بایک BJ40 پلاس

بایک BJ40 پلاس ؛ نسخه کپی شده جیپ رانگلر در راه بازار ایران

بایک BJ40 پلاس جدیدترین شاسی بلند بازار ایران است که دیار خودرو آن را از زمستان 1400 به بازار عرضه خواهد کرد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

خط تولید سوئیست DX3 طی هفته گذشته در کارخانه دیار خودرو افتتاح شد و طی این مراسم مسئولان این شرکت از تولید شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 طی ماه‌های آینده خبر دادند. کارخانه دیار خودرو واقع در شهرک صنعتی گلپایگان از زیرساخت‌های مناسبی برای تولید خودروهای شاسی بلند بهره می‌برد و در همین راستا مدیران این شرکت قصد دارند در زمستان سال 1400 بایک BJ40 پلاس را تولید و به بازار عرضه کنند. گفتنی است این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران سال 1396 به معرض نمایش درآمد و اکنون به دلیل توافق‌های انجام شده با شرکت بایک قرار است این شاسی بلند آفرودی تولید و روانه بازار ایران شود.

آشنایی بایک BJ40 پلاس

بایک BJ40 پلاس

بایک BJ40 را باید مدل اقتصادی و کپی شده از جیپ رانگلر دانست که این خودرو در مدل‌های مختلف 4 در با قیمت حدود 20 هزار تا 27 هزار دلار روانه بازارهای هدف می‌شود. نسخه پلاس بایک BJ40 نیز به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر نسبت به مدل پایه قیمت بیشتری دارد. خبرها حاکی از آن است که شرکت دیار خودرو قصد دارد به جای نسخه قدیمی BJ40 که مدتی قبل آن را به معرض نمایش گذاشت، مدل بایک BJ40 پلاس را تولید و روانه بازار کند.

بایک BJ40 پلاس

بایک BJ40 پلاس از لحاظ ظاهری نسبت به نسخه پایه متفاوت است و طراحان بیشترین تغییرات ظاهری را در بخش‌های گرافیک چراغ‌ها، کابین و اجزای تزئیناتی این شاسی بلند آفرودی اعمال کردند. این خودرو هم‌اکنون در بازارهای کشورهای خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آفریقا به فروش می‌رسد و به دلیل قیمت مناسب خود توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. البته پیش‌بینی می‌شود قیمت بایک BJ40 پلاس با توجه به قیمت جهانی و عوارض گمرکی و مالیات بر قطعات منفصله CKD و SKD خودروهای مونتاژی به بیش 1 میلیارد تومان در بازار ایران برسد.

مشخصات فنی

بایک BJ40 پلاس

بایک BJ40 پلاس در بازارهای جهانی در موتورهای مختلف دیزلی و بنزینی قابل سفارش است، اما این شاسی بلند چینی در بازار ایران با موتور بنزینی عرضه خواهد شد. این خودرو هم‌اکنون در دو موتور بنزینی 2 لیتری توربوشارژ (با قدرت 204 اسب بخار و گشتاور 315 نیوتن‌متر) و پیشرانه 2.3 لیتری توربو شارژر (با قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر) روانه عرضه می‌شود. خبرها حاکی از آن است که دیار خودرو قصد دارد بایک BJ40 پلاس را با گیربکس 6 سرعت اتوماتیک به بازار عرضه کند که این گیربکس قدرت تولیدی را از پیشرانه به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌کند.

بایک BJ40 پلاس

در حال حاضر مشخص نیست شرکت دیار خودرو برای این شاسی بلند چینی کدام موتور را در نظر خواهد گرفت، اما این خودروساز شاسی بلند آفرودی خود را با موتور 2.3 لیتری توربوشارژر برای بازار کشورهای عربی در نظر گرفته است. از این رو انتظار می‌رود این خودرو نیز در بازار ایران نیز از همین پیشرانه بهره ببرد.

امکانات

بایک BJ40 پلاس

بایک BJ40 پلاس همانند جیپ رانگلر از یک ویژگی جالب بهره می‌برد که به واسطه آن می‌توان قسمت‌های مختلف سقف آن را باز کرد و همانند یک شاسی بلند آفرودی بدون سقف در طبیعت به ماجراجویی پرداخت. این خودرو در نسخه فول آپشن خود نسبتا لوکس به نظر می‌رسد و با توجه شرایط بازار ایران می‌تواند امکانات قابل قبولی را به مشتریان ارائه دهد. همچنین مشتریان این خودرو می‌توانند رنگ کابین نسخه فول بایک BJ40 پلاس را طبق سلیقه خود از بین 4 طرح مختلف سفارش دهند.

بایک BJ40 پلاس

از امکانات نسخه فول این خودرو می‌توان به شخصی سازی گرافیک جلو آمپر، نور پردازی کابین، صندلی‌های جلوی برقی با گرمکن، دوربین ثبت وقایع، تریم داخلی چرم، کیسه هوای سرنشینان جلو، فناوری LED چراغ‌ها، تنظیم وضعیت و ضریب انتقال قدرت به چرخ‌های جلو و عقب (تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک، دو دیفرانسیل سنگین)، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی و جلو آمپر دیجیتال اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*