گوشی مفهومی Fold 'n Roll

تی سی ال از گوشی مفهومی Fold ‘n Roll رونمایی کرد؛ هم تاشو هم رولی!

فولد اند رول دو دستگاه مجزا نیست؛ بلکه دو مکانیسم مجزا برای افزایش سایز صفحه نمایش دارد. ببینید گوشی مفهومی Fold ‘n Roll تی سی ال چگونه کار می‌کند.

تی سی ال Fold ‘n Roll دارای یک مکانیسم تاشوی رو به خارج است؛ یعنی نمایشگر در حالت خم شده رو به بیرون باقی می‌ماند. اما این گوشی مفهومی یک مکانیسم رولی هم برای بزرگ‌تر کردن صفحه نمایش در حالت باز شده دارد. برای این منظور، TCL از لولاهای نسل آینده استفاده کرده است.

در ابتدا یک پنل 6.87 اینچی را داریم که هنگام باز شدن به 8.85 اینچ افزایش سایز می‌دهد. همین هم برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین گوشی منعطف تاشو، کافی است؛ اما وقتی مکانیسم رولی شروع به کار ‌کند، سایز آن به 10 اینچ می‌رسد. این یعنی گوشی، فبلت و تبلت؛ همگی در یک دستگاه!

ناگفته نماند که با تغییر اندازه صفحه، نسبت تصویر هم تغییر پیدا می‌کند و برای مصارف مالتی‌مدیا، تناسب بهتری برقرار می‌شود. این مراحل را می‌توانید در ویدیوی زیر تماشا کنید.

تی سی ال نشان داده علاقه زیادی به فناوری‌های نوین نمایشگر دارد. حتی کمپانی مادر CSOT است؛ یک تولید کننده‌ی بزرگ صفحه نمایش در چین که همه چیز، از گوشی‌های کوچک گرفته تا تلویزیون‌های بزرگ را پوشش می‌دهد. از اواخر سال 2019 نیز اقدام به تولید پنل‌های OLED منعطف کرد.

این کمپانی در همکاری با شرکای خود، راهی برای استفاده از گلس به منظور مقاوم‌سازی نمایشگر نیز یافته است. هر چند که نمونه آزمایشی فعلی، از پلاستیک استفاده می‌کند.

همان طور که گفته شد، Fold ‘n Roll فقط یک گوشی مفهومی و آزمایشی است؛ اما در سال جاری، TCL قصد دارد یک دستگاه منعطف را وارد بازار کند. البته هنوز تاشو یا رولی بودن آن مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*