سامسونگ

سامسونگ در اندیشه تولید یک صفحه نمایش OLED با تراکم پیکسلی 1000 پی‌پی‌آی

سامسونگ قصد دارد مرزهای تراکم پیکسلی در صفحه نمایش OLED را جابه‌جا کند؛ آن هم با ساخت یک پنل اولد یا آمولد که تراکم 1000 پیکسل در اینچ (ppi) دارد.

گزارش یک رسانه کره‌ای از قصد Samsung‌ برای تولید صفحه نمایش OLED با تراکم پیکسلی 1000 پی‌پی‌آی تا سال 2024 حکایت دارد. هنوز روشن نیست این پنل برای چه مقصودی ساخته خواهد شد؛ اما استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند، دور از ذهن نیست.

صفحه نمایش OLED

گفته می‌شود کمپانی کره‌ای در حال خلق یک فناوری TFT جدید برای دستیابی به این تراکم پیکسلی حیرت‌انگیز است. البته از آنجایی که نمایشگرهای اولد از بک‌پلین TFT استفاده نمی‌کنند، پنل 1000 پی‌پی‌آی سامسونگ باید آمولد باشد.

ظاهرا علاوه بر تراکم پیکسلی بالاتر، این تکنولوژی TFT سرعت بیشتری هم از انواع کنونی خواهد داشت؛ 10 برابر سریع‌تر!

سامسونگ دیسپلی می‌خواهد پنل‌های پرتراکم آینده را با بهره‌وری انرژی بیشتر و هزینه تولید پایین‌تر هم بسازد. اینکه چگونه به چنین اهدافی خواهد رسید، بر ما پوشیده است؛ اما تا سال 2024 فرصت زیادی دارد.

یک صفحه نمایش OLED / AMOLED با تراکم 1000 پیکسل در اینچ، برای هدست‌های واقعیت مجازی عالی خواهد بود؛ ولی این اواخر، سامسونگ علاقه چندانی به این دسته محصولات نشان نداده است. به همین دلیل، استفاده از فناوری جدید TFT در گوشی‌های هوشمند آینده، محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

ناگفته نماند در حال حاضر، بالاترین تراکم پیکسلی را یکی از پرچمداران سونی دارد: گوشی اکسپریا 1 مارک 2 با پنل اولد 6.5 اینچی و تراکم 643 پیکسل در اینچ!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*