وصله پوستی سامسونگ

وصله پوستی سامسونگ می‌تواند در آینده جایگزین ردیاب‌های تناسب اندام شود

وصله پوستی سامسونگ در واقع نوعی پنل اولد انعطاف پذیر است که می‌تواند بسیاری از حسگرهای مورد استفاده برای ردیابی تناسب اندام را در خود جای دهد.

موسسه فناوری‌های پیشرفته سامسونگ (SAIT) از نمونه اولیه یک وصله پوستی اولد انعطاف پذیر رونمایی کرده است که می‌تواند به عنوان نوعی ردیاب تناسب اندام عمل کند. سامسونگ چندین حسگر مختلف را در این وصله پوستی گنجانده است تا هنگامی که روی مچ دست کاربر قرار می‌گیرد بتواند عملکردی مشابه با یک دستبند تناسب اندام داشته باشد.

این وصله پوستی در قسمت داخلی مچ دست قرار می‌گیرد. بنابراین؛ حرکت دادن مچ دست هیچگونه تأثیری بر عملکرد نمایشگر نخواهد داشت. سامسونگ برای ساخت این محصول از ترکیب نوعی پلیمر با قابلیت کشسانی بالا و الاستومر اصلاح شده استفاده کرده است.

وصله پوستی سامسونگ

پچ پوستی اولد سامسونگ می‌تواند در برابر کشیدگی پوست تا حداکثر ۳۰ درصد مقاومت کند و نمونه اولیه نیز حتی پس از ۱۰۰۰ بار کشش پایدار ماند. سامسونگ ادعا می‌کند که اولین شرکتی است که توانسته چنین محصولی را توسعه دهد و حتی با پیشرفت‌های فعلی فناوری نیز محققان این شرکت موفق شده‌اند اکثر حسگرهای شناخته شده را با استفاده از پروسه‌های ساخت نیمه ‌هادی‌ها در آن جای دهند.

متأسفانه هنوز تا زمان زیادی تا تبدیل شدن این نمونه اولیه به یک محصول تجاری باقی مانده است و محققان باید روی مواردی همچون رزولوشن اولد، قابلیت کشسانی ترکیب استفاده شده و دقت حسگرهای جایگذاری شده کار کنند.

با بر طرف شدن موانع فعلی، می‌توان از وصله پوستی سامسونگ حتی در زمینه پزشکی و برای نظارت بر بیماران خاص و نوزادان نیز استفاده کرد.