مشخصات آیفون 13

مشخصات آیفون 13 به تغییرات محافظه کارانه نسبت به آیفون 12 اشاره دارد

مشخصات سری آیفون 13 اپل – iPhone 13 تا حدودی منتشر شده است و از تغییرات محافظه کارانه در مقایسه با سری آیفون 12 خبر می‌دهد.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط MacRumors که به ابعاد و مشخصات آیفون 13 اختصاص دارد، سری آیفون 13 از مدل‌های قبلی ضخامت بیشتری دارد و برجستگی دوربین آن نیز کمی بیشتر است.

این اطلاعات بر اساس طرح‌های اولیه iPhone 13 است و به نظر می‌رسد که این طرح‌ها از یک منبع معتبر درز پیدا کرده است. این گزارش خبرهایی را که تا حالا شنیده‌ایم (از جمله فیلم ماکت آیفون 13 پرو مکس) تأیید می‌کند.

مشخصات آیفون 13

آیفون 13 و 13 پرو ۷.۵۷ میلی متر ضخامت خواهند داشت که این میزان، ۰.۱۷ میلی متر از آیفون 12 بیشتر است. البته این میزان خیلی چشمگیر نیست.

مشخصات دوربین آیفون 13 پرو بسیار شبیه آیفون 13 پرو مکس خواهد بود

برآمدگی دوربین در مدل‌های جدید در مقایسه با مدل‌های فعلی به وضوح ضخیم‌تر خواهد بود. ضخامت برآمدگی دوربین آیفون 13 پرو احتمالاً ۳.۶۵ میلی متر و در آیفون 13 ظاهراً ۲.۵۱ میلی متر خواهد بود. این اعداد در آیفون 12 و آیفون 12 پرو به ترتیب ۱.۵ و ۱.۷ میلی متر است.

برجستگی دوربین احتمالاً به این دلیل افزایش پیدا کرده است که لنزها خیلی از ماژول‌های دوربین بیرون نزنند و در عوض در راستای آن‌ها قرار بگیرد. دقیقاً همان تغییری که اپل در مورد آیپد پرو جدید اعمال کرد.

همچنین پیش بینی می‌شود که آیفون 13 پرو دارای برجستگی به مراتب بزرگ‌تری باشد. ابعاد برجستگی دوربین نسل کنونی آیفون، تقریباً ۲۸ در ۳۰ میلی متر است و در آیفون 13 احتمالاً این میزان به ۲۹ در ۲۹ میلی متر خواهد رسید. همچنین گفته می‌شود بخش دوربین یک میلی متر به سمت بالای گوشی نزدیک‌تر خواهد شد.

مشخصات آیفون 13

آیفون 12 پرو مکس نسبت به آیفون 12 پرو دوربین بزرگ‌تری دارد، اما پیش بینی می‌شود که مدل‌های پرو امسال برجستگی‌هایی به ضخامت ۳۶ در ۳۷ میلی متر داشته باشند. این بدین معنی است که مشخصات دوربین‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس بسیار شبیه به هم هستند.

بر اساس شایعات، مدل‌های پرو مجهز به لرزش‌گیر سنسور شیفت هستند که در حال حاضر فقط در آیفون 12 پرو مکس دیده می‌شود. اپل از این تکنولوژی در لنزهای عریض و فوق عریض این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد. همچنین، شایعات حاکی از آن است که آیفون 13 پرو از ماژول تله فوتو بهبودیافته آیفون 12 پرو مکس بهره‌مند خواهد شد.

با افزایش ابعاد برجستگی دوربین، جای دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه میوت نیز تغییر پیدا می‌کند. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، کمی پایین‌تر قرار می‌گیرند.

دیگر مشخصات آیفون 13 که لو رفته است

طبق گزارش‌ها، مدل‌های جدید ناچ کوچک‌تری خواهند داشت و علی رغم تغییرات اشاره شده، ظاهر کلی آن‌ها خیلی با آیفون 12 تفاوتی ندارد.

مشخصات آیفون 13

از دیگر شایعات می‌توان به صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی در مدل‌های پرو، تراشه A15 Bionic و تاچ آیدی روی صفحه نمایش اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*