ایرانسل

ایرانسل برای پیشرفت صنعت ارتباطات کشور از نخبگان دانشگاهی حمایت می‌کند

اپراتور ایرانسل در میزگرد کنفرانس مهندسی برق ایران اعلام کرد برای پیشرفت صنعت ارتباطات کشور از نخبگان دانشگاهی حمایت می‌کند.

کنفرانس مهندسی برق ایران توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی كنفرانس از ۲۸ اردیبهشت در دانشگاه امیرکبیر به صورت آنلاین و نیمه‌حضوری برگزار شده و تا 30 اردیبهشت 1400 ادامه خواهد داشت. در همین راستا اپراتور ایرانسل در روز سه شنبه 28 اردیبهشت با حضور در میزگرد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات اعلام کرد از نخبگان دانشگاهی برای پیشرفت صنعت ارتباطات کشور و تسهیل ورود آنها به بازار کار حمایت می‌کند.

حمایت ایرانسل از نخبگان دانشگاهی

میزگرد «فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات» روز سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 با هدف بررسی چالش‌های ورود فارغ‌التحصیلان مهندسی برق و مخابرات به بازار کار و کم کردن فاصله صنعت و دانشگاه به میزبانی دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد که در آن دکتر سید احمد معتمدی (رئیس دانشگاه امیرکبیر)، دکتر مهران محرمیان (معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی)، دکتر سیاوش ملکی‌فر (معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی)، دکتر وحید یزدانیان (رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات)، محمدمهدی مجتهدی (معاون منابع انسانی ایرانسل)، محمودرضا حقی‌فام (معاون پژوهش و فناوری گروه مپنا) و جمعی از اساتید و دانشجویان کشور به صورت آنلاین و نیمه‌حضوری حضور داشتند.

محمدمهدی مجتهدی، معاون منابع انسانی ایرانسل در این میزگرد اقدام‌های توسعه‌ای اپراتور ایرانسل را برای کارمندان خود و اقدام‌های مسئولیت اجتماعی در راستای جذب نخبگان دانشگاهی به محیط پروژه‌های واقعی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را تشریح کرد و گفت:

ما در راستای مسئولیت اجتماعی چند موضوع را پیگیری کردیم که بتوانیم از دانشجویان برتر دانشگاه‌ها و استعدادهای حوزه‌های مختلف از جمله کامپیوتر، مخابرات، برق و قدرت، دانش مالی، بازاریابی و حتی فروش در ایرانسل جذب نیرو داشته باشیم. مرکز توسعه کارراهه شغلی ایرانسل با شعار «گام اول را حرفه‌ای بردار»، هر سال دوره‌هایی را با کمک شرکت‌های استعدادیابی برگزار می‌کند تا زمینه جذب نیروهای برتر را فراهم آورد. ما در این دوره‌ها هر سال با جمع‎‌آوری روزمه‌ها از دانشگاه‌های سراسر کشور، مراحل ارزیابی و برگزاری آزمون زبان انگلیسی را پشت سر می‌گذاریم و از چهار برابر افراد مجاز برای ورود به دوره‌های کارآموزی دعوت می‌کنیم.

معاون منابع انسانی ایرانسل در ادامه بیان کرد برای مثال در دوره نخست این رویداد بیش از 6 تا 7 هزار رزومه دریافتی را مورد بررسی قرار دادیم و از میان آنها 600 رزومه را به آزمون زبان انگلیسی دعوت کردیم. پس از آن دوره‌های کارآموزی سه ماهه برای افراد مجاز برگزار شد و نفرات برتر به مدت یک سال موفق به حضور در شرکت ایرانسل شدند تا با راهبری از سوی مدیران، کار در پروژه‌های واقعی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را تجربه کنند. وی افزود سرانجام بعد از یک سال کارآموزی با 60 نفر از افراد برتر، 30 نفر از این افراد در اپراتور ایرانسل استخدام شدند.

مجتهدی در ادامه عنوان کرد در حال حاضر در دوره دوم برگزاری رویداد مرکز توسعه کارراهه شغلی ایرانسل قرار داریم. وی افزود در طی این دوره که از مهرماه 1399 شروع شد از حدود 4 هزار رزومه دریافتی، حدود 1000 نفر را به آزمون زبان انگلیسی دعوت کردیم و پس از برگزاری آزمون نیز 350 نفر وارد دوره آموزشی شدند. از بین این افراد در حال حاضر 50 نفر در کنار همکاران ایرانسل در حال تجربه پروژه‌های واقعی و یادگیری فرآیندهای داخلی ایرانسل هستند. سرانجام و با به پایان رسیدن این دوره نیز 20 نفر از افراد در شرکت ایرانسل استخدام خواهند شد.

معاون منابع انسانی ایرانسل در ادامه روند مدیریت کارراهه شغلی و توسعه شغلی برای کارمندان را توضیح داد و گفت:

با توجه به این که دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل از جامعه دانشگاهی و از اساتید دانشگاه تربیت مدرس‌اند، ضرورت توسعه شغلی کارمندان، مطابق با استانداردهای بین‌المللی، بیش از پیش در دستور کار واحد منابع انسانی قرار دارد. ما با کمک مراکز دانشگاهی و آموزشی بیش از 2500 برنامه توسعه فردی در حوزه‌های حرفه‌ای و مدیریتی برای افراد سازمان خود در سال گذشته داشتیم و این روند برای افراد جدیدی که استخدام می‌شوند نیز همواره ادامه خواهد داشت.

مجتهدی در پایان سخنان خود از دانشجویان دانشگاه‌های ایران دعوت کرد تا از طریق وبسایت SAY.IR رزومه خود را به شرکت ایرانسل ارسال کرده و برای موقعیت‌های شغلی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین برای حضور در دوره‌های کارراهه شغلی این اپراتور آمادگی خود را اعلام کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*