ثبت تعرفه IMEI

پرداخت تعرفه ثبت IMEI گوشی در زمان رجیستری منتفی شد

سامانه اطلاع‌رسانی طرح ثبت تلفن همراه اعلام کرد از این پس گوشی‌هایی که از طرق قانونی وارد کشور می‌شوند، تعرفه ثبت IMEI پرداخت نمی‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان طرح ثبت تلفن همراه، از این به بعد تمامی تلفن‌های همراه وارد شده به کشور از طرق قانونی، مسافری و تجاری، هیچ‌گونه وجهی را به منظور ثبت IMEI (شناسه رهگیری) در رجیستری پرداخت نخواهند کرد.

اجرای طرح رجیستری به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی

طرح رجیستری در واقع نام طرح شناسایی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت است که به منظور مقابله با فروش تلفن‌های همراه قاچاق و حفظ حقوق مشتریان اجرا می‌شود و تمامی برندهای تلفن همراهی که در بازار ایران موجود هستند شامل طرح رجیستری می‌شوند. در پی اجرای این طرح، ورود گوشی و تجهیزات دارای سیم کارت از طرق قانونی به کشور افزایش پیدا کرد و واردات گوشی‌های قاچاق به کشور تا حد زیادی از بین رفت.

نوع و تعرفه ثبت IMEI برای تجهیزات سیم کارت دار در آبان سال 1398 و در جریان جلسه شماره 296 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شناسه رهگیری کالا با هدف جلوگیری از قاچاق دستگاه‌های مجهز به سیم کارت و ارائه یک سیستم هدفمند شناسه رهگیری، بعد از بررسی یکتا بودن شناسه این محصولات در سطح کشور، آن‌ها را در زیرسامانه همتا و سامانه جامع تجارت ثبت خواهد کرد.

دریافت تعرفه ثبت IMEI از اشخاص حقیقی و حقوقی

سقف تعرفه ثبت IMEI دستگاه‌های سیم کارت خور، ‌3074 تومان برای یک مرتبه و همزمان با ثبت تعیین شد. تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که اجازه واردات یا ثبت شناسه این تجهیزات را دارند،‌ ملزم هستند که این تعرفه را در زمان ثبت در سامانه همتا بپردازند.

در صورتی که یک دستگاه چندین شناسه رهگیری داشته باشد، ثبت تمام شناسه‌های آن به معنای یک شناسه‌ی واحد است. لازم به ذکر است که تعرفه ثبت شناسه رهگیری شامل تجهیزات سیم کارت خور ساخت داخل نمی‌شود که هدف از این کار حمایت از تولید کننده داخلی و رونق تولید است.

بر اساس اعلام سامانه اطلاع‌رسانی طرح ثبت تلفن همراه از آنجایی که زمان مصوبه 296 کمیسیون مقررات مبنی بر اخذ مبلغ 3074 تومان برای ثبت شناسه رهگیری تجهیزات سیم کارت خور، در فروردین 99 به پایان رسیده و از این پس برای تمام دستگاه‌های سیم کارت خوری که از راه‌های قانونی به کشور وارد می‌شوند هیچ‌گونه وجهی بابت تعرفه مذکور دریافت نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*