مرسدس بنز EQT کانسپت

مینی ون مرسدس بنز EQT کانسپت 2021 معرفی شد

مرسدس بنز EQT کانسپت 2021 معرفی شد. این خودرو پیش‌نمایشی رسمی از ون جدید T کلاس مرسدس بنز محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

مرسدس بنز از کانسپت EQT پرده برداشت. این کانسپت پیش‌نمایش رسمی از ون جدید T کلاس این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود. T کلاس نسخه مسافری ون کوچک مرسدس بنز بوده که به جای سیتان وارد بازار خواهد شد. البته مرسدس بنز قصد دارد نسخه تجاری این ون جدید را با همان نام سیتان روانه بازار کند. شرکت مرسدس ون جدید T کلاس خود را همانند نسخه فعلی سیتان بر پایه رنو کانگو طراحی کرده است، البته طراحان میزان لوکس بودن آن را به میزان چشمگیری افزایش دادند.

مشخصات مرسدس بنز EQT کانسپت 2021

مرسدس بنز EQT کانسپت

در نمای جلوی مرسدس بنز EQT کانسپت 2021 شاهد جلوپنجره‌ای مشابه EQS هستیم که ترکیب آن با تعداد زیادی ستاره‌های سه‌پر نورانی و چراغ‌های LED باریک نمای جذابی را به وجود آورده است. در نمای جانبی نیز دستگیرهای مخفی درها به چشم می‌خورد و طراحان برای بخش عقب نیز چراغ‌های عمودی زیبایی را در نظر گرفتند که یک نوار LED در زیر شیشه عقب آنها را به یکدیگر متصل کرده است. ون جدید مرسدس بنز حدود 4945 میلی‌متر طول داشته و در هر دو طرف از درهای کشویی بهره می‌برد. این درها به گونه‌ای طراحی شدند تا سرنشینان بتوانند در صورت باز شدن آن به آسانی به صندلی‌های ردیف دوم و سوم دسترسی پیدا کنند.

مرسدس بنز EQT کانسپت

طراحی ظاهری این خودرو بسیار جذاب بوده و در داخل کابین نیز شاهد تریم آبی براق در کنسول میانی و دور دریچه‌های تهویه هستیم، اما با این وجود باید گفت کابین این خودرو از لحاظ طراحی نسبت به C کلاس جدید و EQS بسیار معمولی به چشم می‌آید. البته مرسدس بنز EQT کانسپت یک ون بوده و طراحی داخلی آن نسبت به رقبای رنویی خود در سطح بسیار بالایی قرار دارد. همچنین کابین این خودرو از غربیلک فرمان چندمنظوره، صندلی‌های چرمی ناپا، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و سانروف پانوراما بهره می‌برد.

مرسدس بنز EQT کانسپت

حروف EQ در نام ون مرسدس بنز EQT از وجود قوای محرکه الکتریکی در این محصول حکایت دارند. از این رو ون جدید مرسدس در کنار پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در نسخه الکتریکی نیز روانه بازار خواهد شد. البته در حال حاضر در خصوص مشخصات قوای محرکه این خودرو جزئیاتی منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد این خودرو به موتورهای ۱.۳ لیتری بنزینی و ۱.۵ لیتری دیزلی ساخت رنو مجهز خواهد شد.

مرسدس بنز EQT کانسپت

علاوه بر پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، انتظار می‌رود یک پیشرانه الکتریکی 101 اسب بخاری با باتری‌های 45 کیلووات ساعتی برای این خودرو ارائه شود که ترکیب آنها برد 265 کیلومتری را به همراه خواهند داشت. مرسدس بنز EQT کانسپت در کارخانه رنو در Maubeuge فرانسه به تولید خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*