دوربین شیائومی می 11

عملکرد دوربین شیائومی می 11 در DxOMark : هم امتیاز با گوگل پیکسل 5

چند ماه پس از معرفی رسمی، DxOMark عملکرد دوربین شیائومی می 11 – Xiaomi Mi 11 را بررسی و نتایج آن را منتشر کرده است.

دوربین شیائومی می 11 با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، در تست‌های DxOMark موفق به کسب 120 امتیاز شد تا با چند گوشی دیگر، از جمله گوگل پیکسل 5 در یک سطح قرار بگیرد. البته صدرنشین فعلی، شیائومی می 11 اولترا با 143 امتیاز است.

عملکرد دوربین شیائومی می 11

این گوشی 127 امتیاز در آیتم عکاسی، 59 امتیاز در زوم و 107 امتیاز برای ضبط ویدیو به دست آورد.

در مقام مقایسه باید گفت شیائومی می 10 تی پرو (که دوربین 108 مگاپیکسلی دارد)، در آیتم‌های زوم و ضبط ویدیو عملکرد بهتری از خود به جای گذاشت: به ترتیب 61 و 110 امتیاز؛ هر چند که برای عکاسی، 121 امتیاز کسب کرده بود.

بر اساس نتایج بررسی، شیائومی می 11 معمولا اکسپوژر خوبی دارد؛ ولی در بعضی مواقع نوردهی ناکافی باعث سایه‌وار شدن تصاویر می‌شود. البته به دلیل دامنه دینامیک بالا، چنین مشکلی زیاد به چشم نمی‌خورد.

چیزی که مورد تحسین DxOMark قرار گرفت، جزئیات بالای عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی است. حتی برای بافت تصاویر، با کسب 111 امتیاز رکوردشکنی کرد.

دوربین شیائومی می 11

اما فوکوس خودکار در قیاس با برخی پرچمداران دیگر، خیلی خوب نیست؛ چرا که در محیط کم‌نور، کند عمل می‌کند. البته در صورت وجود نور کافی، سریع و دقیق است.

دوربین فوق عریض هم در مجموع، عملکرد خوبی دارد؛ ولی با نقص‌هایی مانند حاشیه‌های رنگی و تار شدن گوشه‌های تصویر!

اگر Mi 11 یک دوربین تله‌فوتو داشت، حتی می‌توانست امتیاز بیشتری بگیرد؛ ولی شیائومی استفاده از دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی را ترجیح داد. نتیجه اینکه هنگام زوم کردن، مقداری از جزئیات تصویر را از دست می‌دهید.

هنگام عکاسی پرتره، سوژه به خوبی از پس‌زمینه جداسازی می‌شود که ایده‌آل است؛ اما گاهی اوقات artifacts یا جلوه‌های نامطلوبی پدید می‌آید و کم‌عمق به نظر رسیدن تصویر را در پی دارد.

رزولوشن بالای دوربین اصلی، به شیائومی می 11 کمک کرد در فیلم‌برداری هم امتیاز خوبی کسب کند. سطح نویز ویدیوها، بسیار پایین توصیف شده و جزئیات هنگام ضبط 4K دقیق است. البته اگر در محیط کم‌نور فیلم بگیرید، دقت رنگ پایین می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خخخخخخخ فقط اینجاش ک امتیاز فیلم برداریش بهتر از اس21 اولتراس

    • رو آب بخندی…
      قویترین دوربین جهان که در اختیار می 11 اولترا هست رو سامسونگ زده…در جریان باش که سامسونگ داره این صنعت رو هم مثل بقیه صنایع از خودش میکنه…پس زیاد نخند که رو دل میکنی

  2. اره خب بایدم همچی امتیازی بگیره دوربینش در حد نوت 20 اولترا هس البته تو دنیای موازی خخخخخخخخخخخخخ

  3. یا ابلفز
    دگزو دروغه بخدا ://////
    چطور ممکنه آخه
    پچمام :/

  4. این سایت بعد از نمره ی اس 21 الترا دیگه از نظر من فاقد اعتباره

    بررسی های یوتیوپ و تست های سایت های دیگه رو ببینید و مقایسه کنید و در اخر برای انتخاب به یک جمع بندی کلی از نظرات و بررسی ها برسید

  5. دقیقا Dxo رو بایدیه مرجع حساب کرد مثل بقیه یه م
    که خیلی اوقات نمیشه تمام کمال بهش تکیه کرد تا زمانی که با اس ٢١ الترا کار نکرده بودم وکنار چندتا گوشی که Dxo بهش نمره ی بالا داده مقایسه اش نمی‌کردم بهش کم و بیش اعتماد داشتم.
    به صورت کلی برای اینکه بتونین به یه نتیجه برسین که دوربین کدوم گوشی خوبه و مناسب شماست باید تمام مراجع جزبه جز بررسی کنین

  6. دگزو صرفا یک منبع مثل چندین منبع دیگه هست که گوشی ها را بررسی و اعلام نظر میکنند.پس بهتره بررسی همه ی منابع را بخونیم و ببینیم و در آخر به یک جمع بندی کلی برسیم 🙂