نسل جدید فناوری Fast Pair گوگل

اتصال سریع دستگاه‌های بلوتوثی به گوشی با نسل جدید فناوری Fast Pair گوگل

نسل جدید فناوری Fast Pair گوگل با امکاناتی پیشرفته‌تر معرفی شد. فست پیر  اتصال سریع هدفون‌ها و اسپیکرهای بلوتوثی به گوشی‌های اندرویدی را ممکن می‌کند.

وقتی اپل از ایرپادز رونمایی کرد، اتصال سریع و بدون زحمت این ایرباد بی‌سیم به آیفون یا مک باعث محبوبیت فوق‌العاده آن شد. اما اپل تنها شرکتی نیست که روی چنین فناوری جفت‌سازی سریعی کار می‌کند. گوگل نیز چنین قابلیتی را به نام Fast Pair برای دستگاه‌های بلوتوثی ساخته است. فناوری Fast Pair گوگل یک فرآیند بدون دردسر برای جفت‌سازی دستگاه‌های بلوتوثی در تمام دستگاه‌های اندرویدی سازگار است. اکنون گوگل از نسل جدید این فناوری با امکاناتی پیشرفته‌تر و اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه سازگار جدید رونمایی کرده است.

هدفون‌های بلوتوثی به ما در مکالمات، گوش دادن به موسیقی همگام ورزش کردن و استفاده از گوشی در هر کجا بدون حضور سیم‌های دست و پا گیر کمک می‌کنند. و در حالی که بسیاری از کاربران به فرآیند جفت‌سازی لوازم جانبی بلوتوثی عادت کرده‌اند، اما عده‌ای دیگر از کمی طولانی‌تر شدن آن کلافه می‌شوند.

فناوری Fast Pair گوگل جفت‌سازی بلوتوثی در گوشی‌های مجهز به اندروید ۶ به بالاتر را آسان‌تر می‌کند. وقتی شما از لوازم جانبی بلوتوثی که به این فناوری مجهز هستند استفاده کنید، این فرآیند به صورت خودکار انجام می‌شود تا تنها لمس یک دکمه ساده، به گوشی اندرویدی شما متصل شود. تاکنون بیش از سه میلیون اتصال سریع بین لوازم جانبی بلوتوثی مانند اسپیکرها و هدفون‌ها با تلفن‌های اندرویدی انجام شده است.

نحوه استفاده از فناوری Fast Pair گوگل

اگر می‌خواهید با نحوه استفاده از این فناوری اتصال سریع آشنا شوید، مراحل زیر را دنبال کنید و در ادامه مطلب با گجت نیوز همراه باشید.

  1. دستگاه بلوتوثی مجهز به Fast Pair را روشن کنید و روی حالت جفت‌سازی قرار دهید.
  2. سپس روی گوشی خود نوتیفیکیشنی مشاهده خواهید کرد که از شما در مورد اتصال به آن دستگاه سوال می‌کند.
  3. وقتی روی گزینه Connect کلیک کنید، اندروید از بلوتوث برای ایجاد یک اتصال استفاده می‌کند.
  4. سپس نوتیفیکیشن موفقیت آمیز بودن فرآیند همراه با لینک دانلود اپلیکیشن مخصوص وسیله جانبی بلوتوثی (اگر وجود داشته باشد) شما روی گوشی نمایان می‌شود.

نسل جدید فناوری Fast Pair گوگل

همراه Fast Pair چه چیزهای دیگری فعال می‌شود؟

اتصال آسان تنها یکی از مزیت‌های فناوری Fast Pair گوگل است. این فناوری می‌تواند لوازم جانبی بلوتوثی شما را مدیریت کند؛ به خصوص اگر از یک هدفون/ایرفون یا یک اسپیکر بلوتوثی استفاده می‌کنید. البته برای بهره‌مندی از این امکانات باید گوشی شما به اندروید ۱۰ یا بالاتر آپدیت شده باشد.

وقتی اتصال برقرار شد، شما سطح باتری هدفون‌هایتان را مشاهده خواهید کرد. اگر از ایربادهای بی‌سیم واقعی مثل پیکسل بادز یا وان پلاس بادز استفاده کنید، منوی شارژ باتری هر یک از گوشی‌ها به علاوه شارژ خود کیس شارژ به صورت جداگانه به نمایش درخواهند آمد. از طریق همین منو شما می‌توانید برای هر یک از گوشی‌ها نام مخصوص به خود را انتخاب کنید و تنظیمات صوتی را نیز انجام دهید.

به لطف این فناوری دیوایس شما از Find My Device نیز پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین اگر یکی از ایرفون‌های متصل به گوشی شما گم شود، با اجرای صدای زنگ در آن، پیدا کردنش آسان‌تر خواهد شد. یا حداقل روی نقشه به شما نشان می‌دهد که آخرین بار در کدام نقطه روشن بوده است.

تمام گوشی‌های اندرویدی که از اندروید ۶.۰ به بالا برخوردارند، می‌توانند از این فناوری استفاده کنند. این شامل تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌شود که با اکانت گوگل کاربر فعال هستند. اما برای دستیابی به امکانات بیشتری که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، حتماً باید گوشی شما به اندروید ۱۰ یا بالاتر آپدیت شده باشد. گوگل این قابلیت را به کروم بوک‌های سال ۲۰۱۹ به بعد نیز اضافه کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*