سالیراویرا

سالیراویرا به عنوان اولین داروی گیاهی ایرانی برای درمان و پیشگری کرونا معرفی شد

سالیراویرا به عنوان اولین داروی ایرانی درمان و پیشگری کرونا معرفی شد. این داروی گیاهی چهار وجهی می‌تواند علائم بیماران کرونا را به میزان چشمگیری بهبود بخشد و بار ویروسی را کاهش دهد.

شرکت داروسازی میم دارو داروی چهار وجهی سالیراویرا را برای درمان مبتلایان به کرونا معرفی کرده است که به‌زودی روانه بازار خواهد شد. این دارو در آزمایش‌های بالینی موفق ظاهر شده و یک راه نجات برای کنترل کرونا قبل از انجام واکسیناسیون محسوب می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های اولین داروی ایرانی درمان و پیشگیری از کرونا آشنا می‌شویم.

آشنایی با داروی سالیراویرا

سالیراویرا یک داروی گیاهی چهار وجهی است. در واقع 4 داروی مجزا شامل اسپری بینی، اسپری دهانی، قطره بخور و قرص خوراکی تحت عنوان یک اسم عرضه خواهند شد. اسپری بینی سالیراویرا و قرص خوراکی دو فرم رایح دارویی محسوب می‌شوند و در بازار دارویی جهان داروهای مختلفی به این فرم وجود دارند.

فرم قرص این دارو از طریق سیستم گوارشی جذب می‌شود و اسپری بینی نیز در شبکه مویرگی بینی جذب خواهد شد، اما اسپری دهانی سالیراویرا فرم چندان متداولی به‌شمار نمی‌رود و بسیاری با این فرم دارویی آشنایی ندارند، اما در واقع این فرم نیز جزو یکی از فرم‌های استاندارد دارویی بوده و در آن دارو به شکل موضعی در ناحیه حلق تاثیر می‌گذارد و می‌تواند از طریق مخاط دهانی جذب شود.

قطره بخور به عنوان عضو چهارم سالیراویرا محسوب می‌شود. شرکت میم دارو طی سال‌های گذشته روی بخور و رایحه درمانی تمرکز داشته و حتی در زیرمجموعه این شرکت یک کلینیک تخصصی بخوردرمانی نیز وجود دارد. بخور سالیراویرا یک فرم با مصرف آسان و تاثیرگذاری بالا است که در برابر ویروس‌های تنفسی عملکرد مناسبی خواهد داشت.

زمانی که شما بخور را از دهان و بینی خود تنفس کنید، حفره بینی، حفره دهانی و امتداد سیستم تنفسی تا انتهای ریه تحت تاثیر دارو قرار گرفته و حرارت و تاثیر دارو به شکل همزمان باعث کاهش بار ویروسی سطحی در این ناحیه خواهد شد. همچنین این ترکیب دارویی بخور به آسانی از طریق مخاط، شبکه عروق و لایه‌های سطحی در سیستم تنفسی جذب می‌شود و نقش سیستمیک بالایی دارد. طبق اعلام شرکت داروسازی میم دارو برای تاثیر کامل سالیراویرا باید تمام چهار عضو آن مصرف شود و یک یا دو عضو به تنهایی تاثیر کاملی نخواهد داشت.

پیشگیری از کرونا با سالیراویرا 

شرکت داروسازی میم دارو اعلام کرد داروی سالیراویرا برای پیشگیری از بیماری کرونا نیز تاثیرگذار است. در واقع مصرف قرص سالیراویرا به شکل روزانه یا مصرف همزمان اسپری بینی و دهانی یا مصرف روزانه بخور این دارو باعث می‌شود احتمال ابتلا به بیماری کرونا به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. همچنین هنگامی که افراد در فضاهای پرخطر نظیر مراکز پرجمعیت یا سیستم‌های حمل و نقل عمومی حضور پیدا می‌کنند می‌توانند قبل و بعد از بودن در چنین فضاهایی از اسپری بینی و دهانی سالیراویرا استفاده کنند. اسپری این دارو به شکل فیزیکی روی ویروس قبل از ورود به سلول و بدن تاثیر گذاشته و آن را غیر فعال می‌کند.

موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی

سالیراویرا جزو داروهای گیاهی محسوب می‌شود و در ایران نیز برای کارآزمایی بالینی داروهای گیاهی برنامه منظمی وجود ندارد، اما این دارو در بیمارستان امام خمینی تهران برنامه کارآزمایی بالینی منظم و دقیقی به انجام رسانده است. نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد این دارو نسبت به سایر داروهای گیاهی مدعی درمان کرونا در سطح بالاتری قرار داشته و تاثیرهای آن در بیماران مبتلا به کرونا بسیار زیاد است.

نتایج کارآزمایی بالینی این دارو نشان می‌دهد طول درمان به میزان 50 درصد کاهش پیدا کرده و در گروه درمان با سالیراویرا هیچ فردی به بستری شدن نیاز نداشته است. همچنین با مصرف داروی سالیراویرا میزان Viral Clearance نیز افزایش پیدا کرده است. آزمایش بالینی این دارو با دقت زیادی به انجام رسیده و از هر فرد 3 بار آزمایش مولکولی کرونا گرفته شده است. همچنین نتایج این کارآزمایی توسط بخش عفونی بیمارستان امام خمینی تهران به تایید رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*