آموزش گام‌به‌گام ساخت جیمیل یا اکانت گوگل

آموزش گام به گام ساخت جیمیل یا اکانت گوگل

اگر شما قصد ساخت جیمیل یا اکانت گوگل را دارید، اما با نحوه آن آشنا نیستید به شما توصیه‌ می‌کنیم که با این آموزش ما را همراهی کنید.

گوگل سرویس‌ها و خدمات مختلفی را ارائه می‌نماید که کاربران با در اختیار داشتن یک اکانت اختصاصی می‌توانند به‌ آن‌ها دسترسی پیدا کنند. با مشکلاتی که برای یاهو پیش آمد، اکنون گوگل به عنوان اصلی‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات ایمیل شناخته می‌شود. علاوه بر این، در صورتی که شما یک اکانت گوگل داشته باشید می‌توانید تعامل بهتری میان دستگاه‌های مختلف اندرویدی و غیره خود ایجاد کنید و به قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

به طور مثال شما با ساخت جیمیل با اکانت گوگلتان در گوشی اندروید می‌توانید بخش کثیری از اطلاعات مختلف را به شکل آنی در دستگاه همگام‌سازی یا اصطلاحا سینک (Sync) نمایید. به طور کلی ساخت جیمیل یا اکانت گوگل قابلیت‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شرط بهره‌مندی از سرویس‌ها و خدمات گوگل

به منظور استفاده از سرویس‌ها، خدمات و قابلیت‌های گوگل لازم است که یک اکانت اختصاصی داشته باشید. این اکانت در اصل اکانت گوگل (Google Account) نام دارد که به علت ارائه امکان استفاده از سرویس ایمیل و اپلیکیشن جیمیل (Gmail)، در میان کاربران به عنوان (Account Gmail) نیز شناخته می‌شود. از این رو ما نیز در این مقاله از آن به عنوان اکانت جیمیل یاد می‌کنیم.

اما به چه نحوی می‌توان یک جیمیل یا اکانت گوگل ساخت؟ در ادامه مقاله روش ساخت جیمیل یا اکانت گوگل را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش گام‌به‌گام ساخت جیمیل یا اکانت گوگل

روش ساخت جیمیل یا اکانت گوگل

اگر شما قصد ساخت یک اکانت Gmail یا گوگل را دارید، لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- نخست با کلیک روی این قسمت به صفحه ساخت Gmail یا اکانت گوگل مراجعه می‌کنید.

2- مشخصات مورد نیاز را وارد نمایید. این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، یوزرنیم، رمز عبور، تأیید رمز عبور، تاریخ تولد، جنسیت، شماره همراه، ایمیل فعلی و محل سکونت شما می‌شوند. توجه داشته باشید که هر عبارتی را که در قسمت یوزرنیم استفاده بکنید به عنوان شناسه اصلی جیمیل یا اکانت گوگل شما تعیین می‌شود. بعد از وارد کردن اطلاعات مذکور گزینه Next Step را انتخاب نمایید.

3- در صفحه جدید و پنجره پاپ آپ به نمایش درآمده روی گزینه I Agree کلیک کنید تا از این طریق با ضوابط و شرایط مد نظر گوگل برای استفاده از اکانت جیمیل موافقت نمایید.

4- پس از آن باید شماره تماسی که وارد کرده بودید را تأیید نمایید. به منظور انجام این کار از طریق پیامک لازم است که در صفحه جدید به نمایش درآمده روی گزینه Continue کلیک کنید و منتظر بمانید تا کد تأیید از طرف گوگل برای شما ارسال شود.

5- بلافاصله پس از دریافت کد تأیید، آن را در فیلد موجود تایپ و روی گزینه Continue کلیک نمایید.

6- سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که عبارت Welcome را نمایان می‌سازد. گزینه Continue را انتخاب کنید.

با انجام فرآیند بالا پروسه ساخت جیمیل با اکانت گوگل به تکمیل می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از منوهایی که در اختیارتان قرار گرفته اطلاعات خود را ویرایش نمایید. توجه داشته باشید که شما هیچ‌وقت نمی‌توانید نسبت به تغییر یوزرنیم اصلی اکانت جیمیل خود اقدام کنید، بنابراین لازم است که یوزرنیم خود را با دقت فراوان انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. رمز ایمیلم رو فراموش کردم