واکسن ایرانی کرونا

دو واکسن ایرانی کرونا تا پایان خرداد به صورت عمومی تزریق خواهد شد

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشور اعلام کرد که تزریق عمومی دو واکسن ایرانی کرونا پاستور و برکت تا پایان بهار آغاز خواهد شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت با معرفی دو واکسن ایرانی کرونا یعنی واکسن‌های پاستور و برکت به عنوان ممتاز‌ترین واکسن‌های داخلی عنوان کرد که تزریق این دو واکسن بنا بر تقاضای مردم به صورت داوطلبانه آغاز خواهد شد. نمکی در ادامه اظهار کرد که فرآیند تزریق عمومی واکسن‌های ایرانی کرونا در کنار واکسن‌های وارداتی تا پایان بهار سال جاری کلید خواهد خورد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که واکسن مشترک کوبا و ایران نیز با بهره‌گیری از انتقال دانش فنی هم‌اکنون در حال سپری کردن فاز سوم مطالعات بالینی است بیان کرد که نتایج به دست آمده از فازهای اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن انستیتو پاستور قابل قبول بوده و همچنین نیمی از فاز سوم نیز بدون بروز هیچ‌گونه عوارض جانبی سپری شده است.

آغاز تزریق داوطلبانه دو واکسن ایرانی کرونا

وی در ادامه با معرفی واکسن های کرونا ایرانی پاستور و برکت به عنوان دو واکسن ممتاز داخلی اظهار کرد که فاز سوم مطالعاتی واکسن‌های کرونا در تعدادی زیادی از کشورهای سازنده واکسن مانند چین، آمریکا و روسیه در جامعه انجام شده است و از هیمن رو تزریق داوطلبانه این دو واکسن بنا بر تقاضای مردم آغاز خواهد شد.

سعید نمکی در ادامه با اشاره به ورود دو واکسن پاستور و برکت به مجموعه واکسن‌های مصرفی کشور، خاطرنشان کرد که دو واکسن مذکور از نظر علمی و عملی جزو مطمئن‌ترین، قوی‌ترین و بی‌ضررترین واکسن‌های جهان هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*