل کنید. روش‌هایی که گوگل ارائه می‌کند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید به شرح زیر است.

1- روش Enter the last password you remember: در این شیوه شما باید آخرین رمز عبوری که به یاد دارید را در فیلد موجود وارد نمایید. در بیشتر اوقات افراد توانایی استفاده از این روش را ندارند، زیرا به هیچ عنوان پسورد خود را به یاد ندارند.

2- روش Get a prompt on your Smartphone and tap Yes to sign in: این شیوه در مواقعی ارائه می‌شود که اکانت گوگل در گوشی هوشمند شما فعال باشد. در این شرایط با انتخاب گزینه Send Prompt یک پیغام پاپ آپ روی صفحه گوشی شما به نمایش درمی‌آید و شما با کلیک روی گزینه Yes می‌توانید به اکانت خود وارد شوید و به بازیابی رمز عبور جیمیل خود بپردازید.

3- روش Get a verification code by message or phone call: در این روش گوگل یک کد تأیید را برای شماره تماسی که شما به عنوان شماره تماس ریکاوری اکانت جیمیل خود تعیین کرده بودید ارسال می‌کند. این کد می‌تواند به صورت پیام متنی یا صوتی برای شماره تعیین شده ارسال شود. بعد از دریافت این کد و وارد کردن آن در فیلد موجود می‌توانید به بازیابی رمز جیمیل فراموش شده خود بپردازید.

بازیابی رمز جیمیل

4- روش Recovery email: در این روش گوگل به ایمیل ریکاوری که برای اکانت جیمیل خود تعیین کرده بودید یک ایمیل می‌فرستد. با ورود به ایمیل ریکاوری و انتخاب لینک ارائه شده شما می‌توانید پسورد اکانت جیمیل خود را بازیابی کنید.

5- روش When did you create this Google Account؟: در این روش لازم است که شما تاریخ دقیق ساخت اکانت جیمیل خود که رمز آن را از خاطر برده‌اید، وارد نمایید.