مرورگر کروم 91

گوگل کروم 91 به لطف یک کامپلایر جدید 23 درصد سریع‌تر است

گوگل کروم 91 از وجود یک کامپلایر جدید Sparkplug و مکانیسمی موسوم به short builtin calls بهره می‌برد. همه این‌ها سبب شده است که سرعت مرورگر 23 درصد بیشتر از قبل شود.

اخیرا گوگل مرورگر کروم 91 را عرضه کرد و از افزایش 23 درصدی سرعت آن خبر داد. با توجه به کاربران زیادی که این مرورگر دارد، تغییرات اعمال شده و سرعت بهبودیافته‌ی آن به طور روزانه بیش از 17 سال در وقت CPU صرفه‌جویی می‌کند.

در توضیح این افزایش سرعت باید گفت که Sparkplug یک کامپلایر جدید جاوا اسکریپت است که سرعت اجرای کد را بیشتر و آن را برای اجرای بهترین عملکرد، بهینه می‌کند. از طرف دیگر، short builtin calls مکانیسم‌های مورد استفاده در موتور V8 جاوا اسکریپت هستند که برای جایگذاری بهینه‌ی کدهای ساخته شده در حافظه کامپیوتر نقش دارند. این با جلوگیری از جهش‌های غیرمستقیم هنگام فراخوان یک عملکرد، باعث بهبود پرفورمنس می‌شود و ظاهرا در چیپ‌های Apple M1 کامپیوترهای مک، مفیدتر است.

طبق توضیحات ارائه شده در بلاگ کرومیوم، گوگل مرورگر کروم را بر چهار اصل سرعت، امنیت، پایداری و سادگی بنا نهاده است. با اضافه شدن کامپلایر Sparkplug و short builtin calls سرعت لود شدن صفحات افزایش چشمگیری می‌یابد؛ چیزی که در حفظ و حتی افزایش تعداد کاربران این مرورگر، موثر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*