لغو تحریم شیائومی

دولت آمریکا با لغو تحریم شیائومی موافقت کرد

شیائومی در واپسین روزهای دولت ترامپ وارد لیست سیاه این کشور شد. حال پس از چند ماه دولت بایدن با لغو تحریم شیائومی موافقت کرده است.

در حالی که کمتر از یک هفته تا سوگند یاد کردن جو بایدن به عنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا مانده بود، ترامپ کمپانی چینی شیائومی را وارد لیست تحریم‌های این کشور نمود. اقدامی که توسط دولت فعلی لغو شد.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا پس از آن که در دادگاه اخیر با شیائومی به توافق رسید، اعلام کرد لغو تحریم شیائومی می‌تواند اقدامی مناسب باشد. طی دادگاهی که انجام شد،‌ طرفین به حرکت در مسیر رو به جلو برای رفع اتهامات ارتباط شیائومی با ارتش و دولت کمونیستی چین بدون نیاز به جلسه توجیهی توافق کردند. البته جزئیات همچنان مورد مذاکره است، اما پیشنهاد نهایی بایستی تا یک هفته دیگر ثبت شود.

در ابتدای کار شیائومی به عنوان یک کمپانی متعلق به ارتش کمونیستی چین شناخته و به همین دلیل نامش به فهرست تحریم‌ها افزوده شد. تحریم‌هایی که می‌توانست مانع همکاری کمپانی‌های آمریکایی نظیر کوالکام و میکرون با آن شده و سبب خط خوردن نامش از بازار بورس آمریکا می‌شد.

در واکنش به این عمل، شیائومی از دولت ایالات متحده آمریکا شکایت و اقدام آن‌ها را خلاف قانون خواند. در طول این روند قانونی، شیائومی اظهار داشت که یک کمپانی مستقل است و تحت مالکیت و کنترل ارتش چین نیست.

پیشرفت اخیر و لغو تحریم شیائومی سبب بازگشت آرامش به دیگر کمپانی‌های چینی و رهایی از ترس تحریم توسط آمریکا می‌شود. البته اوضاع برای هواوی این گونه نیست و بعید است در آینده‌ای نزدیک رفع تحریم‌ها را تجربه کند. دولت بایدن پیشتر اعلام کره بود دلیلی برای رفع تحریم هواوی ندارد. دولت آمریکا همچنین موضع نامشخصی نسبت به دیگر کمپانی چینی بایت داین، مالک تیک تاک، دارد و مشخص نیست چه اقدامی در قبال آن انجام خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*