بنیانگذار تلگرام: کاربران گوشی های آیفون برده دیجیتالی اپل هستند

بنیانگذار تلگرام در اظهارنظر جدید خود با حمله به اکوسیستم بسته اپل گفت کاربران گوشی های آیفون برده دیجیتالی اپل هستند.

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام در پست کانال عمومی تلگرام خود به مقاله اخیر روزنامه نیویورک تایمز در خصوص روابط اپل با چین و مشارکت آن در کنترل گسترده و سانسور دولت چین واکنش نشان داد و گفت اپل از یک مدل کسب و کار پیروی می‌کند که طبق آن سخت افزار قدیمی را با قیمت زیاد به مشتریان خود می‌فروشد و کاربران آن در اکوسیستم اپل زندانی شده‌اند.

گوشی های آیفون قرون وسطایی هستند

پاول دوروف در ادامه بیان کرد هر زمانی که از گوشی آیفون برای تست نسخه iOS تلگرام استفاده می‌کنم انگار در دوران قرون وسطی قرار گرفتم. وی افزود نمایشگرهای 120 هرتزی گوشی‌های اندروید مدرن از انیمیشن‌های روانتری پشتیبانی می‌کنند، اما این در حالی است که نمایشگر 60 هرتزی آیفون قادر به رقابت با این نمایشگرهای گوشی های اندرویدی نیست.

بنیانگذار تلگرام در ادامه بیان کرد قدیمی بودن دستگاه‌های اپل تنها مشکل کاربران نیست، در واقع کاربران گوشی های آیفون به برده دیجیتالی اپل تبدیل شدند. دوروف تاکید کرد هنگامی که کاربران آیفون فقط از اپلیکیشن‌هایی می‌توانند استفاده کنند که اپل اجازه نصب آنها را از طریق فروشگاه اپ استور می‌دهد و اینکه فقط از آی کلود اپل برای تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات می‌توان استفاده کرد، از این رو اگر حزب کمونیست چین نیز از این رویکرد خودکامه اپل استفاده کند موضوع عجیبی نیست؛ چراکه اقدامات اپل باعث شده روی اپلیکیشن‌ها و اطلاعات تمام شهروندانی که آیفون دارند کنترل کاملی ایجاد شود.

گفتنی است تلگرام با در اختیار داشتن بیش از 500 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌ها شناخته شود. همچنین این پیام رسان اخیرا پس از تغییراتی که واتس اپ و فیس بوک برای حریم خصوصی کاربران خود در نظر گرفتند، با استقبال کاربران آنها مواجه شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*