جعبه گوشی نوکیا X20

شارژر از جعبه گوشی نوکیا X20 هم حدف شد

بعد از اپل و سامسونگ، اکنون نوبت به اچ ام دی گلوبال با معرفی گوشی نوکیا X20 رسیده که بگوید شارژر را از داخل جعبه گوشی برداشته است.

اپل با تصمیم حذف شارژر از جعبه گوشی‌های سری آیفون ۱۲، ترند جدیدی را در بازار بهوجود آورد. بعد از تصمیم اپل، دو شرکت سامسونگ و شیائومی نیز از این تصمیم پیروی کردند و به نظر می‌رسد هواوی هم تا چند وقت دیگر به جمع آن‌ها بپیوندد.

اکنون برند نه چندان بزرگ HMD Global هم تصمیم گرفته از این ترند پیروی کند. گوشی نوکیا X20 یکی از جدیدترین محصولات اقتصادی این شرکت است که سازنده شارژری را در داخل جعبه آن نگذاشته است.

اچ ام دی گلوبال وقتی از شش گوشی جدید خانواده X ،G و C نوکیا رونمایی کرد، هیچ توضیحی در این باره نداده بود. نوکیا ایکس ۲۰بالارده‌ترین گوشی در بین این شش مدل است که شبکه موبایل 5G و تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ را در بر می‌گیرد و باقیمت رقابتی ۴۲۰دلاری وارد بازار خواهد شد. به عنوان یک گوشی 5G قیمت ایکس ۲۰ مناسب به نظر می‌رسد؛ اما موردی دراسنجا وجود دارد که موردتوجه قرار نگرفت است.

یکی از کاربران توییتر نگاهی به صفحه ملاحظات این گوشی در وب‌سایت اچ ام دی گلوبال انداخته که جزئیات جالبی در آن وجود دارد. این گوشی دارای ۳ سال گارانتی دریافت به‌روزرسانی‌های نرم افزاری است و این یعنی حداقل تا ۲ سال آینده برای تجربه نسخه‌های جدید اندروید نیازی به تعویض گوشی نیست. ولی متاسفانه در همین صفحه اشاره شده که شارژر پلاستیکی گوشی در داخل جعبه قرار ندارد. علاوه بر این جعبه گوشی به صورت ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر طراحی شده تا اچ ام دی گلوبال دین خودش در قبال حفظ محیط زیست را ادا کند.

این توجیهی است که توسط بسیاری از کارشناسان رد شده است. یکی دیگر از دلایلی که اپل و سامسونگ حذف شارژر از داخل جعبه را گردن آن میندازند، این توضیح است که بسیاری از کاربران حداقل یک شارژر سازگار با محصول در منزلشان وجود دارد. ولی این در مورد اچ ام دی گلوبال که سابقه اندکی دارد، صدق نمی‌کند. با این اوصاف پرداخت ۴۲۰ دلار برای خرید یک گوشی رده ابتدایی 5G زیاد خواهد بود؛ زیرا به احتمال زیاد شما مجبور هستید یک شارژر را هم جداگانه تهیه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*