قیمت واکسن کرونا

قیمت واکسن کرونا وارداتی بخش خصوصی اعلام شد

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی با اعلام اینکه 3 شرکت خصوصی به زودی 6 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد می‌کنند، قیمت واکسن کرونا وارداتی بخش خصوصی را اعلام کرد.

ناصر ریاحی، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی در مورد واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی عنوان کرد با اخذ مجوز رسمی از وزارت بهداشت، تاکنون سه شرکت خصوصی برای واردات واکسن کرونا اقدام کردند. وی افزود این سه شرکت به زودی حدود 6 میلیون دوز واکسن کرونایروس را از شرکت‌های آسترازنکا سوئد و اسپوتنیک روسیه به کشور وارد خواهند کرد. طبق گفته ریاحی بودجه مورد نظر برای واردات این تعداد واکسن تامین و هزینه حمل آنها نیز پرداخت شده است، از این رو این محموله با باز شدن درگاه‌های پرداختی طی چند روز آینده به کشور وارد خواهد شد.

قیمت واکسن کرونا وارداتی چقدر است؟

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی در ادامه بیان کرد بخش خصوصی این واکسن‌های وارداتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا تحویل خواهد داد و این ستاد واکسن‌ها را در میان گروه‌هایی که در اولویت نیستند، اما جزو گروه‌های حساسی چون فعالان در کارگاه‌های تولیدی محسوب می‌شوند توزیع خواهد کرد.

ناصر ریاحی در ادامه بیان کرد برای توزیع واکسن میان کارگاه‌های تولیدی این شرط وجود دارد که کارفرما هزینه تزریق واکسن تمام کارگران را پرداخت کند و برای این موضوع از کارگران هیچ پولی دریافت نشود. وی افزود قیمت هر کدام از این واکسن‌های وارداتی بخش خصوصی حدود 200 تا 250 هزار تومان خواهد بود. رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی در پایان خاطرنشان کرد چند شرکت دیگر نیز متقاضی واردات واکسن هستند که باید وزارت بهداشت برای آنها مجوز لازم را صادر کند.