واردات واکسن کرونا

صدور مجوز واردات واکسن کرونا برای بخش خصوصی رسمی شد

سازمان غذا و دارو به تازگی مجوز واردات واکسن کرونا از طرف بخش خصوصی را صادر کرده و قرار است که بستر ورود واکسن به کشور به زودی مهیا شود.

ناصر ریاحی،‌ رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو طی مصاحبه‌ای عنوان کرد که بالاخره و بعد از رفت و آمدهای فراوان مجوز واردات واکسن کرونا از سوی بخش خصوصی، توسط سازمان غذا و دارو صادر شد و قرار است که شرکت دریافت کننده مجوز واردات واکسن اقدامات لازم به منظور انتقال منابع مالی برای ورود واکسن کرونا به کشور را انجام دهد تا واکسن در زودترین زمان ممکن به کشور وارد شود.

واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی 

ریاحی در ارتباط با نوع واکسن خریداری شده توسط بخش خصوصی بیان کرد که بخش خصوصی در اولین قدم خود اقدام به خرید یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا کرد که قرار است در اسرع وقت وارد کشور شود. همچنین بخش خصوصی قصد دارد تا پس از نهایی شدن این قرارداد و ورود واکسن آسترازنکا به کشور، قرارداد جدیدی را مبنی بر خرید سه میلیون دوز واکسن سینوفارم با کشور چین به امضا برساند،. لازم به ذکر است که قرارداد با کشور چین تنها در صورت حمل قطعی منعقد خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد از آنجایی که به احتمال قوی عرضه و تزریق واکسن بومی کرونا به زودی آغاز خواهد شد برای واکسن چینی شرط شده است که در صورت تغییر سیاست دولت، تنها نیمی از واکسن به کشور وارد شود.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در ادامه و در ارتباط با بازه زمان‌بندی واردات این واکسن به کشور خاطرنشان کرد که هم‌اکنون پتانسیل ورود یک‌جای یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا به کشور وجود دارد، اما این مسئله به شرایط و ظرفیت وزارت بهداشت برمی‌گردد. در صورت آمادگی برای دریافت چند مرحله‌ای واکسن، نخست ۱۰۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد خواهد شد و پس از آن واکسن‌های مذکور به شکل محموله‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دوزی وارد کشور خواهند شد.

در هفته‌های گذشته خبر قطعی شدن خرید شش میلیون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصی، رسانه‌ای شده بود که به علت عدم صدور مجوز از واردات این محموله جلوگیری شد. این در صورتی است که تا قبل از توقف واردات ۶ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور، مسئولان اتاق بازرگانی پیشنهادی را مبنی بر اهدای واکسن به کارگران و فعالان خط تولید ارائه کرده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*