سریال ریک و مورتی

تریلر جذابی از فصل پنجم سریال ریک و مورتی منتشر شد

دومین تریلر منتشر شده از فصل فصل پنجم سریال ریک و مورتی، ماجراجویی‌های خانواده اسمیت را در یک جهان سایبرپانکی عجیب دنبال می‌کند.

پخش مجموعه محبوب شبکه Adult Swim از سال ۲۰۱۳ آغاز شد و در این مدت زمان ۸ ساله، تاکنون تنها ۴ فصل از سریال ریک و مورتی منتشر شده است. ساخت فصل پنجم مدت‌ها پیش تأیید شد و سازندگان با انتشار یک تریلر مهیج، به استقبال طرفداران آمدند. حالا دومین تریلر از این فصل به‌نمایش درآمده و مانند همیشه، شاهد درگیری‌های بامزه خانواده اسمیت و تقابل‌شان با شخصیت‌های منفی داستان هستیم. هرچند که طرفداران این مجموعه و شبکه ادالت سوئیم به انتظارهای طولانی مدت برای انتشار فصل‌های مختلف سریال عادت کرده‌اند اما با این‌‌حال، هنوز می‌توانند به جاستین رویلند و دن هارمون (خالقان ریک و مورتی) اعتماد داشته باشند.

خبر ساخته شدن فصل پنجم این سریال برای طرفداران سرسخت ریک و مورتی بسیار شگفت‌انگیز بود. تاریخ پخش پنجمین فصل به‌تازگی مشخص شده و از پایان فصل چهارم نیز کمی بیشتر از یک سال گذشته است. این فعالیت مداوم بی‌دلیل نبوده و کاملاً واضح است که قرنطینه‌های اجباری و پاندمی کروناویروس، فرصت زیادی را به رویلند و هارمون داده تا روی ایده‌های جدیدشان کار کنند. در این مدت، هر دو سازندگان سریال ریک و مورتی مشغول پروژه‌های دیگری بوده‌اند و همچنان درگیر آن‌ها هستند. جاستین رویلند مراحل ساخت فصل دوم انیمیشن سریالی مخالفان خورشیدی (Solar Opposites) که از شبکه Hulu پخش می‌شود را سپری می‌کند. دن هارمون نیز مشغول کار بر روی یک انیمیشن جدید با محوریت یونان باستان برای استودیو فاکس است.

خیلی‌ها انتظار نداشتند تا فصل پنجم سریال ریک و مورتی را با فاصله‌ای یک ساله نسبت به فصل قبلی ببینند اما این اتفاق رخ داده است. شبکه ادالت سوئیم با انتشار تریلر جدید این سریال، بار دیگر طرفداران را به‌وجد آورد و انتظار برای ملاقات با این خانواده دوست‌داشتنی را سخت‌تر از قبل کرد. تولید موسیقی متن این تریلر نیز بر عهده گروه ایندی راک آمریکایی ومپایر ویکند (Vampire Weekend) بوده که همین موضوع باعث جذابیت دوچندان این ویدیو شده است. در ادامه می‌توانید دومین تریلر منتشر شده از فصل پنجم سریال Rick and Morty را تماشا کنید.

فصل پنجم سریال ریک و مورتی؛ بازگشت به ریشه‌ها یا نوآوری‌های جدید؟

این سریال همیشه به‌خاطر کمدی سیاه پررنگ و طنز گزنده‌اش شهرت داشته است اما به‌نظر می‌رسد وجوه تاریک فصول قبلی، تا حدودی در تریلر جدید کاهش یافته‌اند. این موضوع را می‌توان با توجه به موسیقی مهیج به‌کار رفته در ویدیو و لحن خوشایندش نیز بررسی کرد. آیا فصل جدید سریال ریک و مورتی مانند ۴ فصل قبلی‌اش رگه‌های کمدی سیاه و جهان‌بینی تاریک و بزرگسالانه‌اش را حفظ خواهد کرد یا مسیر تازه‌ای را در پیش می‌گیرد؟

در تریلر جدید، ریک سانچز را می‌بینیم که به‌ صراحت از خانواده‌اش تعریف می‌کند. موضوعی که برای شخصیت نابغه و دیوانه‌ای مانند ریک که عموماً چیز خوبی برای گفتن در مورد کسی ندارد، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. همچنین این پیرمرد دائم‌الخمر و نظریه‌پرداز قرار است به‌علت کینه‌ای قدیمی، با شخصیتی به‌نام Mr. Nimbus درگیری‌هایی داشته باشد. در جایی از تریلر جدید سریال ریک و مورتی، ریک را می‌بینیم که در حال جراحی روی مغز خودش است و هنوز نمی‌دانیم این کار عجیب و غریب، چه دلایل و نتایجی خواهد داشت. همچنین احتمال دارد بخشی از سریال، به زندگی عاشقانه و روابط عاطفی مورتی اختصاص داشته باشد.

کمتر از دو ماه دیگر تا ملاقات دوباره با خانواده اسمیت باقی مانده است و باید تمام فرضیه‌ها و احتمالات موجود را، به بعد از انتشار سری جدید موکول کرد. پنجمین فصل سریال ریک و مورتی در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۳۰ خرداد ۱۴۰۰‌) از شبکه ادالت سوئیم پخش خواهد شد.