ردیابی داده ها

ردیابی داده ها در iOS برای رایگان ماندن فیسبوک و اینستاگرام ضروری است

فیسبوک و اینستاگرام با نمایش پیامی روی صفحه گوشی کاربران iOS از آن‌ها می‌خواهد برای استفاده رایگان از این دو برنامه اجازه ردیابی داده ها را صادر کنند.

فیسبوک مصمم بود تا ردیابی داده ها را پیش از آن که اپل این قابلیت را در نسخه ۱۴.۵ iOS  اختیاری کند، ترویج دهد. اکنون به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی می‌خواهد با فشار آوردن به کاربران، آن‌ها را مجبور به پذیرش ردیابی داده‌هایشان کند.

اشکان سلطانی، کارشناس تکنولوژی، اعلام کرد که فیسبوک و اینستاگرام پیام‌هایی را روی گوشی iOS کاربران نمایش می‌دهند که احتمال پذیرش ردیابی داده‌ها را از جانب کاربر بالا می‌برد. بنا بر گفته فیسبوک، این گزینه نه تنها تبلیغات را بیش از پیش شخصی سازی می‌کند، بلکه باعث رونق کسب و کارها و رایگان ماندن فیسبوک می‌شود.

 

ردیابی داده ها

این شبکه اجتماعی در ادامه اضافه کرد که اگر کاربران قابلیت ردیابی داده‌ها را لغو کنند، شاید مجبور شوند که برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی پول پرداخت کنند.

این شرکت، جزئیات این خبر را هفته گذشته در وبلاگ رسمی خود منتشر کرد اما این جزئیات تا دیروز مورد توجه قرار نگرفته بود.

جای تعجب نیست که فیسبوک با تمام قدرت در مورد لغو ردیابی داده‌ها با اپل مقابله می‌کند. تبلیغات شخصی سازی شده نقش مهمی در درآمد فیسبوک دارد و استفاده از ۱۴.۵ iOS برای لغو ردیابی داده ها می‌تواند ضربه بزرگی به این شرکت بزند.

ردیابی داده ها

پیام‌های جدید فیسبوک حتی اگر بخشی از کاربران را ترغیب به ادامه اجازه ردیابی داده ها کند، برای این شرکت سودآور است. در عین حال؛ این پیام‌ها به شما یادآوری می‌کند که درآمد فیسبوک وابسته به ردیابی داده‌های شما است. بنابراین؛ اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که حریم خصوصی برایتان خیلی مهم است، ممکن است بخواهید این قابلیت فیسبوک را لغو کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*