دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3

دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 سامسونگ کیفیتی بسیار بهتر از رقبا خواهد داشت

دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 سامسونگ – Galaxy Z Fold 3 از فناوری‌های جدیدی بهره خواهد برد که باعث ارائه کیفیتی بسیار بهتر از رقبا خواهد شد.

گلکسی زد فولد 3 را می‌توان یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های سامسونگ در سال جاری دانست. گفته می‌شود که این گوشی علاوه بر بهبودهای متعدد نسبت به نسل گذشته خود، از یک دوربین زیر نمایشگر نیز بهره خواهد برد تا شاهد هیچگونه حفره یا ناچی در صفحه نمایش نباشیم. حالا اطلاعات بیشتری درباره دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 منتشر شده است.

بر اساس گزارش Ice Universe دوربین زیر نمایشگر گلکسی Z Fold 3 سامسونگ در مقایسه با سایر رقبا از ۴۰ درصد انتقال نور بیشتر بهره خواهد برد. این بدین معنی است که این دوربین می‌تواند نور بیشتری را جذب کند که در نهایت به تصاویر و ویدیوهای روشن‌تر به همراه نویز کمتر منجر خواهد شد. هرچند؛ همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ممکن است در هنگام نشان دادن تصاویر روشن بخشی از نمایشگر که روی دوربین قرار دارد، الگویی موزاییک وار نشان دهد.

دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3

گزارش‌های قبلی از استفاده از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMXx71 سونی در این گوشی حکایت داشتند. البته کیفیت دوربین زیر نمایشگر به خوبی دوربین سلفی قرار گرفته در حفره نمایشگر نخواهد بود و اگر کاربران از کیفیت آن رضایت نداشته باشند، باید از دوربین ۱۰ سلفی مگاپیکسلی موجود در صفحه نمایش بیرونی استفاده کنند.

مشخصات گلکسی زد فولد 3

گفته می‌شود که نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در کنار ۱۲ یا ۱۶ گیگ رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی بهره خواهد برد و در آن از یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی سوپر امولد infinity O با نرخ تازه ساری ۱۲۰ هرتز استفاده شده است. دوربین سلفی نیز در حفره نمایشگر جای خواهد داشت. صفحه نمایش سوپر امولد درونی دستگاه در اندازه  ۷.۵ اینچ خواهد بود و رزولوشن +QHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه خواهد داد. احتمالاً هر دو صفحه نمایش از استاندارد +HDR10 پشتیبانی کنند.

همچنین گفته می‌شود که شاهد به کارگیری قلم اس پن نیز خواهیم بود. Galaxy Z Fold 3 سامسونگ در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود و از دو دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (در صفحه نمایش بیرونی و در حفره نمایشگر) و ۱۶ مگاپیکسلی (در صفحه نمایش درونی و زیر نمایشگر) بهره خواهد برد.

در بدنه پشتی گوشی نیز یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با توانایی زوم اپتیکال ۲ برابر قرار خواهد داشت. ظاهراً همه دوربین‌ها توانایی فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند.

علاوه بر این‌ها انرژی مورد نیاز این گوشی توسط یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری تأمین خواهد شد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به اسپیکرهای استریو بهینه شده توسط AKG، GPS، پشتیبانی از شبکه 5G، وای فای 6E، UWB، بلوتوث ۵، NFC و درگاه USB Type-C اشاره کرد. در بخش نرم‌افزاری نیز شاهد به کارگیری اندروید ۱۱ به همراه رابط کاربری One UI 3.5 خواهیم بود و البته گفته می‌شود که تمامی برنامه‌های سیستمی برای استفاده بهتر در دو نمایشگر بهینه خواهند شد.