اپل واچ پیشرفته

یک اپل واچ پیشرفته با نظارت اساسی‌تر روی سلامت بدن در راه است

اگر گزارش جدید تلگراف درست باشد، اپل مشغول کار روی یک اپل واچ پیشرفته است که امکاناتی مثل نظارت بر فشار و قند خون را ارائه می‌کند.

چند ماه پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد یکی از امکانات اپل واچ پیشرفته نسل آینده، اندازه‌گیری سطح قند/گلوکز خون است. چندین سال است که در مورد عرضه یک اپل واچ پیشرفته می‌شنویم، اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد به ملاقات با این ساعت هوشمند هستیم.

دو رسانه Telegraph و Forbes گزارش داده‌اند که شرکت انگلیسی سلامت Rockley Photonics در یک پرونده به جریان افتاده در SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) تأیید کرده است که اپل بزرگ‌ترین مشتری این شرکت در دو سال آینده است. اما شاید برای شما این سوال پیش آمده است که چرا این همکاری مهم است؟

شرکت Rockley روی توسعه حسگرهایی متمرکز است که سطح گلوکز، فشار خون و حتی الکل را اندازه‌گیری می‌کنند. هیچ دلیل دیگری برای همکاری اپل با این شرکت به جز استفاده از حسگرهای این شرکت روی ساعت‌های هوشمند اپل واچ وجود ندارد. حسگرهایی که می‌توانند امکانات پیشرفته‌ای از جمله نظارت بر فشار خون و قند خون را به ساعت‌های اپل اضافه کنند.

اگر این گزارش واقعیت داشته باشد، معامله بزرگی بین اپل و شرکت راکلی امضا شده است؛ هرچند هنوز هیچ چیزی به صورت قطعی مشخص نیست، اما کتمان‌پذیر نیست که اپل تلاش می‌کند اپل واچ را به سطحی برساند که بتواند تمام نیازهای بهداشتی و پزشکی کاربران را تأمین کند.