تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

نگاهی به تاییدیه‌هایی که تلویزیون های Neo QLED سامسونگ برای اولین بار دریافت کردند

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ از زمان معرفی رسمی تا به امروز توانستند تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های متعددی را برای اولین بار کسب کنند که تا پیش از آن تلویزیون دیگری موفق به دریافت آنها نشده بود.

تلویزیون های Neo QLED نسل جدیدتر QLEDهای سامسونگ محسوب می‌شود. این تلویزیون‌ها در نمایشگاه CES 2021 رونمایی شدند و از آن زمان با دریافت تاییدیه‌ها و گواهینامه‌هایی که از سوی موسسه‌ها و آزمایشگاه‌های معتبر جهانی صادر می‌شود، برای نخستین بار قابلیت‌های جدیدی را به دنیای جعبه‌های جادویی اضافه کردند.

در ادامه مروری داشته‌ایم بر دستاوردها و تاییدیه‌هایی که تلویزیون Neo QLED به عنوان اولین تلویزیون جهان موفق به دریافت آن شده است.

تاییدیه‌های تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

اولین تلویزیونی که از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند

محتواهای ویدئویی آنلاین مثل VODها روز به روز توسعه بیشتری پیدا می‌کند و محتواهای باکیفیت زیادی در این شبکه‌ها تولید می‌شود. برای همین لازم است تا تلویزیون‌های هوشمند به قابلیت‌هایی مجهز شوند که این محتواها را با کیفیت و سرعت بالاتری پردازش کنند و به نمایش بگذارند.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ اولین تلویزیون‌هایی هستند که موفق شده تاییدیه Wi-Fi 6E را از اتحادیه وای‌فای یا (Wi-Fi Alliance) WFA دریافت کنند. Wi-Fi 6E استاندارد جدید ارتباط بی‌سیم است که سرعت بیشتر، ظرفیت پهنای باند گسترده‌تر و پایداری و ثبات بالاتر ارتباط را عرضه می‌کند. استاندارد Wi-Fi 6E از باند ارتباطی ۶ گیگاهرتزی استفاده می‌کند که داده‌ها را حتی در زمانی که چندین دستگاه به روتر متصل هستند هم با همان سرعت و کیفیت مطلوب منتقل می‌کند.

بر این اساس دو مدل QN900A و QN800A با پشتیبانی از Wi-Fi 6E می‌توانند ارتباط بی‌سیمی تا چهار برابر سریع‌تر و کمترین نوسان سرعت را به کاربران خود عرضه کنند. افزایش محتواهای 4K و 8K و انجام بازی‌های ویدئویی آنلاین باعث شده تا ارتباط بی‌سیم سریع و پایدار به یک نیاز برای کاربران تلویزیون های هوشمند تبدیل شود. به همین دلیل کاربران نیاز دارند تا تلویزیون‌هایی در خانه داشته باشند که این محتواها را سریع‌تر و بدون تاخیر و نقص پردازش کند.

تلویزیون Neo QLED با دریافت اولین تاییدیه Wi-Fi 6E در جهان تجربه‌ای عالی و کم‌نظیر از سرگرمی‌های خانگی را به کاربران خود عرضه می‌کند و خیال صاحبان خود را از بابت دسترسی سریع و مطمئن به جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین محتواها راحت می‌کند.

اولین تلویزیونی که از چشم‌ها مراقبت می‌کند

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

یکی از نکاتی که در زمان ساخت و طراحی تلویزیون‌ها، نمایشگرها و مانیتورها باید به آن توجه شود، سلامت و مراقبت از چشم کاربران است، این موضوع به خصوص در مورد تلویزیون‌ها که ساعت‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال، فیلم‌ها و سریال و… به آن چشم دوخته می‌شود، اهمیت بالایی دارد. تلویزیون های Neo QLED سامسونگ در این رابطه هم توانسته‌اند بالاترین سطح استانداردها را رعایت کنند و برای اولین بار تاییدیه مراقبت چشم (Eye Care) را از موسسه برق، الکترونیک و فناوری‌های اطلاعات (VDE) دریافت کنند. موسسه VDE که مرکز آن در کشور آلمان است با انجام آزمایش‌های مختلف سطح ایمنی و سلامتی دستگاه‌های الکترونیکی را ارزیابی می‌کند و گواهینامه‌ها یا تاییدیه‌های مرتبط به آن را صادر می‌کند.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

تمامی مدل‌های سری Neo QLED سامسونگ موفق شدند به عنوان نخستین تلویزیون‌ در جهان، تاییدیه مراقبت چشم را از انجمن VDE دریافت کنند. این تاییدیه شامل آزمایش‌هایی می‌شود که مواردی مثل ایمنی چشم، خسته نکردن چشم، کنترل پرش تصویر، یکنواختی و درستی رنگ‌ها را ارزیابی می‌کند.

دریافت تاییدیه معتبر ایمنی چشم‌ها (Safety for Eyes) به این معناست که تلویزیون های Neo QLED سامسونگ با رعایت دستورات و محدودیت‌های وضع شده از سوی کمیسیون بین‌المللی الکترونیک فنی (IEC) ضرری برای چشم ندارد و سطح ایمن و بی‌خطری از نور آبی، اشعه فروسرخ و ماوراء بنفش را منتشر می‌کند.

همچنین دریافت تاییدیه عدم خسته کردن چشم‌ها، از سوی موسسه VDE نشان دهنده رعایت استانداردهای کمیسیون بین‌المللی روشنایی (CIE) است که متناسب با میزان از بین رفتن ملاتونین در چشم صادر می‌شود. تلویزیون های Neo QLED سامسونگ همچنین از طرف موسسه VDE به خاطر انسجام و یکپارچگی کیفیت تصویر و درستی و دقت رنگ‌ها مورد ارزیابی و تحسین قرار گرفته است.

اولین تلویزیونی که تاییدیه تلویزیون گیمینگ را دارد

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ در زمینه عملکرد و اجرای بازی‌های ویدئویی هم به دستگاهی پیشرو تبدیل شدند و توانسته‌اند به اولین تلویزیونی تبدیل شوند که تاییدیه عملکرد گیمینگ (Gaming TV Performance) را از موسسه معتبر VDE دریافت می‌کند. این تاییدیه نشان‌دهنده عملکرد مطلوب سری Neo QLED در زمینه کاهش تاخیر ورودی و ارائه HDR با روشنایی بالای ۱۰۰۰ نیت است.

بر این اساس چهار مدل QN900، QN800، QN90 و QN85 به عنوان نخستین تلویزیون‌های جهان موفق به دریافت تاییدیه عملکرد گیمینگ شدند. هر کدام از این مدل‌ها فرآیندها و آزمایش‌های انجام شده را با موفقیت پشت سر گذاشتند و با تاخیر ورودی کمتر از ۱۰ میلی‌‌ثانیه در هر صحنه از گیم‌پلی تاییدیه لازم را دریافت کردند.

تاخیر ورودی، مقدار فاصله میان ارسال تصویر و پخش آن روی صفحه نمایش تلویزیون است. این زمان در هنگام بازی‌های ویدئوی بسیار مهم و ضروری است و هر چه مقدار آن کمتر باشد سرعت واکنش گیمر و پردازش تصاویر سریع‌تر خواهد بود.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ همچنین دارای تاییدیه HDR با روشنایی بیش از 1000 نیت هستند. Neo QLED میزان روشنایی را تا 12 بیت و در 4096 مرحله افزایش می‌دهد و به این ترتیب بخش‌های تاریک، تاریک‌تر و بخش‌های روشن، روشن‌تر دیده خواهند شد و تجربه‌ای دقیق‌تر و فراگیرتر به کاربر منتقل خواهد شد.

حضور قابلیت Super Ultrawide GameView در تلویزیون های Neo QLED سامسونگ باعث شده تا امکان بازی با نسبت تصویر 21:9 و 32:9 فراهم شود و تجربه‌ بصری گسترده‌ای در اختیار گیمرها قرار بگیرد. همچنین Game Bar به بازیکنان امکان می‌دهد تا فورا جوانب مهم بازی را، مانند نسبت تصویر، لگ ورودی و اتصال هدست، بررسی و در صورت نیاز تغییر دهند. نهایتا قابلیت FreeSync Premium Pro میزان اختلال را به حداقل رسانده و به بازیکنان امکان می‌دهد از کیفیت تصویر و گیم‌پلی عالی لذت ببرند.

مجموع این قابلیت‌ها به همراه ویژگی‌هایی مثل پردازنده اختصاصی Neo Quantum، طراحی Infinity One، فناوری Object Tracking Sound (OTS) Pro و… موجب شده تا تلویزیون Neo QLED سامسونگ بتواند تجربه‌ای عالی و باکیفیت از یک تلویزیون هوشمند و پیشرفته را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همیشه برتر مطلق و اولین بودن با سامسونگ قابل تحققه
    دنیای صوت و تصویر اول در اختیار سامسونگ عزیزه و بعد ال جی
    بقیه مفتشون گرونه