گوگل فوتوز

فرصت ذخیره‌سازی نامحدود رایگان در گوگل فوتوز پایان یافت

از این پس کاربرانی که به بیش از 15 گیگابایت فضا برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود در گوگل فوتوز – Google Photos نیاز دارند، باید حجم اضافه را خریداری کنند.

بنابر اعلام شرکت Google از روز اول ژوئن (11 خرداد)، امکان ذخیره‌سازی نامحدود رایگان در گوگل فوتوز پایان می‌یابد. از این پس هر عکسی که در این سرویس آپلود شود، بخشی از فضای Google Drive شما را اشغال می‌کند؛ مگر اینکه کاربر یکی از گوشی‌های گوگل پیکسل باشید.

گوگل پیکسل

اگر فضای بیشتری می‌خواهید، باید یکی از بسته‌های پیشنهادی را خریداری کنید؛ مثلا پرداخت ماهیانه 2 دلار برای 100 گیگابایت فضا در گوگل درایو یا پرداخت 10 دلار برای 2 ترابایت!

البته شرایط جدید، عکس‌های از قبل آپلود شده را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و هنوز می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین گوگل، حذف تصاویر ناخواسته را راحت‌تر کرده است؛ با معرفی یک ابراز جدید که عکس‌های تار، اسکرین‌شات‌های اضافه و سایر موارد ناخواسته را شناسایی می‌کند.

با توجه به افزایش تقاضا برای فضای ذخیره‌سازی آنلاین، Google ایجاد محدودیت 15 گیگابایتی را برای تداوم ارائه خدمات، ضروری می‌داند. حالا شاید کاربرانی که بخش زیادی از حجم گوگل درایو خود را استفاده کرده‌اند، با مشکل مواجه شوند.

البته سرویس‌های جایگزینی برای گوگل فوتوز وجود دارند که می‌توانیم به Dropbox و Flickr اشاره کنیم. با عضویت در Amazon Prime یا  Microsoft 365 نیز فضای ذخیره‌سازی به افراد تعلق می‌گیرد. کاربران iOS و Mac هم گزینه استفاده از iCloud را دارند؛ هر چند که این بیشتر یک سرویس همگام‌سازی است تا فضای ذخیره‌سازی!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*