فیلم سوپرمن

سوپرمن بعدی احتمالا سیاه‌پوست خواهد بود

گزارشی جدید نشان می‌دهد که کمپانی برادران وارنر و دی‌سی برای ساخت نسخه جدید فیلم سوپرمن، به‌دنبال یک کارگردان و بازیگر سیاه‌پوست هستند.

طبق صحبت‌های منابع ناشناس با وب‌سایت هالیوود ریپورتر، مشخص شده است که اعضای برادران وارنر و دی‌سی، تمام تمرکزشان را بر روی استخدام کارگردانی سیاه‌پوست گذاشته‌اند. در حال حاضر نویسندگی جدیدترین قسمت فیلم سوپرمن که یک ریبوت محسوب می‌شود، به تا-نهیسی کوتس (Ta-Nehisi Coates) سپرده شده که از قضا یک فیلمنامه‌نویس سیاه‌پوست است. همچنین تولیدکنندگان برای فیلم جدیدشان، به‌دنبال یک بازیگر سیاه‌پوست هستند تا بتواند به‌عنوان شخصیت اصلی ایفای نقش کند.

هنوز مشخص نیست که چه کسی قرار است این نقش را بازی کند یا کدام فیلم‌ساز وظیفه کارگردانی محصول جدید برادران وارد را به‌عهده خواهد گرفت. خیلی‌ها از مایکل بی. جوردن (Michael B. Jordan) به‌عنوان سوپرمن بعدی نام برده‌اند اما بازیگر مشهور فیلم‌های Creed، تمام شایعات مبنی‌بر حضورش در این اثر را تکذیب کرده است. همچنین طبق گفته‌های منابع مختلف، نسخه جدید فیلم سوپرمن هیچ ارتباطی با جهان توسعه‌یافته دی‌سی (DCEU) نخواهد داشت و مانند فیلم جوکر که توسط تاد فلیپس ساخته شده است، به‌عنوان اثری مستقل و متفاوت تولید خواهد شد.

شاید برخی از طرفداران نسبت به این موضوع احساس خوبی نداشته باشند و آثار تولیدشده با محوریت مستقل و خارج از جهان‌های سینمایی دی‌سی و مارول را به‌عنوان یک شکست مطلق تلقی کنند. اما اگر نگاهی به این نوع ساخته‌ها، میزان محبوبیت و آمار فروش‌شان در گیشه داشته باشیم، می‌بینیم که این فیلم‌ها نه‌تنها شکست نخورده‌اند، بلکه بسیار موفق‌تر از آثار ساخته‌شده در چهارچوب جهان‌های سینمایی مارول و دی‌سی ظاهر شده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به فیلم جوکر و فروش فوق‌العاده‌اش که بیش از یک میلیارد دلار بود اشاره کنیم. بنابراین فیلم سوپرمن هم در این زمینه از شانس موفقیت بالایی برخوردار است.

علاوه‌بر این موارد، اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهند که داستان فیلم سوپرمن از لحاظ بازه زمانی، در قرن بیستم جریان خواهد داشت. هنوز مشخص نشده که چه دهه‌ای مدنظر سازندگان است اما به احتمال زیاد، قصه سوپرمن سیاه‌پوست را در حد فاصل بین دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی دنبال خواهیم کرد. باید در آینده منتظر اطلاعات بیشتری از این عنوان توسط دی‌سی و برادران وارنر باشیم. احتمالاً به‌زودی از تیم بازیگری و کارگردانی ریبوت فیلم Superman رونمایی خواهد شد.