رمزارز Chia

رشد رمزارز Chia معضل کمبود هارد دیسک و حافظه SSD را به همراه خواهد داشت

رمزارز Chia – چیا برای استخراج به فضای ذخیره‌سازی دستگاه کاربر نیاز دارد. از این رو بسیاری از کاربران با توجه به ظهور این ارزرمز به خرید هارد دیسک و حافظه SSD روی آوردند که چنین موضوعی باعث کمبود این قطعات در جهان خواهد شد.

امروزه ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین به محبوبیت زیادی دست پیدا کردند و بسیاری از مردم سراسر جهان ورود به این حوزه را راهکاری ایده‌آل برای افزایش سرمایه می‌دانند. کاربران برای استخراج این ارزهای دیجیتالی از کارت گرافیک استفاده می‌کنند که همین موضوع کمبود این قطعه در بازار را به همراه داشته است، اما اکنون رمزارز دیگری با نام چیا توسعه یدا کرده که بری استخراج به فضای ذخیره‌سازی نیازمند بوده و به همین دلیل ماینرهای چینی به شکل بی‌سابقه‌ای به خرید هارد دیسک و حافظه SSD روی آورده‌اند. کارشناسان بر این باورند که اگر رمزارز Chia به محبوبیت زیادی همچون سایر ارزهای دیجیتالی دست پیدا کند، می‌تواند باعث کمبود این قطعات در بازار شود.

رشد رمزارز Chia باعث کمبود هارد دیسک در جهان

رمزارز Chia

رمزارز Chia بر خلاف سایر ارزمرزها برای استخراج از کارت گرافیک استفاده نمی‌کند و ماینرها باید برای آن فضای ذخیره‌سازی مناسبی را فراهم کنند. از این رو با وجود اینکه هنوز امکان خرید و فروش رمزارز Chia وجود ندارد، اما خبرهای ظهور این رمزارز باعث شده تا بسیاری از ماینرها به خصوص ماینرهای چینی به خرید و احتکار هارد دیسک یا حافظه SSD روی بیاورند.

برام کوهن که بسیاری وی را به دلیل خلق بیت تورنت می‌شناسند رمزارز چیا را توسعه داده است؛ این ارز دیجیتالی از مدل فضا و زمان استفاده نکرده و با هدف استفاده از فضای ذخیره‌سازی خالی دستگاه‌ها طراحی شده است. چیا به عنوان یک رمزارز دوست‌دار محیط زیست محسوب می‌شود؛ چراکه هارد دیسک و حافظه‌های SSD مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و قیمت آنها نسبت به سایر قطعات مورد نیاز برای استخراج رمزارز پایین‌تر است.

با انتشار خبرهایی از ظهور رمزارز Chia، خبرها حاکی از آن است که ماینرها به خرید گسترده هارد دیسک‌ها با ظرفیت ۴ تا ۱۸ ترابایت روی آوردند که هجوم بی‌سابقه آنها باعث کمبود این قطعات در بازار شده و حتی قیمت آنها را نیز افزایش داده است؛ به گونه‌ای که فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند قیمت هارد دیسک و SSD در بازار هنگ کنگ از 26 دلار به 76 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*